26 října 2018

Pokračujeme, aneb Karlštejn na pokračování ....



Povzdechla jsem si, posteskla jsem si, pochlubila jsem se, a život jde dál. A tak i já chci pokračovat se svými fotkami z návštěvy Karlštejna. Z hradem jsme se rozloučili, podíváme se do podhradí, kde se to díky doprovodným programům vinobraní jen hemžilo kostýmovanými osobami. Někdy to bylo zajímavé pozorovat tyto středověké hodnostáře a dvorní dámy jak s ultramoderními telefony v ruce chodí sem a tam ....


Takhle si představuju Orlíky krále Přemysla Otakara II. Ten si totiž vychovával své rytíře ze synů předních českých pánů. A nutno podotknout že Orlíci svého krále milovali a byli ochotní pro něj udělat cokoli. Jedním z nich byl i Záviš z Falkenštejna. Krále následoval všude a byl jeho nejvěrnějším rytířem. Až do doby, kdy mezi ně vstoupila láska k jedné a té samé ženě. Královně Kunhutě Uherské ...
Musím říct, že se na mě při nafocení strašně mile usmál. Rytíř, ne Záviš ani Přemysl ;-)


Tak trochu mi zrovna do doby krále a císaře Karla nezapadl tenhle Kelt, nebo spíš skotský bojovník Ale je pravdou že vlastně oni bojovali zhruba ve stejné době pod vedením Statečného srdce Williama Wallace za svou svébytnost. Panošík už je Karlova doba....



Šťastná středověká rodinka


I ve středověku měli své metaře




S touhle usměvavou dvojicí se mnoho návštěvníků fotilo. A oni ochotně zapózovali ...


Odpočinek na druhém nádvoří


Velmi zaujatě poslouchal vystoupení a občas si poklepával do rytmu nohou....



Zítra budeme pokračovat, a pak se podíváme i na nějaké ty kejklíře...

7 komentářů:

  1. Hele ...jako dobrý, ale ta fotka nahoře, to je dokonalé, přirozené a já posílám velikou pochvalu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je Divoká Orlice pod Zemskou branou. Taky bude povídání i další fotky. S těma dvěma se tam fotilo asi deset lidi najednou....

      Vymazat
  2. Moc se mi líbí kostýmy, obzvláště ta usměvavá dvojice, vůbec se lidem nedivím, že je chtěli mít na obrázku :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, odpověděla jsem na tvůj koment u komentu Blondýny 😱

      Vymazat
  3. Tak mám pocit, že jste byla na Karlštejně zároveň s našimi. Nejstarší syn se snachou tam byli na výletě. Dokonce někde přespávali. Syn maluje erby a historie jej hodně zajímá. Povykládají nám až při návštěvě.

    OdpovědětVymazat
  4. Pokud tam byli některý den Karlštejnského vinobraní tak asi ano. Bylo to od pátku a já tam byla v neděli.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....