14 listopadu 2018

Kudrnaté modelky ....




Trochu dnes odbočím od podzimních témat, byť i tyhle fotky vznikly na podzim. Tedy přesně 28.9. při mých toulkách kolem mníšeckých rybníků. Říkala jsem si, že bych si mohla najít nějakou přímější cestu, nebo zkratku a tak jsem se jí jala hledat...
Při té příležitosti mne upoutal nově instalovaný elektrický ohradník a na něm lístky s prosbou o nekrmení. Kdopak se tam skrývá? U lesa, ve starém sadě... Koníci? Nebo daňci? 
Šla jsem tedy kolem ohradníku a stále nikde nikdo. Už jsem si říkala, jestli tam vůbec něco je. Dokonce tam stál i stan, ale zvěř prostě nikde. Jak mi křupaly větve pod nohama, najednou se objevila jedna hlava, za ní druhá, třetí .... a za chvíli přede mnou stálo malé zvědavé stádečko oveček! 


A musím říct, že pózovaly jako profi modelky! 😉












Strejda gůgl mi pověděl, že se jedná o ovci cápovou nebo také šrouborohou  či racku. Může mít rohy až víc jak půl metru dlouhé a jdou jí buď přímo šikmo vzhůru anebo rovně od hlavy. Jedná se primitivní plemeno ovce které se pěstuje na maso, vlnu i mléko. V Maďarsku je uznaná za národní plemeno.

10 komentářů:

  1. Krásné ušmurané ovečky u nás jsou většinou ty z černou hlavou :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyhle jsou fakt zajímavý s těma rohama. No a ty čumáčky mají krásně flekatý ...

      Vymazat
  2. Specializovaný obor "ovčí portrét" :-). Pěkné kousky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No rozhodně jsou příjemnější než modelky Homo sapiens. A nějak je jim šumák jak na fotkách vypadají. Dokonce se ani na ty fotky neptají a nechtějí je vidět 😉😆

      Vymazat
  3. Ty nemají chybu! :) K ovcím ale chovám respekt a jakousi odtaživost, na střední jsme byli v továrně, kde se zpracovávala právě ovčí vlna a když je vidím, hned si vzpomenu na ten všudypřítomný smrad, co tam panoval :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já byla bezpečně za elektrickým ohradníkem 😆. Ale je pravdou že surová vlna děsně smrdí....

      Vymazat
  4. Jsou to skutečné krasavice, čisté, naleštěné, jako ze salónu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paradoxně proto, že jsou ve volném chovu v přírodě. Být někde zavřené tak rozhodně čistotou neoplývají

      Vymazat
  5. Tak trochu bych je v lese nečekala. Ovečky většinou někde na otevřené louce. Ale jsou pěkné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony mají oboje, jak les tak louku. Jsou ve starém sadu který je u lesa a louky.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....