29 května 2019

Orchideje ...



.... se objevily také v mnoha aranžmá, hlavně těch, které lemovaly schodiště a dveře do různých místností. Ale nejvíc jich bylo k vidění v několika prodejních stáncích. Opět jsem velmi dlouho přemýšlela a rozhodovala se, protože zde měli jak ascocendy tak vandy v krásných barvách a o mnoho levněji než v těch Drážďanech. Hodně, hodně jsem byla na vážkách, ale nevěděla jsem kolik a čeho zde bude ke koupi na zahradu, a tak jsem nakonec od toho úmyslu upustila ....


Tyhle phaly měly sice jen jediný, ale za to obrovský květ


Zaujala mne zvláštní barva téhle ascocendy, taková šedofialková. Tuším že se jí říká holubičí šeď



A moje touha. Modrá Vanda


*


21 komentářů:

  1. Kromě té bílé jsem žádnou podobnou ještě neviděla, možná tak v botanické. Jsou překrásný :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla jsem je tu už vyfocené v článcích o výstavě orchidejí v Drážďanech kde jsme byly s Blondí.

      Vymazat
  2. Prostě si jí kup a uvidíš !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když mě by bylo líto tu krásu zahubit.... Kdyby mi nešla. 🤔😏😲

      Vymazat
  3. Vendy, to je krása. Také jsem kromě bílé takové květy ještě neviděla. Modrá je nádherná.
    Mě orchideje nejdou, no alespoň zdobí listem.;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mě teď zrovna ani nezdoběj tím listem, jsou nějaké divné....ty doma, a ty venku zas trochu opálilo sluníčko, tak snad se to nějak neprojeví hůř.

      Vymazat
  4. Anonymní30/5/19 18:31

    Všechny jsou krásné!, ale ta holubičí vede.
    Já ty svoje z ložnice někam potřebuji přestěhovat, prý kradou energii a tu já teď potřebuji hlavně pro sebe. Kvetou mi už 4 měsíce. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám kytky všude, a dlouhá léta. A nepozoruju rozdíl mezitím jestli někde jsou anebo nejsou. Spím všude stejně 😉

      Vymazat
  5. Jsou krásné. nedivím se, že jsi se těžko rozhodovala. Já mám radost, protože orchidej po mamince už zase bude kvést. A to i na severním okně. Listy má obrovské a tuhá, silné, myslela jsem, že se stará jen o listy. Překvapila mne už podruhé. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě teď phaly stávkují... a vypadá to na časově neomezenou stávku...

      Vymazat
  6. Orchideje jsou moc vděčným objektem pro focení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V každém případě, leč tady to bylo takové plonkové. Zavěšené na tyči, dostat se k nim nedalo, takže nějaké detailíky zajímavé udělat ani nešly. O co lépe se fotí na výstavách kde jsou naaranžované mezi ostatní doplňkovou zelení....

      Vymazat
  7. Já jsem asi divná, mě orchideje moc neberou...:(
    Jako líbí se mi, ale doma bych ji nechtěla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pamatuji si tvou story o darované orchideji do školy ....;-)

      Vymazat
  8. Tak zase mi nejde vložit komentář. Štve mě to!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No sláva!!! Chtěla jsem napsat, že pěstování orchidejí není jednoduché, že to chce specifické podmínky a veškerou péči věnovat jen jim.

      Vymazat
    2. Některé se pěstují lépe v domácích podmínkách, jiné chtějí své specifické podmínky které sice vytvoříš ale dá to práci, a pak holt potřebuješ skleník. Já se snažím přejít na ty, které na jaře vykopneš ven a na podzim dáš domů. Což třeba i Vanda má taky ráda.

      Vymazat
  9. Krásné druhy a u nás asi i neobvyklé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vandy i Ascocendy jsou k vidění i u nás, nicméně spíše na výstavách a koupit se dají spíš jen u pěstitelů. i když vím že třeba i v Hornbachu nebo u Starkla je v nabídce mají také, ale v těch hobby marketech je to velké riziko tyhle dražší orchideje koupit. Ono paradoxně u pěstitele je pořídíš levněji než tam.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....