28 prosince 2018

Prohlídka pokračuje .....





Muzeum porcelánu je dosti rozlehlé, a členité takže projít celou expozici a něco nevynechat dá docela fušku. A nafotit zajímavé věci, které mne něčím zaujaly a které by se líbili i návštěvníkům blogu ještě větší. Takže teď si projdeme další část muzea abychom stihli následující program, a tím je návštěva v ukázkových ateliérech ....



Dýmkové hlavičky. Určitě není pohádka, kde by hospodář nebo pan hajný či vodník nekouřil dýmku z porcelánovou hlavičkou....
A že porcelán nemusí být vždy bílý ukazuje pár figurek zvířat


Co mě se tedy hodně líbilo, byla ta bílá váza. Plně odpovídá mému vkusu. Jednoduchá, ozdobená jediným krásně namalovaným květem. A zaujal mne svícen v podobě porcelánové divadelní scény i s herci


Ukázka modernějšího pojetí využití porcelánu, nástěnné kachle. A opět známé meče. Tady vidíte, jakou podobu měli zrovna v roce 1945


A ještě jednou kachle a pohled na fasádu manufaktury, kde jsou všechny značky tak jak se používaly od založení manufaktury až dodnes


A zase zpět do starých časů barokních andělíčků a květinových záplav






A jeden pozdrav pro Majku, porcelánové varhany. Tyhle jsou jen takové maličké, varhanové děťátko. Nicméně vznikají v továrně varhany klasické, pro evangelický kostel Panny Marie na náměstí(čku) v Míšni. Tam už je porcelánová zvonkohra a tak bude mít i porcelánové varhany. Ostatně na i do kostela se také podíváme .....


Tolik z muzea a příště se podíváme pod ruce mistrům jak ty krásy vznikají

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....