15 března 2019

Když se vyleští....



....mnohdy zcela nezajímavý kámen .... Když jsem tady psala o výletu do parku Nochten a o jeho 7000 bludných kamenů až ze Skandinávie, zmiňovala jsem, že každý podél naučné stezky byl na kusu plochy vyleštěný. Jednalo se o žuly, ruly, porfyry a mramory, tedy nerosty  které se používají na obklady stěn, schodiště i jinde v architektuře. A takhle tedy vypadá takový kámen, když se vyleští....


12 komentářů:

  1. Vendy, krásné. Kameny miluju. Měj hezký pátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak v Nochten by sis jich užila hromady! Hezký víkend

      Vymazat
  2. Dobrý nápad. Podobně jsem viděla vyleštěné kameny u vstupu do obory pod hradem Roštejn. Pěkná fotka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony byly i v Rakousku na Hohe Wand. Tam byla také ukázka kamenů které tvoří podloží i s tím jak vypadají když se vyleští.

      Vymazat
  3. Vyleštěné kameny jsem také viděla u Roštejnské obory. Jinak mám ráda hezké kameny a ty menší vozím želvičce do terária.

    OdpovědětVymazat
  4. Třeba i polodrahokamy nabývají patřičného "lesku" (a ceny) teprve po vyleštění a vybroušení...jak vidno, někdy stačí málo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdysi je přemýšlela jak leštit kameny v domácích podmínkách, jsem blázen který pořád nějaké sbírá....

      Vymazat
  5. Kameny miluju. :-D Vozím si je odevšad, občas mi někdo také odněkud nějaký doveze. Dost už jsem si jich i koupila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si vozím a taky nutím známé a rodinu ať mi přivezou z jejich cest....

      Vymazat
  6. Bludný kámen - to je i nějaká anticena pro pavědce :).
    Získala ji i blogerka Alue za doporučování se dívat do Slunce, aby se tím zlepšil zrak.

    V tom parku se každý musí ztratit :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je nějaké opravdu chytré děvče! Nezabloudíš tam ani náhodou, vždy se dostaneš k východu. A bludné proto, že tam s ledovcem dobloudily až ze Skandinávie. Mrkni se na mapě kolik toho nabloudily než se ze Stokholmu dostaly až do Horní Lužice :-)

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....