16 listopadu 2018

Sušiny ....




Podzim je doba, kdy ke slovu přichází sušiny, tedy čas kdy ubývá čerstvých květů k focení a přibývá v přírodě suchých zbytků kdysi kvetoucích rostlin. Já je nejraději fotím v zimě, buď když je námraza anebo když se zadaří a je námraza ve spojení se sněhem 
a slunečným dnem. Možná to zní protichůdně, ale občas se taková konstelace počasí vytvoří a to jsou pak sušiny, obzvlášť zbytky merlíkovitých, nejkrásnější. To co vám předkládám dnes, 
je směs těch spíš podzimních snímků, tedy takových sušin, které
se dají nafotit v pozdním létě anebo prvních podzimních dnech....

Pozdrav z Orlího hnízda


Teď už se budeme pohybovat mezi brdskými loukami a břehy, přes břeh Berounky až k nám na zahradu








Tahle rostlina si okupovala křoví a kopřivy podél břehu Berounky. Já si nikdy nezapamatuji jak se jmenuje, nicméně pro její rozpínavost a invazivnost jí říkám trifid


Dochany jsou velmi zajímavé trávy. Já osobně mám na zahradě dva druhy, tento Dochan psárkový a pak orientální. Tenhle jsem fotila přes plot u sousedky, ta už ho má o něco déle a tak jí už takto krásně kvetl. A v zapadajícím slunci zářil jak ze zlata ...



I takový obyčejný lopuch když na něj svítí podzimní sluníčko
vypadá jak šperk ze zlata



12 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Některá možná, spíš bych řekla větší detaily ;-)

      Vymazat
  2. První a poslední zaujaly hned, ty se mi líbí nejvíc. Ta poslední vypadala na první pohled skoro jako ohňostroj :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, při rychlém pohledu to tak opravdu vypadá ;-)

      Vymazat
  3. Vendy, máš to moc hezky nafocené a sluníčko ti zdatně pomáhalo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Povětšinou ano, jen u těch prvních dvou se schovalo velmi zdatně....

      Vymazat
  4. Ten první bodlák jsem si narvala u náš na Čerňáku, koupím si zlatou barvu ve spreji a budu mít hezkou vánoční dekoraci...heč...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Náhodou štětky (nedělám si prdel, ten bodlák se tak jmenuje) jsou velice pohledné a inspirativní ...

      Vymazat
  5. Krásné detaily, za tohle musí být podzim velebený, pro tohle je dokonalý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jedině když je k tomu sluníčko! Jinak je to ééé, blééé....

      Vymazat
  6. Opravdu každý květ má své kouzlo, i lopuchu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lopuch je náhodou při detailním pohledu velmi pohledný, a když ho ještě korunuje motýl ....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....