02 června 2018

Květnové květy starosklíčkem podruhé... zlatý déšť




Po delší době odcházení, vzpamatovávání se, dalšího odcházení a dalšího vzpamatování
se, mi letos nádherně a bohatě vykvetl zlatý déšť (štědřenec) který mám zasazený v živém
plotě. Bála jsem sem, že přitom letošním překotném kvetení mi opět ujde, protože jsem
měla před sebou čtyři dny pobytu v Praze a na chatě a za čtyři dny, dokáže odkvést
spousty květů. Ale byl tak hodný, že na mne počkal a já si tak mohla
vychutnávat jeho zlatou krásu a to nejen ze zahrady, ale i ze
stanice autobusu když jsem jezdila do práce nebo
se z ní vracela. Z chodníku byl na něj totiž
ještě krásnější pohled ....













17 komentářů:

  1. Hezky kvete, jsem nevěděla, že je to zlatý déšť...

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Tohle je pravý zlatý déšť. Forsythie nebo také zlatice se tak nazývá ne zrovna právem.

    OdpovědětVymazat
  3. Také mne to udivuje. Před naším panelákem je tAké "zlatý déšť", hodně ho ořezávají, ale kvete jen jaksi jednotlivě, ne tak krásně. Tkž je to Forsythie, že?Ten pravý je opravdu krásný.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak ten teda je!! Já říkám zlatý déšť jiné rostlině, podstatně menším keříkům, tento stromový jsem ještě neviděla. Krásné.

    OdpovědětVymazat
  5. [6]: Tohle je ještě drobínek, někde jsou vysoké až osm metrů. Je to keř, pokud ho ale od mala tvaruješ, můžeš mu dát i stromkovou podobu a protože já ho stříhám na výšku tak ho držím v nějakých mezích. To co asi myslíš ty a vlastně každý to tak nazývá je zlatice čili forsythie anebo ještě to může být janovec nebo žlutě kvetoucí čilimník. Ale ten echt zlatý déšť je právě tenhle štědřenec.

    OdpovědětVymazat
  6. Aha, tak takhle to je.

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: On už je markantní rozdíl v květech, zlatice má květy jednotlivé a se čtyřmi okvětními lístky, štědřenec má, podle odrůdy, tyhle laty. Buď dlouhé a štíhlé, nebo kratší,takové baculaté. Je divné že ho neznáš, vysazoval se hodně v městských výsadbách a parcích, kolem silnic, nechyběl snad v žádné zahradě u prvorepublikových vil. Já ho mám vypěstovaný ze semínek která jsem si koupila.

    OdpovědětVymazat
  8. Fredy Kruger3/6/18 12:47

    " Víte, co nejvíc mě rozčiluje

    OdpovědětVymazat
  9. [10]: Jako vždy  jsi nezklamal

    OdpovědětVymazat
  10. Teda, ty máš znalosti, čumím, jak umím.

    OdpovědětVymazat
  11. [14]: Když od mala vyrůstáš mezi kytkama a zahrádkařením, tak jseš pak nějak postižená.   

    OdpovědětVymazat
  12. Ten předposlední se mi líbí nejvíc i díky krásnému pozadí.

    OdpovědětVymazat
  13. [16]: Ono to bylo docela těžký najít hezký pozadí, protože ten keř je v řadě dalších a moc se k němu nedá dostat.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....