31 října 2018

Divoká Orlice ....




Fotky, které budou teď pár dní k mání, jsou z různých míst a dob. Jen tři ucelené články jsou z jednoho výletu tady po okolí. Jmenovitě na mou oblíbenou Zemskou bránu a do Neratova. Proč zrovna sem? Za prvé, jsou tu krásné bukové partery mezi jehličnatými lesy, které teď v pokročilém podzimu hrají všemi odstíny zlata, Divoká Orlice je hodně podobná Křemelné a Vydře a mám jí po ruce a v Neratově to je prostě o něčem neuchopitelném. Jsou to místa krásná, leč s krvavou historií a přitom jsou plná pozitivní energie. Tady na česko-polském pomezí, v místech turismem minimálně zasažených si uvědomuji jak krásná je naše zem a krajina když se do ní nese..m. Orlické hory a podhůří není naštěstí  tak komerčně zničené jako Krkonoše a Jizerky. Nejsou ani zničené působením člověka a průmyslu jako Krušné hory, takže tu najdete místa opravdu stále skoro panenské přírody....


Most přes Divokou Orlici na místě zvaném Zemská brána. Díky nízkému stavu vody byla Divoká Orlice divoká jen podle jména. Už při první návštěvě před cca pěti lety byla hladina nízká, nicméně vody teklo i tak o něco víc


..... a tak se dá suchou nohou dojít až doprostřed řečiště





Sice jsem tentokrát nezapomněla ve fotovýbavě na stativ, ale na těch velkých a kulatých balvanech se s ním moc fotit nedalo. Takže tady jsem si nad ty minipeřeje sedla na šutrák, a pomalým časem fotila z ruky, když mi za stativ posloužila kolena




Musím říct, že na tuhle fotku jsem hóóódně pyšná. Tak nějak už se podobá těm, které vystavoval Petr 😉 (hurá! právě jsem přišla na emotikony!) a stejně tak i na těch pár následujících ....







Tolik první část fotek z focení na Divoké Orlici ....

10 komentářů:

  1. Krásné obrázky :). Mám v Krkonoších oblíbené místo, Mumlavu. Je to oblíbené turistické místo a že by bylo nějak zničené, to jsem si nevšimla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to buď ráda. Ale takové okolí Špindlu, Pece a dalších středisek je už děs běs Možná jsem spíš měla napsat, že nejsou tak profláklý a navštěvovaný. Jenže nadměrná návštěvnost dříve nebo později vede k devastaci....

      Vymazat
  2. Divoká Orlice? Píšu si ji - jako kdybych byl vojenský stratég - do seznamu potenciálních cílů :-). Jen jestli tě nesvádím svým příkladem na fotografické scestí: Dost fotografů nemá rozmazanou vodu moc rádo, ale myslím, že to ani trochu nevadí :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to přes kilometr krásného úseku řeky. Včetně Pašerácké lávky a zbytků řopíku. Tedy ani k jednomu jsem nedošla páč polovička odmítla chůzi lesem a tak mi byli blbý ho nechat hodinu nebo dvě sedět v autě. Potřebovala bych ne tak línýho parťáka.....nebojím se, na tebe pořád nemám a ani ta voda není tak bílá ...

      Vymazat
  3. blondýna1/11/18 06:56

    Ty fotky jsou krásné, osobně se mi líbí a tleskám.
    Máš zdatného učitele, jen jsou lidé, kterým budou připadat, že jsou moc vyumělkované, ale je to o pohledu a nastavení, není člověk ten, který by se zavděčil lidem všem.
    Já se kochám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to jsem ještě nefotila delším časem! Tedy, zkusila jsem to, ale ty fotky už byly rozmazané, ani na těch kolenou jako podložce jsem to už neudržela. Ano, Petr je opravdu mým vzorem co se týče focení vody, stejně jako JiHei ve focení motýlů a květin, a Hanka Scenery ve focení krajiny.

      Vymazat
  4. Jezdili jsme často do našeho milovaného Mladkova, takže Zemskou bránu jsem několikrát navštívil, když jsem jel na kole okruh zpět přes přehradu Pastviny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tou cestou jsme se vraceli. Ovšem nemilé překvapení bylo, že Pastviny jsou úplně vyschlé. Jen na prostředku je něco málo vody, zřejmě to tam je nejhlubší a voda se tam stáhla. Ale zbytek přehrady je jen bláto, kterým teče tenká stružka vody.

      Vymazat
  5. My jsme prošli část cyklostezky v údolí Tiché Orlice z Chovně do Ústí nad Orlicí

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....