11 prosince 2018

Červeně .....





Jelikož je venku bílo (tedy alespoň u nás ano 😒) tak si dáme přestávku od Prahy a podíváme se zas na nějaké květy. A aby byl ten kontrast co největší, dáme si barvu červenou. Ostatně bílá a červená je hodně používaná vánoční barevnost tak se i hodí.
Všechny jsou tentokrát ještě z návštěvy v botanické zahradě,
stejně jako některé v dalších barvách....


Japonský javor nás přivítal svou krásnou červení u záhonu
s okrasnými travami, kam jsme okamžitě s Blondí, jejich velkou milovnicí, zabrousily. Ani já nejsem vůči nim odolná a tak už jsem je začala sázet i před domem.... a stejně tak i tyhle nádherné japonské javory jsou mojí láskou. Na rozdíl od trav ještě nemám ale ani jeden.


Tenhle ibišek s převislými větvemi i květy mne zaujal už kdysi, na obalu jedné knihy o pěstování pokojových rostlin. Nikdy jsem ho neviděla naživo, až teď v botanické


Nádherná barevnost Clerodendrum splendens. Já znala dosud jen jeho bílo-červenou kombinaci


Dalším keřem který jsem znala jen z knih je Ixora



Mračňák (Abutilon) je známější s většími zvonkovými květy.
Tenhle drobný je stejně krásný


A teď něco trochu jiného, byť červeného. V jednom ze skleníků jsou i tři velká akvária a tam byly tyhle krásné tetry krvavé v závojové formě




12 komentářů:

  1. Tak u vás je bílo? U nás zatím jen tak siholí. Všechny kytičky jsou nádhrné a ta rybička nemá chybu. Je krásně ostře vyfocená. A to určitě nijak nechtěla pózovat.

    OdpovědětVymazat
  2. Hezký :). U nás je taky bílo, odhrnula jsem asi metrák sněhu, páč to sousedi neudělají a zítra asi nanovo, jak tak koukám z okna...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No je to kurevsky mokrý takže taky pěkně těžký.... 🙄😵

      Vymazat
  3. Krásná upomínka na kouzelný den, toho sluníčka, barev a pohody, viď.
    U nás celý den prší a já jsem spokojená, konečně je zahrada zalitá, čekala chudinka půl roku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo.... Byl to naprosto skvěle ztrávený den! Tady pořád ten bilej sajrajt víc nebo míň padá.😱

      Vymazat
  4. No nemysli si, byla to fuška jí chytnout aby byla v klidu a mohla jsem zaostřit....

    OdpovědětVymazat
  5. Zajímavé červené motivy. U nás tedy bílo není (ani červeno), jen celý den prší. Ale po nějaké době jsem zase dnes měl možnost ukázat pár lidem fotky na zámku, takže jsem spokojený :-).

    OdpovědětVymazat
  6. Hezké fotografie a v tomhle období je to fajn změna. Sníh nám napadl až dnes a jelikož je pod nulou, tak se udrží. Mám radost, vnouček byl smutný že nemůže sáňkovat, tak se konečně dočkal :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Při včerejší cestě do Němec jsem zjistila, že sníh je u nás v Opičích horách a pak už jen v Krušných horách....ale nikde víc. Sice trošililinku popadával jak v Moritzburgu tak Míšni, ale nec co by podpořilo vánoční náladu ještě víc než jen svařák.

      Vymazat
  7. Červená a rudá je od jistých dob málo populární barva, i víno dnes všichni raději pijí bílé, ale u květin ale září :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mě tahle barva nijak nevadí. Naopak, mám jí ráda jako barevný akcent. A víno, když je dobré si taky s radostí dám červené.....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....