20 května 2019

Znáte takové to ....




.... jarní nadšení když se záhony začínají probouzet k životu, a vás po zimě svrbí prsty? Ono prvotní zhruba dvouměsíční bezmezné nadšení, kdy se těšíte i na tu šílenost jako je sekání trávy každých pět dní? Mě už to drží od března, šmejdím a rejdím po netu a koukám po eshopech, a sepisuji si co bych si potřebovala koupit. Jako každý rok po vypletí zjišťuju že mám na záhoně volná místa, kam ještě lze dosadit spoustu trvalek, jak vysokých tak i těch nízkých půdokryvných aby ten zatracenej plevel v okamžiku kdy nastane taková konstelace jako v poslední době, to jest mokro a teplo, nemohl bujet tak jak doposud.
Už při návštěvě Polska jsem něco nakoupila, a teď mě ještě navíc v tom zahradním šílenství určitým způsobem pošťuchuje i dcera, která taky běhá a nakupuje protože budou dělat výsadbu i před domem (ó, jak jsem dostávala držkovou když jsem jí říkala co všechno by tam bylo pěkné, a ona tvrdě trvala na tom, že né, že žádné kytky né) a já tedy běhám s ní. V pátek jsem tedy v rámci nařízeného klidu na lůžku nejen že hlídala Bobuli, ale ještě jsme odpoledne razily do zahradnictví. Když jsem viděla plný kufr květinek říkala jsem si A mám pokoj. Omyl! A velký... když jsem v sobotu už řádně odpočinutá vyrazila sázet, zjistila jsem že mám jakž takž dosázenou půlku záhonu, na druhé že zejí volné plochy a na další záhon už nevyšlo lautr vůbec nic. Aby toho nebylo málo, po malé úpravě se mi uvolnilo místo i před domem v záhonu a teď ještě musím vymyslet co tam. Vždycky se v duchu směju, když dcery partner říká že už se jejich úpravy blíží konci. Jak se chudák mýlí! Zahrada je nekonečný příběh vysazování, přesazování, dosazování, rozsazování, stříhání a dalších prací. A jelikož se zdá že dcera tuhle zelenou posedlost podědila zesílenou třemi generacemi genů, má se na co těšit. Jenže pak ten pocit, když si člověk sedne a rozhlídne se po nově vysazených rostlinkách, přesazených keřích, které najednou na novém místě vypadají úplně jinak, když mu běží hlavou plány na to jak a kde založit úplně nový záhon je i přes to, že je k smrti utahaný a necejtí záda a že máte hotovo, je úžasný.
Ten pocit jsem  měla včera po dvou dnech intenzivního zahradničení i já. 
Ovšem tak asi na pět minut....


Zcela nový pohled na zahradu který jsem objevila aneb Sedím si na konári a je mi dobre .... pro ty kdo si myslí že mám doma botanickou zahradu , tak tohle je moje vlastně celá okrasná část. Odtud je většina z mých květových fotek na blogu



Asi si sem nahoru budu muset vylézt během sezóny víckrát aby bylo vidět jak se zahrada během roku proměňuje ....

19 komentářů:

  1. Krásný pohled na zahradu z horních oken. To, co zažíváš, moc dobře znám a vím, kolik peněz se vždycky vrazí do kytek. Letos už jsem neměla kam zasázet jiřiny a asi je budu příští rok nebo na jaře dělit a rozdávat. Ale nikdy nevím, když to sadím, které jaké jsou, blbec si to na podzim ve spěchu nepopíšu. Libuška mi dala i semínka balzamíny a já jsem si jich vypěstovala asi 20, ale na parapetu a balkoně se dost vytáhly a tak jsem je dala více do země, ale zatím se nevětví. V obchodě už koupíš nové sazenice a mně to bude trvat, než to vykvete. Včera jsem doslova trpěla. Venku sluníčko, ideální čas na sekání zahrady a konečně setí okurek a melounů a já trčela doma, protože se ohlásila návštěva a musela jsem vřit. V sobotu jsem si navařila ráno a pak jsme jeli taxíkem a udělala jsem hodně práce, ale nestihla všechno. Celou neděli jsem byla bez nálady. Dneska ráno pršelo a nyní svítí sluníčko. Kopla bych do toho. Snad se mi zítra zadaří. to je ten problém, když nemám zahradu u baráku a nemohu kdykoli na chvilinku vyběhnout. Ach jo, zase komentář delší než článek. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To není focené z oken, nýbrž z koruny jabloně když jsem lozila po nejvyšších větvích a plazila se po nich a ostříhávala vlky. Tak jsem se tam tak usadila a rozhlížela se po zahradě. No a pak mne napadlo vytáhnout telefon a vyfotit zahradu pěkně zvršku. Dneska jsem opět udělala objednávku za nějakých šest stovek. Popravdě mi to vyhovuje spíš takhle. A navíc je to ze zahradnictví které mám ozkoušené já a silně prověřené i sousedka. Takže za zhruba stejnou cenu jako v tom zahradnictví co jsme byly s dcerou mám ovšem skoro o polovinu víc rostlinek. A to ještě mám už vypsané ty vyšší a vysoké před dům.

