18 května 2019

Co se týče ....




.... interiérů, je v mnoha případech znát, že Ksiaz byl nejdříve hrad a teprve potom byl přestavěn do pohodlnější zámecké podoby. Proto také bylo tak problematické množství těch lidí a i focení. Některé komnaty byly malé, tmavé a pomalu se do nich člověk ani s tím davem nevešel a moc z nich neviděl. Takže jsem se v mnoha případech soustředila spíš na nádherné stropy. Ty jsou také jediné co mnohdy po řádění nacistů a posléze Rusů zbylo. Přestože je zámek třetí největší v Polsku, přístupný není celý, protože ve vyšších patrech není žádný mobiliář. Opět jsem ovšem také zjistila, že mi chybí hodně široké sklo, na takové interiéry je to přímo nutnost. Inu budu se muset po nějakém poohlédnout ....















*


Nicméně nějaké prostory uvidíte více v článku věnovaném tomu, kvůli čemu jsem tohle absolvovala. Nádherným aranžmá z květin ...

11 komentářů:

  1. Vendy, moc hezká prohlídka, ty stropy jsou nádherné. A ty lustry ..., kochám se.
    Přeji fajn večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jsem říkala, klidně bych se na ten zámek jela podívat znovu, ale za jiné konstelace. Abych si ho mohla opravdu prohlédnout za klidnějších podmínek.

      Vymazat
  2. Vendy, to je krása. Kochala jsem se. Díky za reportáž a měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to nádherná ukázka práce řemeslníků. Jak štukatérů tak tesařů či truhlářů. A malířů. No čeká mě zas práce na zahradě, jak včera, potřebuju to dát všechno do kupy, abych se na nějaký čas mohla věnovat i konečně něčemu jinému.

      Vymazat
  3. Překrásné interiéry. S davem lidi se špatně fotí, ale vyřešila jsi to bravurně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, tak když se člověk nemůže koukat dolů a kolem sebe, tak holt musí koukat nahoru. A myslím že tam to stálo víc za to se podívat....

      Vymazat
  4. Obdivuji krásnou řemeslnou práci našich předků, stropy jsou nádherné. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě nesmírně zaujal ten dřevěný, to je opravdu krásná práce ...

      Vymazat
  5. No zvládli tu přestavbu na zámek dobře...

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....