07 března 2019

Jaro se blíží ....





....víc a víc. Je to vidět na zahradě na spoustě věcí. Tulipány, narcisy a krokusy se derou překotně na povrch, drobné kultivary krokusů na slunečných místech už kvetou, to samé sněženky a pod lískami začínají vylejzat bledule. A na naší převislé vrbě, která si dělá co chce, se po dlouhé době objevilo víc jak tři kočičky.
Dělám všechno podle návodů na pěstování, stříhám nakrátko jak se má, větve narostou krásné dlouhé a silné, ovšem když přijde na věc, kočiček je na ní tak do deseti kousků. Přitom sousedi kolem je mají vždy úplně obalené. Dělá si prostě co chce ....


Pršelo a na kožíšcích kočiček se držely dešťové kapičky






Stejně jako na větvičkách tújí ....


.... a sněženek




14 komentářů:

  1. Jelikož zahrádku nemáme, tak nemůžu sledovat jak se příroda probouzí. U nás sice svítí sluníčko, ale vítr je nepříjemně studený.
    Andělíček mezi sněženkami je kouzelný. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Toho andělíčka přinesla dcera, byl prý na sloupku u cesty když chodila do práce. Pak mu někdo urazil křídla tak ho vzala sem na hrůbek jezevčičce. Dneska je krásně docela i teplo v závětří, ale ten vítr fouká taky.

      Vymazat
  2. Zmoklé kočičky jsou krásné. :-D Možná přílišná péče je na škodu. Před týdnem jsem byla ve svém rodišti a cestou se dívala na probouzející se jaro. Kočiček a jehněd bylo kolem cesty "něúrekom". A nikdo se o to nestará, roste to tam všude divoce. Zkus jednou nestříhat - radí ti "zahradník z leknutí" (a nebo z donucení??) :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zkoušela to i ono, nestarat se, starat se výsledek byl plus mínus čtyři kočičky navíc. Letos ale jí to nějak došlo nebo co.....

      Vymazat
  3. blondýna8/3/19 07:01

    Včera jsem dřela jako Bulhar, mám nyní pracovně náročné období a protože pár týdnů potrvá, musela jsem se zahradou hodit zadkem. Mám hotové všechny traviny, levanduli, mákla jsem si.
    Vzhledem k faktu, že vrbičky během sezony každý měsíc tvaruji, nemohu očekávat kočičky, ale pak z toho naroste nevzhledný stromek, to raději obětuji .
    Jaru zdar !!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty tvaruješ ty převislý i během roku? Já je nechávám, jen je zkrátím aby mi neležely konce větví na zemi a nenapadlo je zakořenit. Jediné co jsem udělala a dělám, že zahazuju díry který mi vyhrabává Myšpulín v záhonech hlínou z hromad krtin který mi tu dělá takový krtčí nukleární hovado. A sčítám škody na vyhrabanejch a sežranejch cibulkách. Jinak se tu ještě moc dělat nedá, zahrada mi žere boty a záhony to samý .....

      Vymazat
  4. To je taková krása! Ta sněženková nemá chybu :).

    OdpovědětVymazat
  5. Mne vždy fascinovalo, že zatímco na jívě jsou kočičky až na jaře nebo v předjaří, na ostatních vrbách sice menší, ale často už v zimě...tak ať se vám také obalí...

    OdpovědětVymazat
  6. Kapičky na kočičkách krásné. Letos se mi zdálo, že ani kočičkám ve volné přírodě se moc nechce. Ale už se objevují. A ta poslední fotka s figurou je opravdu krásná a něžná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Copak ty v přírodě , aspoň tady u nás, už byly v půlce února.

      Vymazat
  7. Panenka se tváří smutně, ale teď už snad roztála :).

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....