28 května 2019

Bonsaje ....





.... ve velkém množství a ve všech možných druzích byly také na zámku Ksiaz k vidění. A žádní prckové to nebyli. Nepředstavujte si ovšem zas že to byli nějací obři, jen zde nebyly takové ty mrňky malé, které se dají koupit v květinářstvích, ale krásné stromky. A hodně, hodně staré byly. Dokonce se v rámci výstavy  pořádaly i odborné kurzy, kde jste mohli vidět jak si upravit stromek který se vám líbí na bonsaj, či jak ho dál tvarovat. Tuším že to bylo každé dvě hodiny, takže jsme měli smůlu, žádná ukázka, a ono navíc v těch davech by stejně nebylo co vidět.
Bonsaj jste si i mohli koupit, docela mne překvapilo že za dost levný peníz. Ono ostatně vůbec v Polsku nakoupíte kytky oproti nám za velmi levno. No aby ne, stát zahradnictví štědře dotuje, každý kdo se zahradničení a školkařství věnuje, dostává od státu stoprocentní dotace. Však taky po cestě jsme těch menších, větších ale i velkých zahradnictví viděli hodně, stejně tak i sadů. To se pak nakupují kytky, keře a cibule. Když jsem pak vlezla tady u nás do zahradnictví, a viděla ty ceny, tak se mi protáčely panenky. A pochopila jsem, proč to moje sousedka je schopná absolvovat skoro každý rok ....











Já za sebe nemůžu říct, která bonsaj se mi líbila nejvíc, ale z téhle "poraněné" a z následující krajinky jsem byla hodně nadšená




V místnosti kde byly bonsaje jste také mohli vidět samurajská brnění


*


12 komentářů:

  1. Bonsaje jsou nádherné a ty samurajské oděvy se k nim báječně hodí.
    Můj soused se věnuje pěstování bonsají, stejně tak můj kamarád z Chocně. Vždycky si říkám, kdo umí, ten umí a já se jen dívám. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla jednu borovičku, sama jsem si jí dělala, vytvarovala a za tři roky mi zašla. Od té doby jsem se do toho nepouštěla. Ale obdivuju tohle umění hodně...

      Vymazat
  2. Jako tradiční japanofil se mi bonsaje moc líbí. Ale neměl bych na ně trpělivost :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě.... to je běh na hóóódně dlouhou trať...jenže jako maratonec bys to ale měl dát! Já to zkusila jednou, dokonce jsem nakoupila patřičnou literaturu ale když mi zašla, už jsem se do další nepouštěla. A to jsem si jí přinesla z lesa už jako zajímavě pokroucený mlaďounký stromek, vytvarovala si jí, zasadila a hejčkala.... asi málo.

      Vymazat
  3. Líbí se mi spojení bonsají a samurajských brnění. Já bych bonsaje nemohla pěstovat, nemám na kytičky buňky a také mi chybí trpělivost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono jich tam bylo mnohem, mnohem víc, ale tak úzké uličky mezi jednotlivými stoly, že šlo chodit dobře jen v těch davech jen kolem stěn. Takže jsem se ani do těch uliček nepouštěla, tam bych už nenafotila vůbec nic....

      Vymazat
  4. Anonymní29/5/19 10:34

    Fredy Kruger

    " Reknu vám, hlavu si drbu !
    ... jááá vždycky chtěl jsem jít s dobou,
    tak koupil jsem čtyři bonsaje...

    ... zkušenosti s nimi však nemaje,
    jááá... idiot všecky snědl jsem je !
    Už včera jsem zjistil, že lezou ze mě :

    ...lípa, javor, buk, borovice,
    začíná růsti mi ze zadnice !!"

    ( Jann Mrwa rozčilen , hovoří temně )....

    " Sečkej ! chce to jen kousíček země !"

    ... hoch prchá ! nečeká na tátu,
    jež zemi nabírá lopatou !


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmm, připomíná mi to film s Vlastou Burianem, který všem tvrdil že zastřelil jelena který sežral pecku od třešně a on mu pak mezi rohama začal růst strom!

      Vymazat
  5. Bonsaje jsou opravdu nádherné. Líbí se mi i listnaté. Měla jsem doma jednu malou, ale zahynula. Sousedka najaře ořezala jednu prastarou pokřivenou tůji,. nebo co to bylo za jehličnan a vznikl z toho krásný japonský strom. Musím to někdy vyfotit. Mně už to lezlo na pozemek a stínilo růži.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony se někdy pěstují jako bonsaje i stromy v přírodě. Stejně se tvarují, stejně se ostříhávají. Pravda, musí být na nějakém exponovaném místě, kde rostou hodně pomalu. Ale i to jsem kdysi viděla v nějakém dokumentu o Japonsku a japonských zahradách.

      Vymazat
  6. Některé opravdu vypadají staře, jsou zkroucené jak páteře stoletých babiček :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ony asi opravdu budou hodně staré, ale kdo se zabývá bonsajemi, umí zestařit i mladé stromky z kterých je bonsaj pěstovaná.Je na to celá řada nástrojů, způsobů jak to dělat a je to velké umění. Ale kdo to umí, udělá to tak, že to stáří tam je vidět i když ten stromek je třeba čtyřletý přinesený z lesa.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....