09 května 2019

Jen růžová to může být ....





.... jak zpívá Ilona Csáková v jedné písničce.
A že se tu teď bude růžovět hodně. Když se řekne sakura, každý má před očima ty nádherné nadýchané květy které na větvi vypadají jak cukrová vata. Jenže ono sakur je vícero druhů, některé jsou jen jednoduché, jiné mají květy jako kuličky, jedny kvetou velmi brzy a další si dávají s tím, aby ukázaly celou svou krásu načas. Jejich barevná škála je od bělozelené po intenzivní růžovou. Takový průřez různými podobami tu teď po dva dny budete mít. Jsou nasbírané z různých míst a časů ....

Nejdříve jsem fotila 30.3. na zámku Zuschendorf




Poté 12.4. ve Třebové u nádraží





A jednoduchou, ale o to působivější o tři dny později v Klášterních zahradách v Litomyšli


A protože asi ani zítra nebude nic moc počasí, ještě si ten den uděláme trochu růžovější zase ....

16 komentářů:

  1. Vendy, růžovou miluju v jakékoliv podobě. Díky za krásnou růžovou reportáž. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Litomyšli byla nádherná alej sakur, jenže jí kvůli opravám silnice vykáceli. I když bylo přislíbeno, že je znovu vysází. To už nevím, protože se dcera z onoho místa přestěhovala na druhý konec města. Jako malá jsem říkala že padá růžový sníh, když opadávaly.

      Vymazat
  2. Nádherné květy i fotografie. Kolem skupinky sakur jsem kdysi chodila do práce a mám krásu jejich květů i nafocenou.
    Růžovou miluje naše vnučka. Když jsem je nedávno hlídala, tak jsem jim na dveře u koupelny pověsila malé ručníky na ruce. Ale ona si vybrala ten velký, protože byl přece krásně růžový.
    U nás je chladno, ale hezky zalito. Přeji ti krásný den.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak kvetou magnólie a sakury, tak se neudržím a lítám okolo nich jak cvok :-D Tady je oproti včerejšku šeredně deštivo, nicméně zas tak moc studeno není. Ale jo, ať si příroda nasosá zásoby.

      Vymazat
  3. U nás jsou sakury už nějaké "ZPLNANĚNÉ. Nahoře VE VĚTVÍCH MAJÍ NÁDHERNÉ RŮŽOVÉ KVĚTY A DOLNÍ VĚTVE KVETOU BÍLE. ZAJÍMAVÝ ÚKAZ.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je vcelku normální věc, sakury se roubují na podnož z klasické třešně, takže se občas stan že ta podnož se probudí a začnou z ní normálně růst větve původního stromu. Musí se to hlídat a hned takové větve uříznout, na což většinou ti kdo mají údržbu zeleně ve městech kašlou, nakonec ta původní odrůda úplně vytlačí a zahubí ty rouby a roste tam planá třešeň.

      Vymazat
  4. To je tak sladký, ale krásný! Tahle něžná růžová se i mně, odpůrkyni této barvy, docela líbí :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si oblíbila tu zelenkavobílorůžovou co mají v Litomyšli u klášterek ...

      Vymazat
  5. Nádhera. Ty fotky ze zámku jsou skvostné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tam byla výhoda že si k nim člověk stoupnul a hned mohl fotit, že se nemusel nikam pracně natahovat.

      Vymazat
  6. Páni, to je nádhera. Nevím jestli se mi líbí víc ty pohádkové záběry na prvních fotkách, nebo ta růžová záplava na ostatních. Opravdu krása, pastva pro oko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověk by se do toho nejraději zachumlal....

      Vymazat
  7. Česká sakura rozhodně není špatná, ale Japonsko je Japonsko :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jó.... sice bych ty japonské slavnosti sakurových květů ráda viděla na vlastní kukadlice, nicméně mě stačí i ta moje maličká slavnost když někde sakuru vidím kvést! ;-)

      Vymazat
  8. Já si zase pamatuju píseň Milana Drobného Růže, růžová :).

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....