15 dubna 2019

Chodíme dál ....




.... a dál se kocháme vší tou krásou. Některé druhy znám, jiné mi jsou povědomé a na další koukám jak puk. A mám dojem že chci snad všechny orchideje světa. Asi stejný pocit má dítě v Legolandu nebo Disneylandu ....


Jedna z nejkrásnějších, tedy alespoň pro mne, odrůd střevičníku


A jsme u krasavic, které byly v mém hledáčku od začátku. Už pro ty jejich nádherné barvy, zvlášť tu modrou. Ale Blondí mi jí rozmluvila, a říkám si že jsem udělala dobře. Když mi zajde orchiška za dvě stovky, budiž. Ale když je to takováhle krasavic za 40 éček už to hodně naštve. Navíc si jí člověk pořizuje kvůli květům, a když se nepodaří jí znovu ke kvetení přivést tak to taky mrzí. Jmenují se Vanda coruela a hybridní Ascocenda



Tady už jsou zas botanické orchideje, tuším že toto jsou nějaké phaly



Druh který neznám, ale je nádherný



A ještě jeden střevičník, opět botanika


Jak jsem psala nejen orchideje, ale i masožravky a kaktusy tu měly svoje koutky


A nakonec jeden netradiční výstavní exponát, i když dalo by se říct že svým původem k některým orchidejím patří



Příště si posedíme s kávičkou u malé vodní show ....

18 komentářů:

  1. Orchideje by Matěj neocenil, ale tu lamu by si nechal líbit! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím, a nebyl by sám. Dětí tam okolo ní bylo hodně!

      Vymazat
  2. Vendy, ty modré jsou nádherné. A ještě se mi moc líbí bílá s se střapatými kraji (nevím, jak to správně nazvat). Bohužel v mé péči se kytičkám moc nedaří. Pro mně jsou asi nejvhodnější tilandsie. Jednu mám už 8 let druhou o něco méně. A pak kaktusy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem mívala bromélie, to ještě v Praze.

      Vymazat
  3. Koukám na to jako lama... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Náhodou lama kouká krásně! Má úžasné oči s dlouhatánskými řasami....

      Vymazat
  4. Já tě stejně obdivuju, že se v těch kytičkách tak vyznáš a že si je pamatuješ. :) Je to nádhera.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeden čas jsem orchideje hodně studovala, takže něco si ještě pamatuju.... 😆😉

      Vymazat
  5. Vendy, ty kytičky jsou nádherné. Mám doma asi tři bílé orchideje :o), tady jich je nespočet a těch barviček. Až oči přechází.
    Hezké dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bílých tam bylo hodně, tam by sis určitě vybrala 😉

      Vymazat
  6. Květy orchidejí jsou prostě krásné!!! A krásné jsou i Tvoje fotky.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Orchideje mají ohromnou tvarovou variabilitu, možná největší ze všech květin a opravdu celé spektrum barev, což u jiných rostlin také nenajdeš, myslím v rámci jednoho druhu. Tady najdeš od bílé přes zelenou, žlutou, oranžovou, fialovou, červenou, modrou až skoro k černé plus jejich kombinace v jednom květu.... a děkuju moc za pochvalu fotek

      Vymazat
  7. Anonymní16/4/19 13:59

    Pěkné fotky orchidejí...ty botanické by ale asi doma ani pěstoval nešly J. Turoň

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A kde myslíš že je Blondí pěstuje? 😉

      Vymazat
  8. To byla pastva pro oči, nádhera. Lamu bych si klidně představila u nás na zahradě, jsou to milá zvířata :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však se hodně už lamy na zahradách objevují 😉😁

      Vymazat
  9. Kytka zas tisíc se mně zdá dost. Ale jen do chvíle, když jsem z pohřbu vyškolený, že ceny smutečních věnců se stuhami stojí od 2 do 4 tisíc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě, proto se nad ní stále rozmýšlím. I když.... za tu samou cenu, ne - li dražší je mají i tady v hobby marketech anebo u Starkla. Jenže tam bych se hodně rozmýšlela nad kvalitou. Když už, tak bych si jí koupila u nějakého pěstitele. Ti se s nimi mazlí a mají je v kondici....jsem zvědavá co ta moje....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....