16 srpna 2018

Když mají včelky žízeň ...




... tak se jdou samozřejmě napít. Jenže mnohdy svou žízeň zaplatí životem, protože
se jdou napít do bazénu, jenže tam nemají kde usednout a utopí se. U Jitky jsem
jednou viděla její pítko pro včelky a napadlo mne už vloni jim podobné udělat. Jen
jsem asi nevybrala správné místo, protože tam nebyla jediná včelka. Letos jsem ho dala
jinam, a navíc ho postavila na vysoký květináč a je včelkami obalené od rána až do večera.
Vodu jim dolévám až třikrát za den. Pítko je zcela jednoduché, jedna velká podmiska pod
květináč, v ní čtyři kameny a voda. Včelky si už samy vyberou jestli budou sosat z okraje
misky nebo z kamenů. To vše na vyšším podstavci. Zjistila jsem, že se velmi zamlouvá i
vrabcům kteří se tam občas zašli napít a vykoupat. Posloužila jsem včelkám
a zároveň jsem vyzískala místo pro jejich pozorování a focení. A věřte
mi, že někdy to je hodně zajímavá podívaná, když třeba se
zadečky nahoru soustředěně sosají poskládané
jedna vedle druhé v jedné řadě ....


Takhle vypadá letošní pítko. Příští rok ho zkusím udělat patrové, aby jedna část sloužila
včelkám a druhá ptáčkům












Jak se v posledních dnech ochladilo, už jich tu tolik není, ale počítám, že se zvýšením teplot
zas bude na pítku zácpa...

22 komentářů:

  1. Moc hezký pítko...a krásný fotky, tradičně...

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Hlavně nemám v bazénu skimmer plnej utopených včel. Ta plocha je láká, ale nemají se tam kde a na čem zachytit a utopí se. Tady sice také občas nějaká tak skončí, ale jsou to tak jedna, dvě za týden.

    OdpovědětVymazat
  3. Být pilný jako včelka, radoval bych se .

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to by mě nepadlo,  krásná reportáž.

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherné pítko pro včelky Wendy,

    OdpovědětVymazat
  6. Jééémine, to je nááádhera!

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to jsou parádní fotky! Vůbec jsem netušila, že jsou i pítka pro včelky!

    OdpovědětVymazat
  8. My jsme dali obyčejnou zavařovací sklenici a včelek je tam spousty. Také nestačíme dolévat vodu. Fotečky jsem měla na FB. Vosy ty zásadně chodí do jezírka. Takže to mají rozdělené.

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: Tady se holky podělí, a nějak si nekonkurují.

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Tak nevidět ho u tebe, tak mne to nenapadne.... je pravda, že máme ještě jezírko, ale tady se jim pije mnohem líp a bezpečnějc

    OdpovědětVymazat
  11. [7]: Jak říkám, nevidět ho před lety na blogu u Yorgy, tak mne nic takového nenapadlo

    OdpovědětVymazat
  12. [5]: To já po návratu z práce rovnou zapluju do bazénu. Z práce jsem sice žíznivá, ale tam statečně tekutiny doplňuju

    OdpovědětVymazat
  13. [4]: Tady je vidět, že blogování je tu a tam i užitečné

    OdpovědětVymazat
  14. [3]: To já mám radost i tak, za ně. A ani nejsem pilná včelka

    OdpovědětVymazat
  15. Máme na dvoře taky pítko, primárně určené pro ptáčky. Asi to těm opeřencům nikdo neřekl, ale zásadně se pítku vyhýbají a létají se napít do Kačenčiných necek. V pítku úřadují jenom vosy

    OdpovědětVymazat
  16. [17]: Vloni jsem ho měla na zemi a to si ho nevšimly ani včely ani ptáci. Letos je takhle vyvýšené a řádí v něm všichni. A jak to dělám? Nevím. Sedím na zemi a čučím na ně a cvakám. Občas použiju pro větší přiblížení mezikroužek nebo udělám výřez ....

    OdpovědětVymazat
  17. [19]: Na to jsou ty mezikroužky výborný

    OdpovědětVymazat
  18. No to je nádhera,kouzelné.

    OdpovědětVymazat
  19. [21]: Je pravda, že vrabci se taky raději ráchají v jezírku, anebo když je plachta na bazénu a naprší na ní, to mají hotové vrabčí lázně.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....