30 října 2018

" Au revoir" Karlštejn ....




Nechci tu machrovat, že umím francouzsky, to určitě ne. Ale vzhledem k tomu, že francouzština byla po češtině druhým jazykem kterým,  ještě krom němčiny a latiny, císař Karel IV. mluvil, připadá mi to jako taková jasná tečka za návštěvou jeho milovaného Karlštejna. Protože dnes se takovým závěrečným pelmelem fotek z mého karlštejnského výletu s tímto bezesporu nádherným a historicky cenným místem rozloučíme...
Řekla bych, podívám se tam ještě někdy jindy
kdy nebude takový blázinec, jenže to
by muselo být ve všední den a to¨
už mi bohužel práce 
nedovoluje ...


Zvonkohra před Domem hodin


Ono to není zrovna moc dobře znát, ale tyhle všelijaké závěsné ozdoby z plechu byly nejen jak z krajek, ale tak vysoce leštěné, že na světle vypadaly jak když svítí. Na pár z nich to trochu vidět je... 


Křížek na hradě, nebo boží muka?


Restaurace kousek pod hradem. Nejen že byla zvenku taková krásná, navíc ale po ní jezdil vláček. Nevěříte? ....


.... tak tady je. A ještě si pěkně supěla a houkala ....


Strážkyně .... neměla moc náladu se zrovna fotit. 




Nesmíme zapomenout, že jsme v CHKO Český kras
a tak i nějaká ta skála....


Když jsem šla na nádraží, pomalu se sjížděli návštěvníci na hrad aby mohli sledovat slavnostní průvod císaře a českého krále
 Karla IV. 



A to je vše..... další výlet, který jsem absolvovala, už byl po místech zdejších. Krásných, ale i takových které mají velmi krvavou historii ....

6 komentářů:

  1. Jak jsem minule psala, že tam možná byli syn se ženou na výletě, tak v té době nebyli. Byli tam nedávno, když tam nebylo už tolik turistů. Nocovali v hotelu - apartmánu, ze kterého viděli přímo Karlštejn. Cena tomu odpovídala, ale nelitovali. Líbilo se jim tam a chytli ještě obstojné počasí. Díky za virtuální výlet, aspoň jsem se podívala tady.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se měli líp, že tam nebylo tolik lidí....a to ubytování s výhledem na hrad, no, tak to muselo být krása! A že tomu odpovídala cena je víc než jasné.;-)

      Vymazat
  2. Ty cestovatelko :). Pořád nepřestanu achat nad tou modrou oblohou, po té se mi bude hodně stýskat :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu ta mi taky bude chybět.... Bylo vážně krásně.

      Vymazat
  3. Dnes šlo na Karlštejn pár výletníků přes dobřichovický zámek, tak jsem měl ještě příležitost je povodit po výstavě :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, pěkně sis určitě popovídal a oni byli plní dojmů.... A líp se jim na ten Karlštejn šlapalo ... Kolik to asi je kiláků

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....