12 dubna 2019

Kolem dokola zámku ....




.... je i hezký park, kde jsou vystavovány na různých místech
zdejší bonsaje, a i tato sbírka je velmi rozsáhlá. Při naší návštěvě ještě byla většina zazimovaných a ve sklenících bylo jen pár těch, které venkovní zimování nesnášejí, takže povětšinou azalky. 
Vzhledem k tomu, že se při příjezdu vloudila trochu časová chybička, my dojeli o půl desáté ale zámek byl otevřený až od deseti, procházely jsme se parkem a kochaly se krásným dopolednem ....





Věž kaple, která je umístěná trochu netradičně mimo objekt, ale zdálky vypadá jakoby patřila k zámečku. Byla bohužel zavřená a na nahlédnutí se tam do malé předsíňky nacpal skoro celý autobus. Tak jsem je nechala a ani nešla fotit, protože už nás průvodce houfoval ....


V Zuschendorfu kvetou kamélie všude ...



Zámecké lustry 







14 komentářů:

  1. Tý jo, to je skoro jako z jiné planety! :D U nás to vypadá zatím jen na opatrné nadšení - sem tam sakury a možná i magnolie :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tam to zas bylo o hodně vepředu než tady. Minulý víkend jsme byli na chatě, a jen jsme tady přejeli kopec k Litomce a Vysokýmu Mejtu, tak už vládla v krajině bílá rozkvetlých myrobalánů, třešní a trnek. Tady? jen lehce nakvetlých pár poupat. A okolo Prahy už byly magnólie v plném květu....

      Vymazat
  2. Moc se mi líbí jezírko. U nás to také začíná rozkvétat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě narcis tu a tam, ale tulipány se začínají snažit. Už mám já ve váze a včera si odvážela i dcera .

      Vymazat
  3. Óóó, tak to je nádherné, u nás to vypadá na Vánoce. :O Ale ne, nebude snad tak zle, ale zatím pořád nic moc. Zima,zima a každé ráno zamrzlá voda v pítku a tulipány ojíněné mrazem. Mám to tu ráda, ale ta zima je tady fakt dlouhá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to by byla moje smrt. Já zimy a zimu nesnáším a když straší navíc dlouho jsem velmi rozladěná 😉🤔😃

      Vymazat
  4. Krásný výlet, krásné počasí, krásné fotky … :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Odpovědi
    1. Že? Proč myslíš, že jsem si je fotila ;-)

      Vymazat
  6. Anonymní16/4/19 14:03

    Pěkné exteriéry i interiéry
    J. Turoň

    OdpovědětVymazat
  7. Park je opravdu výstavní.
    A zajímavý je ten lustr, jak kombinuje elektrické světlo s možností svítit svíčkami.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě připadá, že i ty svíčky jsou elektrické, asi by si nelajskli aby návštěvníkům kapal vosk na makovice....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....