01 června 2018

Květnové květy starosklem ....


Dnes a zítra si dáme trochu květů, protože v dalších dnech nás bude čekat
putování do Rakous na velmi krásná, místy divoká ale i romantická místa.
I tam jsem sice pár kvítků nafotila, ale spíš takových těch hajních a navíc
jsem je spojila, protože jich nebylo tolik, dohromady s těmi, které jsem
nafotila ještě na Dobříši. Ty dnešní a zítřejší jsou opět letem světem po
mé zahradě co kde zrovna kvetlo. Letos je to o velkém
fofru, protože těmi teply všechno strašně rychle
odkvétá a tak co jeden den na záhoně
září, druhý den už je odkvetlé ...




Tyto citronově vonící primulky si pamatuji z dětství, měli jsme je na zahrádce
v záhonku, který hrál všemi barvami petrklíčů. Předloni jsem si je dovezla od švagrové
a loni i letos krásně kvetly


Čilimník, který jsem zachránila z popelnice, kam ho vyhodila květin neznalá
šéfová z penzionu. Sice vypadal, že to asi nerozdejchá, ale na jaře se nádherně
zalistil a nasadil spoustu zářivě žlutých květů


Hyacintovce od Libby se už zabydlely a vesele se rozrůstají a dělají
velkou parádu svou krásnou modrou barvou ....




....a stejnou parádu dělají i ladoníky.



První z květů na mé azalce, ještě teď dokvétá pár květy


A teď zas něco pro poškádlení vjemů Beallary. Letos moje magnólie - smradlavka kvetla
méně než vloni, ale stejně jak ta azalka, pořád ještě kvete. A pár poupat ještě má



14 komentářů:

  1. Něžná drobná krása.

    OdpovědětVymazat
  2. Pekne. Škoda že letos vše rychle odkvets...

    OdpovědětVymazat
  3. To jsem ráda, že Ti kytky ode mě tak hezky kvetou

    OdpovědětVymazat
  4. Teda to je macík, já budu muset hodně prostříhávat, nemám tolik prostoru.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Tohle už je ale její konečná výška. Ale vzhledem k tomu, že je pod elektrickejma drátama, ta elektrika jí táhne nahoru, to už jsem zjistila u všech stromů které jsou pod drátama. Budu jí muset na podzim už zakrátit. Ale máš pravdu , není to drobínek. Listy mají až 40 cm délky a květy v průměru tak 20 - 30 cm. Akorát děsně páchne když kvete. Tak stromkových magnólií jsem si v Němcích nevšimla, a to jsme tam byla minulou sobotu. Ale spíš v kraji kde mají hlavní slovo rododendrony. Ale ani na podzim jsem v Saském Švýcarsku jsem nic takového nezaregistrovala, a to čumím po zahradách po cestě pořád.

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Kvetou a pěkně se rozrůstají!

    OdpovědětVymazat
  7. Pohled na květy vždycky potěší, ráda se u tebe kochám a dnes jsem se i poučila, hyacintovce a ladoníky vůbece neznám, ale jsou nádherné. Vlastně neznám spoustu rostlin jménem, kolikrát si říkám, že by bylo dobré věnovat tomu víc času a dohledat si názvy, jenže!! ten zatracený čas!! toho je pořád jaksi málo.   

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Já je taky neznala, z toho si nic nedělej. Tady je nějak moc v zahradách nemají. Já mám vyjímečně na kytky a jména paměť, hodně jich znám spíš latinsky než česky, je to asi od dob kdy mne děda jako malou holku  všechny ty názvy učil.

    OdpovědětVymazat
  9. To je asi pravda, že nejsou moc časté, protože jsem je u nás ještě neviděla, anebo si možná nevšimla.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Ladoníky jsem krom těch mých viděla na Petříně, mají jimi osázený v Květnici celý svah a hyacintovce v modré, bílé a růžové (ten jediný nemám) zase na výstavě skalniček ve Faustově domě.

    OdpovědětVymazat
  11. [5]: To nebylo venku, kamarádky jezdí nakupovat do svého květinářství do Německa, no a hned vedle je obrovský zahradnický podnik.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Aha, tak proto. No já mám taky už leta úchylku pěstovat všechno jako stromek. Nejen fuchsie, ale i pelargónie. Mě se strašně líbí roubované čarověníky na podnože, jenže ty ceny jsou fakt dost příšerný. Ale zas do malých zahrádek nebo na skladnost při přezimování to je fajn. Ten tisovec je krásný, ale píší že je opadavý. Asi už jsem to určitě viděla, ale nevěděla jsem co to je. Teď už si to budu pamatovat V Kromlau v parku byli jehličnany, který jsem sice znala, ale nevěděla jsem jak se jmenují a ona to Tsuga, neboli jedlovec. Ten je taky zajímavý.

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Teď zas mám období, že se mi nechce brát foťák do ruky, asi to dělají ta vedra ... navíc minulý týden jsem měla úplně vražednou náladu a nic mě ani nebavilo...

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....