07 května 2019

Když kvetly třešně ....




.... a myrobalány (to jsou ty keře kolem silnic a v krajině které mají drobné kulaté plody v barvách od žluté, přes oranžovou, tmavě červenou, modrou až po temně fiaolovočernou a někdo jim také říká špendlíky) začínalo jaro. Odjížděli jsme na chatu a krajina byla všude kam se člověk podíval samá bílá kupička šlehačky ....


Ranní krása rozkvetlého špendlíku na benzínce kdesi před Ústím nad Labem




A ozdobná forma s růžovými květy a červenými listy



A detailíky brdských květů




Brdské třešně





Dnes to bylo v bílé, zítra se nám to tu zaplní růžovou ...


16 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Jsou, a ten pohled do krajiny když kvetou je naprosto parádní....

      Vymazat
  2. Vendy já to prošvihla!
    Pro samé starosti jak v práci, tak v domácnosti, jsem to ani nepostřehla.
    Stydím se.
    Díky za tu nádheru aspoň zde u tebe!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si to pro změnu užila nadvakrát. Jednou když jsme jeli a byli na chatě a pak o týden později tady u nás, kde to je o takových čtrnáct dní všechno opožděné.

      Vymazat
  3. Nejvíc se mi líbí ten pátý snímek. Jednoduchý s krásným vyniknutím růžové barvy.

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherné fotky. :-D Přiznám se, že výraz myrobalány jsem dosud neznala. Člověk se celý život učí. :-D U nás krásně rostly kolem silnice, ale městský úřad rozhodl a nechal z nich vytvořit jakási torza. Škoda jich.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš, synek zahradník. :-D používají se jako podnože na roubování pro peckoviny. Speciálně ten s červenými listy a růžovými květy se jmenuje myrobalán třešňový.

      Vymazat
  5. Naše mirabelka také vždy září do dálky. Krásně jsi květy nafotila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už tady krom té plané třešně, která stejně půjde skácet, žádné peckoviny nemám. Vlastně jo, u chlívku mi z kořenů od sousedů vyrostly tři švestky na jednom fleku.Nevím proč, ale nám na zahradě nevydrželo nic z toho co jsme zasadili, nebo to nedozrálé opadávalo. Tak se to vždycky pokácelo.

      Vymazat
  6. Krásný kontrast těch bílých kvítků proti modré obloze. Špendlíky když kvetou, je to vážně nádhera, přeřdloni jsem fotila celou řadu, která lemovala cestu, kam jezdím do práce. Jet tam na kole, pohádka, nejen krásný pohled, ale i vůně. Žel, špendlíky letos pořádně očesali.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takhle jsou všude kolem silnic na chatě, když zrajou tak to je krásně barevné. a já chodím a koštuju...

      Vymazat
  7. lozit po třešni mě vždycky bavilo, zlášt když dozrávala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lozila jsem ráda a lozila jsem všude kde byla příležitost. A lozím i teď když se nějakej strom najde. Jen zrovna nesmím mít bolavý koleno ... 😜🤭

      Vymazat
  8. Špendlíky znám jen žluté, protože ty máme na pahorku za chalupou.
    Kvetou pěkně, ale sníst se v tom množství nedají :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem koukala jak barevná je paleta plodů. Taky jsme měli žlutý špendlík na chalupě a chutnal skvěle! Ale jak píšeš, to množství!!

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....