14 dubna 2019

A jsme tam ...




....kde nás čeká další nádhera a kam jsem se, přiznávám, velmi těšila. A jak už to bývá, těšit se znamená občas i trocha zklamání. Tak Blondí mne už trochu dopředu upozornila co mne čeká, ale skutečnost byla o dost horší. Byla jsem ještě v zajetí zážitků z předchozího krásného prostředí zámku a teď jsem byla vyplivnuta do obrovských hal moderního výstaviště plného různých artefaktů a prodejců, a tisíců lidí. Jak správně řekla Blondí : " Bože, to je chocholkouškov ! "
Byl... Když jsme se přes různé chodby a okolo několika hal dostaly tam kam jsme chtěly, tedy do haly kde se konala výstava "Orchideenwelt " sice se před námi otevřel pohled na nekonečné řady nádherných aranžmá, ale také na prodejní stánky a lidi. Lidi s oranžovými kbelíky OBI. Ten učaroval Blondí jako správné zahradnici. Kdo máte zahradu znáte to. Potřebujete něco dát do kbelíku a jako na potvoru žádný není volný. Takže se ukáže, že nejpotřebnější věcí na zahradě jsou kbelíky, kterých není nikdy dost. A těmi provokovaly hromady návštěvníků. A kdyby jen jedním, oni si je nosili po třech nebo pěti! Sice jsme koukaly po všech těch nádherných květech, kochaly se i kvetoucími kaktusy a masožravkami, nicméně stále jsem cítila to Blondí napětí při jejím pátrání kdeže je ten pramen z kterého tryskají ty kbelíky ....
Ale byla mi i velkou pomocnicí v rozhodování při koupi orchideje. Měla jsem v plánu tři druhy, přednesla jsem svou představu a už to jelo. Tohle ne, to je napadený škůdcem, tohle ti nebude kvést ani za boha, tohle možná jo, a nechceš tuhle? Prostě jít nakupovat s orchidejářkou když máte určitou představu je docela dobrodrůžo. Ale díky bohu za ní, protože při některých cenách se to opravdu vyplatilo, že mne držela zkrátka a jsem jí za to vděčná. A tak ve finále jsem si z výstavy orchidejí paradoxně vezla orchidej jednu, za to plnou tašku trvalek a cibulovin ....


Jak jsem se zmínila, vystavovaly se i různé druhy masožravek a jedna měla opravdu nádherné květy. Jsou to ty žlutozelené zvonce


Moje favoritky, catleje, a jejich hybridy. To byla jedna položka z mých přání. A taky jí mám doma. Ne v této klasické barevnosti, ale mám.... jen to dendrobium tak trochu nepasuje, vím 😉


Na výstavě bylo k vidění nejen mnoho hybridů, ale i velký nášup botanických orchidejí nad kterými Blondí jásala, neboť botanika, to je její parketa







Záměrně jsem nefotila, až na výjimky, klasické phaly, i když tu bylo k vidění ohromné množství v různých velikostech nejen rostlin ale i květů, a co se týče barevných kombinací těch bylo nepřeberně. Ty ale můžete vidět v každém hobby marketu či květinářství ....

24 komentářů:

  1. Uf, krásné fotomontáže. A vidět tu krásu na živo, to musel být tedy zážitek!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to krásné a bylo toho hodně. Na podívání ;-) ostatně i na nakupování. Sto euro zmizelo takovým fofrem, a ani jsem se nestačila pořádně rozkoukat a rozjet :-D

      Vymazat
  2. To je přímo záplava nádherných květů. Vendy, to musela být super podívaná. :o)
    Hezkou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
  3. A jak to dopadlo s kyblíkama...? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blbě. OBI jsme sice objevily, ale kyblíky, jelikož byly zdarma už nebyly ... Němci si je rozebrali a Čechům nic nenechali :-D

      Vymazat
    2. Tak to přijde líto, takovou dálku jste jely a vrátit se bez kyblíku je fakt smutný...:D

      Vymazat
    3. To ti povim! :-D :-D

      Vymazat
  4. Je štěstí, když má člověk někoho, kdo se vyzná a poradí. Já bych se v té záplavě nádherných květů ztratila.
    A vezla si Blondí domů vytoužený kbelík? ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jsem psala výše, Němci si je všechny rozebrali a nám nic nenechali ....

      Vymazat
  5. Tak snad jste si to užily i v tom davu.Já mám často s davem problém. Někdy kvůli tomu i odjedu dřív z výstavy nebo koncertu. No a že Němci byli v situaci kdy je něco zadarmo rychlejší než Češi...tak to zírám:-))

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherné fotky, až oči přecházejí. :-D To dendrobium, které tam nepasuje, mám doma a dělá mi opakovaně radost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky ale radost mi nedělá. Roste, roste, ale květy nenasadí...:-(

      Vymazat
  7. Takže ... známý a nenažraný Čech dorazil do NDR a jel domů bez..
    Jsem moc ráda za tento neopakovatelný záběr snímků, luxusní podívaná.
    Ano, já miluji botaniku, jsem barevný úchyl, ale zde skutečně upřednostňuji střídmost.
    Děkuji za společnost a kurva, nechval mne, některým už takhle jsem osinou v řiti a ještě ty... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak dobře, kurva, šíleně jsi mě s těma kyblíkama srala! Takové krásy kolem a ty furt jen kyblík, kyblík, kyblík .... spokojená? ;-) :-D :-D

      Vymazat
  8. Anonymní14/4/19 15:52

    Nádhera, to jste si nadávkovaly barev a tvarů!
    Zrovna dnes mi poslala spolužačka z Děčína fotky ze stejné akce, co to tam bylo za figury? jako manekýny.
    Já bych potřebovala malé bílé kyblíky, jako ty od hořčice, co odebírali ve stravovnách.Na balkon, na zavěšení.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha, ale já tam žádné figuríny neviděla....možná v jiných halách, ale u orchidejí nic takového nebylo. Ty OBI byly stejně velké jako ty od té hořčice.

      Vymazat
  9. Tož to je záplava barev a tvarů. Jak se znám, tak bych si vůlbec nedokázala vybrat a domů bych jela jen s fotkama. Stejně jako z Flory Olomouc. Vím, že tohle byla větší akce, ale právě proto bych spíše fotila. Stejně bych tu krásu neuměla pěstovat. Kvete mi tu malinká jedna orchidej a druhá po mamince kvetla, ale zase stávkuje. Má ovšem nádherné, obrovské a pevné listy. :) Tak našla blondí nějaký ten kyblíček? :-D

    OdpovědětVymazat
  10. Anonymní16/4/19 14:00

    Tak to je nádhera
    J. Turoň

    OdpovědětVymazat
  11. Z toho oči přechází.
    Ale jak se doma uchovává masožravka? Musí se přikrmovat? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně normálně, ona si lapá sama. Obzvlášť v létě když je doma dostatek všelikých much a mušek. V zimě to zvládá taky, to jsou k mání většinou octomilky a ony je prostě nějak přitahujou takže se nakrmí taky. Měla jsem kdysi rosnatky a mucholapky a zvládaly v pohodě. Zašly mi na sucho, odjela jsem a mužskej je zapoměl zalejt. Ostatně on mi je tenkrát přivezl z nějakého školení.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....