31 května 2018

Májová Praha ....




Těchto pár fotek vzniklo při mém májovém courání s Padesátkou. Víc jsme mluvily (já) a
míň fotily (já). Jenže když to tak krásně plynulo, ani mi nevadí, že jsem nenafotila obrázků
víc. Ten den mi totiž dal mnohem, mnohem víc než jen potěšení z focení. Navíc budu muset
asi změnit destinaci, focení na Petříně se už začíná dost opakovat. Sice když tam
kvete osázení Květnice nebo růže v Růžovém sadu je na co koukat, a asi
i pohledy na Prahu se nikdy neomrzí (alespoň mně určitě) nicméně
změna je život a občas to chce obměnu ...





V již zmíněné Květnici dokvétaly japonské dřevité pivoňky. Ale tenhle jeden květ
mne zaujal scou barevností. Koupila jsem si letos dvě, růžovou a tmavě fialovou.
Japonské a čínské pivoňky jsou dlouhověké, ve svých domovinách jsou známy
keře o stáří 400 let. Číňané jim říkají Růže bez trnů, a když jejich květy vidíte
tak jim musíte dát za pravdu


Za to drobnokvěté azalky začínaly se svou parádou


Pohled na ně z vrchní cesty. Kdyby byly už v plném květu, celý tenhle ostrůvek by hrál
barvami od žluté, přes oranžovou po tmavě růžovou


Ohromý Clematis montana který se ve dvou barvách, růžové a bílé,
pne po zdi uzavírající tuto jednu z petřínských zahrad


A klematis prorůstá i parádně velká wistárie


Její omamná vůně mne kdysi velmi překvapila...


8 komentářů:

  1. Ta pivoňka je kouzelná, Číňané opravdu nejsou s tou růží daleko od pravdy .

    OdpovědětVymazat
  2. Když se shledání vydaří, je občas fajn, že i foťák přestane blýskat.

    OdpovědětVymazat
  3. [3]: To ano, v každém případě, ale zas občas právě to focení může být takovou obezličkou právě v tom případě trapnýho ticha Ale ono to jde i s ním a přitom si parádně povídat. Když náhodou se sejdem s Čerfem, tak kecáme i fotíme    Ale   neboj, příště ho zas vezmu sebou

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Já taky, mám je na záhonu s ne moc dobrou půdou, ale jim se tam daří. Takže ho asi celý osázím pivoněmi. Je tolik odrůd a tak se můžu vyřádit.

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Měli a velkou. Ta variabilita barev a tvarů květů těhle dřevitých pivoněk je velká a některé jak jsem koukala opravdu jak růže vypadají.

    OdpovědětVymazat
  6. Loni jsme tam byly v cervnu, zrovns kvetly ruze...

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Já zatím růže na Petříně fotila v takových netradičních měsících jako je listopad nebo začátek prosince . Samozřejmě že už nekvetl celý Růžový sad ale stále tam bylo dost krásných květů na vyfocení ....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....