14 března 2019

Už se tu snad ....



..... v poslední době vystřídalo počasí od jara, přes zimu až k dnešnímu podzimnímu smutnu. A tak si dnes dáme jednu sice podzimní, ale barevně optimistickou koláž ....


Po 22 letech od povodní a neustálého odkládání, rozmýšlení, vymýšlení, odmítání a přijímání tu začalo povodí Labe z regulací řeky. Bude to trvat 2 roky a jako první krok je vykácení skoro tisícovky vzrostlých olší po obou březích. A samozřejmě nepočítaně keřů. Je to potřeba a je to zároveň smutný pohled. Takže spousty pohledů na řeku které jsem vyfotila bude už jen na mých fotkách. Prý povodí přislíbilo po dokončení regulace znovu vysázení nových stromů. Jenže ty než vyrostou....

12 komentářů:

  1. Barvy podzimu miluji a ráda je i fotím. Děkuji za krásnou koláž která mi je připomněla.
    Já se zase cítím smutně, když vidím jak mizí lesy zničené kůrovcem. A říkám si kde se stala chyba. Naše generace už nový les asi neuvidí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Většinou to tak bývá, že když se dva perou,třetí se směje. V tomto případě to je stát a ochranáři a tím třetím je kůrovec.

      Vymazat
  2. Vendy, moc krásná koláž. Kochám se. Měj hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji za pochvalu.Jen se kochej, kochej....

      Vymazat
  3. blondýna15/3/19 16:39

    Musím říct, že když jsem najela na koláž, bylo to jako, když rozsvítíš.
    Nádhera, dnes celý den prší a já se raduji, má být opět šílené léto, tak ať si tu vodu užijeme alespoň takhle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady je to dneska to samé.Zataženo, déšť...

      Vymazat
  4. Proč je kácí, chtějí rozšířit koryto řeky?

    Koláž máš krásně sestavenou, jak karty. Rámečky jsou úplně přesně.
    VendyW, jaký na ně používáš program?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, kdy jsem slyšela co s tou řekou chtějí dělat, ač nejsem vodohospodář ani inženýr, ale selský rozum říká, že když teď je ploché koryto a teče jím v létě díky malému průtoku vody tak deset centi vody zarůstají okamžitě břehy bordelem, a to má ta řeka šířku od dvou to čtyř metrů. Když se koryto při stávající šíři neprohloubí ale ještě rozšíří, poteče jím tak dva centi vody a zaroste do půl roku. A jelikož rybáři nedovolí zvýšit odtok z rybníka který je ve vsi za námi, té vody poteče opravdu minimum. Necháme se překvapit co si na nás vymyslí.....
      Tyhle koláže jsem dělala v Picase, ale ještě je dobrý na koláže PhotoScape, je zdarma, a má hodně šablon anebo taky můžu dělat v Zoneru, ten mám zaplacený na dva roky. Mám těch editorů stažených víc, v každém si vybírám co mi vyhovuje víc. Ještě taky Ipiccy.

      Vymazat
  5. Picasu také používám, Photoscape sice mám nainstalovaný, ale ještě jsem ho ani nevyzkoušel.
    Zaujalo mě, že máš tak dokonale v zákrytu všechny fotografie a s dokonale přesnými mezerami.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je právě šablonou, a mezery si děláš jak široké potřebuješ, to je všechno v nastavení. Photoscapu se nemusíš bát, je to velice jednoduchý editor. Ale na to, že je tak jednoduchý má mnoho zajímavých možností, které mají třeba jen ty drahé placené editory a někdy ani to ne. Můžeš tam dělat jak ty koláže, tak prezentace, skládat různě fotky, ale i základně retušovat.

      Vymazat
  6. To je barevnost, až oči přecházejí

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....