17 května 2018

Srdíčka ....




Z mého dětství si pamatuji, že nebyla zahrádka, kde by na jaře nekvetly srdcovky.
Velké trsy růžových nebo bílých srdíček navěšených na stonku jak korálky. Neobešla
se bez nich žádná vesnická zahrádka, ale ani ve městě kde která zahrada. I my je
na zahrádce měli a tak jsem se vždycky těšila jejich květy. Nejdřív pravidelnými
srdíčky, a když rozkvetly, připomínaly mi hlavičku dívky s dvěma
culíky. Mám je tady také, jen asi jim tu moc nesvědčí
půda, neroste nijak nadšeně, a bílá vůbec
nevydržela. Nicméně to chci s ní
zkusit ještě jednou ...



Všechy fotky jsem fotila stejným objektivem a před západem slunce. Přesto ty
ještě nerozkveté mají podstatně větší kouzlo ...








15 komentářů:

  1. Také si srdcovku pamatuji z dětství, ale spíše ze zámeckého parku v Horšovském Týně, který tenkrát měl skvělého zahradníka. Dneska proti dřívějšku park upadá. Bývá sice pokosená tráva, ale ty záhony podobné květné zahradě v kroměříži tvořící nádherné ornamenty a okrasné keře lemovaly cestu z parku do zámku. Také už jsem o srdcovce n mé zahrádce uvažovala. Láká mne nyní Libuščin blog s touto kytičkou v záhlaví.  

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Na plnou díru má nádherný bublinkování....Momentálně s ním fotím nejvíc. Na detaily a květy je super... teď jsi mi připomněla. Byla jsem na Dobříši a z hrůzou jsem zjistila, že všechny ty nádherný buxusy, který tam lemovaly nejspodnější zahradu jsou ořezané, včetně těch, které tam sázeli předloni. Evidentně je navštívil zavíječ zimostrázový a keře ožral. Narazily jsme i v nemocnici v Motole s dcerou při návštěvě u maminy na komplet sežrané keře, které lemovaly cesty.

    OdpovědětVymazat
  3. Já mám srdíčka taky moc ráda, jsou to takové hodně zajímavé i barevně výrazné kvítky a navíc velice elegantně uspořádané květenství.

    OdpovědětVymazat
  4. Opět mi to připomnělo Kučerovu zahradu, kde tyto druhy květin byly. Také na zahrádce babičky jsme je měli, ale jen pár. Milé květinky.

    OdpovědětVymazat
  5. Přesně, kouzlo starých časů a ještě podtržené kouzelnou atmoškou, jsi kouzelnice

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Musím říct, že z těch prvních mám opravdu radost, a to já mám ze svých fotek málokdy.

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Včera jsem koukala na to, jaké mají po odkvětu zajímavé lusky. Až zas bude svítit sluníčko, tak je nafotím...

    OdpovědětVymazat
  8. Srdíčka jsou krásná, nepamatuju si, že bych ji někdy viděla. Možná někde jako malá...

    OdpovědětVymazat
  9. Krása :). Nádherná kytička :).

    OdpovědětVymazat
  10. Srdcovku, nevím proč, ale miluji od dětství. Mám v zahrádce růžovou i bílou. A na štěstí ta růžová se vždycky vysemení, takže každý rok přibydou malé nové rostlinky. Jejich květy jsou moc krásně tvarované a mají zvláštní kouzlo.

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Bílá mi nevydržela ani jednu sezónu, i tahle růžová pořád živořila, ale letos se nějak docela zvetila.

    OdpovědětVymazat
  12. [9]: Nostalgická, alespoň pro mne, pamatuju si když jsem jako malá trávila prázdniny na chalupě, měli na každé zahrádce ohromnou srdcovku. Později jsem od své dětské a mladistvé lásky dostávala každé ráno před dveře kytici květin. A srdcovka bývala mezi nimi když jsme tam byli takhle z jara.

    OdpovědětVymazat
  13. [8]: Většina těch babičkovských květin bohužel už na zahradách není, nicméně srdcovka si myslím je stále docela oblíbená.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....