11 dubna 2019

Krasavice č.2 ....





....byly na zámku Zuschendorf pokojové azalky. Ovšem pokud si představujete rostliny velikosti 20, 30 centi v průměru, tak na to okamžitě zapomeňte.To co se vystavovalo byly stromy kolem dvou metrů. Tvarované do různých podob a vypadající jako mnohopatrové šlehačkové dorty. Jen jsem si říkala, jestli není škoda, že ta všechna krása kolem nevoní. Jenže možná zas při té koncentraci květů by to možná bylo spíše nepříjemné....

U zámku je také prodejna, kde se nabízelo mnoho krásných rostlin. Co mne zaujalo, že asi v okolí Pirny jedou v mátě. Téhle bylinky jste si tu mohli vybrat z osmi odrůd různě vonících i různě vypadajících. A pak samozřejmě nějaké bonzaje, a azalky. Nebýt toho, že mne čekal hlavní nákup v Drážďanech, utratila bych všechny peníze už tady, obzvlášť mne tu lákala plnokvětá světle fialková hortenzie a plnokvětá orsej. Nakonec jsem ale s prázdnou neodjela, neodolala jsem jedné nádherné bílé azalce. Tak pokud se mi podaří uchovat jí při životě, začnu uvažovat o té kamélii. Mají obdobné nároky na pěstování a tohle bude první zkouška ....






Když jsem viděla Blondí, jak se s tou krásou doslova mazlí, nešlo to necvaknout jí.... nedalo se té kráse odolat, naprosto jí chápu. Taky bych se do té záplavy květů s chutí zavrtala....






A tohle je ta moje kráska, připadá mi jak můj malý soukromý obláček. Zatím se jí daří, však si jí také hýčkám.


Není jediná co mi z přivezených akvizic kvete, nebo pokvete. Neodolala jsem po té, co se mi už podruhé potvrdilo, že přezimovat cibule hvězdníků v lednici je úspěšné a kvetou znovu, a zakoupila
dvě óbr cibule jednoho červeného plnokvětého a jednoho tmavě vínového.Zasadila jsem je hned v neděli a už mají poupata venku...

18 komentářů:

  1. Děkuji, že jsem se mohla pokochat krásou azalek alespoň na fotografiích. Vybrala jsi něžnou rostlinku, ať Ti dělá radost. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě, mě se nesmírně líbila ta bílá barva. Síma šla do cihlově červené, ale mě víc oslovila ta bílá....tedy i když jsme si obě myslely že to jsou venkovní, až pak nám na pokladně řekla paní že jsou indoor....

      Vymazat
  2. Nádhera až zrak přechází. Vůní to tam musí být přesyceno. S hvězdníkem v lednici je to zajímavé. To cibuli do něčeho zabalíš a celou zimu si jí v lednici nevšímáš? Tak to teda zkusím. Mně lezou vždy jen listy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě že to tam nevonělo vůbec. Ani kamélie ani azalky nevoní. Ten hvězdník dám normálně do mikrotenovýho pytlíku tak jak ho vyndám z květináče, šoupnu do šuplíku na zeleninu a nechám ho být. Jen se občas podívám jestli neplesniví. A už podruhý mi pokvete. To se mi nikdy nepodařilo, asi proto, že jsem měla moc teplé přezimování. Byl ve sklepě, ale tam je tak kolem deseti stupňů a to je pro něj asi ještě moc vysoká teplota. Na půdě to samé. Tak mne napadl studenej odchov a ono se to zatím rentuje.

      Vymazat
  3. Některé z nich vypadají jako vánoční stromečky, jen mají místo ozdob květy :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To tedy! Zvlášť ta bílá, ta má opravdu tvar jak smrček....;-)

      Vymazat
  4. Tak to je tedy krása.Pastva nejen pro oči, ale i pro duši!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsme tam vlezly tak jsem si nejdřív říkala, co to je za divné kamélie (zapomněla jsem si vzít normální brýle, naštěstí jsem měla dioptrické sluneční, byť jsem vypadala trochu divně) ale pak jsem právě zjistila že to jsou azalky.... taky jsem z nich byla unešená!

      Vymazat
  5. Vendy, to je nádhera. Na první pohled jsem si myslela, že jsou umělé, fakt. Až když jsem si přečetla tvé povídání, pochopila jsem, že jsou živé. Úžasně živé. Tak ať se stejně dobře daří i tvému úlovku, je krásná.
    Hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to tak nevypadá, ale má nádherné velké květy. Což měly tedy všechny. Proto se ti zdály umělé ....

      Vymazat
  6. Na tohle budu dlouho vzpomínat a věř, že jí uchováš.
    Už je mám týden venku v altánu a jenom chrochtají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím jí mám doma na stolku vedle zvlhčovače vzduchu, ven jsem si ještě netroufla, lezou tu teď poslední dny teploty dost nízko. I magnólii, raději dokud to jde a je malá, přikrejvám. Ale jak to přestane taky půjde ven....

      Vymazat
  7. Anonymní12/4/19 06:23

    Tak to je síla...takto nahušěné květy azalek jsem ještě neviděl, zvlášť ta první
    Jan Turoň

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byly akorát naplno rozkvetlé, navíc měly všechny odrůdy hodně velké květy.

      Vymazat
  8. Azalky jsou nádherné a ta, kterou sis koupila je něžná. Přeji, aby ti vydržela co nejdéle a dělala ti radost.
    Kdysi jsem jich několik měla, dokonce i tu růžovo-bílou. V létě jsem je zakládala do záhonu, kde byla rašelina a stín a rok co rok kvetly. Pak odešly všechny v jednom měsíci. Asi jsem někde někdy udělala chybu, nebo je to se mnou přestalo bavit. Čert ví...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla kdysi jednu v Praze na sídlišti, vydržela asi dva roky, dokonce i vykvetla znovu ale pak zašla ....

      Vymazat
  9. Je úžasné, kolik květů na jedné rostlině může být. Je jich snad víc než listů.
    Azalky se mně pletou s rododendronem, nevím, zda jde o dva různé druhy, anebo různá pojmenování téhož.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Azalky jsou opadavé rododendrony. Je to stejný rod pěnišníků (tak se ofiko rododendron jmenuje), mají stejné nároky na půdu i na místo v zahradě. A pak ještě jsou ty pokojové azalky, ty u nás nepřezimují, ale na léto mohou být venku a před mrazy se zase uklidí. Azalky mají drobnější listy, ne tak tuhé a lesklé jako rododendrony, a kvetou dříve než nasadí listy. Jsou i některé odrůdy které neopadají, dokonce jednu takovou jsem si vloni koupila a teď když tohle píšu jsem si uvědomila, že mi narozdíl od té druhé neopadala. Rododendron má listy stále a květy jsou na vršcích olistěných větvích. A i když mají mnoho barev, nikdy u nich nenajdeš, narozdíl od azalek, opravdu jasně žlutou a oranžovou barvu. Jsou odrůdy které mají jen lehký nádech žluté. Ale azalky naopak mají žluté a oranžové odstíny různé intenzity. U nich byla do nedávna dost vzácná modrá barva, ale už i tohle neplatí. Ta moje je skalková a je modrá.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....