      Vymazat
  2. Tak ten pocit neznám, protože nemám ani dům se zahradou, ani chaloupku. Ale krásně se to čte, to jo! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak z jedný strany buď ráda. Ale jak tě znám, tebe to svrbění taky chytá, ale při tvoření ....

      Vymazat
  3. Vendy, také to znám. Ráda sázím nové kytičky a pak je další rok různě přesazuji, dle barvy, výšky a tak. Ale místa moc nemám a další záhon vytvářet nechci. Tulipánový záhon máš krásný, mně letos nekvetly tulipány u terasy, listy vyhnaly, ale na květ zapomněly. :o) Tak snad příští tok.
    Přeji prima dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U terasy mi kvetou jako první, jsou tam v závětří. Tyhle jsou po kraji záhonu a tak tam rozkvétají později. No já mám dost místa, ale dělám ty záhony tak nějak menší a propojené třeba s nějakým stromem nebo keři...

      Vymazat
  4. Ta první fotka ... nejkrásnější, co tu tak často vídám. Pecka.
    Nelozím po stromech a je to evidentně chyba, jiný úhel pohledu.
    Včera jsem byla na Karláku a jela jsem domů jako paní Ježíšková. Tolik nádhery, co jsem tam viděla, byla jsem na infarkt, tak vymazlené.
    Nakupovala jsem s pánem, který pěstuje celý život skalničky, dostala jsem přednášku, tohle v Obi fakt nehrozí.
    Chápu tvou vášeň, rozumím ti a u mne máš podporu ...jak jinak u blondýn :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já dneska objednala kytky za dalších 650 Kč. A pořád to není ještě definitiva.... No chtěla jsi vidět moji zahradu tak tady valnou část vidíš. Té okrasné, zbytek je odpočinková zóna (altán a bazén ) a tráva. Ale další záhony mám v plánu ....

      Vymazat
  5. Tenhle pocit neznám, protože nemáme zahradu. Proto ráda obdivuji zahrádky druhých. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to nemusí být jen u zahradničení, to může být i u čehokoli co člověka nadmíru baví. Měla jsem mnohem víc barev i kombinací ale teď jsou to jen tyhle...

      Vymazat
  6. A zapomněla jsem napsat, jak se mi moc líbí ty nádherné tulipány. R.

    OdpovědětVymazat
  7. Máš hezkou zahradu, Vendy a za tu dřinu to určitě stojí. Je to krásný pocit sednout si a kochat se, to znám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, jenže já si sednu a kochám, jenže mi to vydrží jen chvíli, protože zas vidím něco co se může vylepšit nebo co není dodělané .... dneska musím zasázet terčovky co mi vyrejpala sousedka protože tam bude dělat záhon na rajčata. A zítra přijdou objednaný kytí takže zase sázet ;-)

      Vymazat
  8. Moje rodiče mají/měli stejný gen, který se ale cestou ke mně někde ztratil. Obdivuji to, ale sám do země nerýpu :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U tebe předpokládám to svrbění v okamžiku, kdy tě napadne téma na fotku. Případně rovnou na celou výstavu ;-)

      Vymazat
  9. Ano, nadhled je třeba. Pěkné obrázky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, s tím nadhledem si to říkám dost často, nicméně na něj dost často taky zapomínám....

      Vymazat
  10. Máme zahrádečku jako dlaň a dost "nadivoko" ale hodně tam máme také "nahnahnano"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zas potřebuju nahňahňat kytky tak, aby neměl plevel šanci. Můj vzor jsou anglické zahrady. Tedy ty obyčejný u rodinných domů. Ty panský to je zas trochu jinej level.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....