06 června 2019

Díky poloze zámku ....




.... Ksiaz na vysoké skále, není moc prostoru přímo u něj na nějaké zahradní experimenty, nicméně i tenhle problém stavitelé vyřešili velmi šalamounsky. Ve skále pod zámkem vylámali velkou plošinu kterou přeměnili na krásné terasy v podobě francouzských zahrad. Nejsou sice velké, jen tolik kolik dovolovala dispozice zámku, ale je to takové krásné pohlazení na duši. A i těle, obzvlášť když z vás leje pot, protože se tísníte v davu lidí a posunujete se k východu systémem krok, sun, krok. Ten závan čerstvého vzduchu který
vás ovane když se zastavíte v malé brance která vede ke schodišti dolů je něco, co v té chvíli vítáte nejvíc ....



Zmiňovala jsem už neústupnost kustodů po celém zámku, a i tady u schodiště dolů jedna saň stála a zakazovala fotit, nicméně jak je vidět, mé fotící spolucestovatelce se nějak podařilo jí oblafnout. Já tuhle krásně uspořádanou terasu taky nafotila, leč bohužel z nižšího místa a ne napřímo, takže její fotka se mi velmi hodila. Jen škoda, že ještě nefungovaly fontány....


Terasa před zámkem kde byla venkovní aranžmá. Vlevo mezi budovami vidíte stánky, to bylo ono místo vysněné,kam vedly kroky všech kdo byli v zájezdu zahradníky a vlastně kvůli tomu absolvovali tuhle cestu (moje tři sousedky, a přiznávám že částečně i já)


Tady je trochu vidět, že terasy jsou víceúrovňové


Díky dalšímu schodišti, i když už ne tak vysokému jaké vede ze zámku jsem si mohla tuto část nafotit aspoň trošku z nadhledu. Ono totiž na terasy vedly asi ze zámku čtyři vchody, z různých podlaží




Jak už jsem si povzdechla, škoda velká že ještě nebyly fontány v provozu. Tahle kaskáda je s vodou parádní. A jak to vím? Paní průvodkyně nám pak v autobusu při cestě domů pouštěla své fotky z jiných zájezdů na tato místa a tam už fontány jely na plné pecky



A terasy mají i své zámecké obyvatele. Tuhle chlupatou rodinku. Návštěvníky měli na háku, žádné číčání na ně neplatilo a vesele si chrundili na sluníčku i ve stínu. Jen občas zvedli hlavu, zamžourali na ten rumrajch kolem a myslíc si o tom své, zaujali pokud možno ještě pohodlnější polohu a spali dál



Pohledem na číčáky se rozloučíme se zámkem Ksiaz a přesuneme se do další zastávky zájezdu a to do staroslavného města Wroclaw nebo též česky Vratislav. Města které bylo ve čtrnáctém století těsně spjato z českými dějinami ...

10 komentářů:

  1. Dnešní procházka terasami se mi moc líbila. Jen nechápu proč se nesmí fotit. Kočičáci na závěr jsou boží. Určitě jsou zvyklí na ruch kolem a nerozhází je to.
    Měj hezký den. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On nebyl zákaz focení jako takový, ale kustodka u těch schodů to zakazovala proto, že to zdržovalo. Byly to takové úzké schody a lidi se tam díky tomu štosovali a tvořili zátku a pak se to vlastně táhlo až do toho zámku dovnitř. On i ten poslední úsek k východu byl hodně úzký a tím pádem to tam bylo hned zacpané. Jenže z těch schodů byl právě nejlepší výhled a místo na focení...

      Vymazat
  2. Zahrada je krásná, ta kaskáda musí být kouzelná, když je v provozu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To opravdu je. Škoda že nebyly ještě v provozu.

      Vymazat
  3. Luxusní zahrada, skutečně, i bez vody, která by tomu dodala patřičný šmrnc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, nicméně ta voda, to je ta třešnička na dortu. Já fontány všeho druhu miluju, úplně mne fascinují a dokážu se na ně dívat strašně dlouho, a stejně tak je i fotit a zkoušet různé časy. Jednu malou mám i v jezírku na zahradě a přemýšlím o malé vodní kaskádě. Ale opravdu jen malé. Potřebovala bych na ní ale nějaký pěkný sloup či podstavec.

      Vymazat
  4. To je tolik krásy, až se tají dech.

    OdpovědětVymazat
  5. Zámek je současně velkou botanickou zahradou. S tím se u nás může srovnávat snad jen zahrada v Kroměříži.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nenech se mýlit, tam moc místa není, takže ty terasy jsou takové úzké dlouhé nudle. A jsou jen po jedné straně. Ale za to má velký anglický park který se rozprostírá před zámkem

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....