16 května 2018

Křivatce a sasanky ....



... mi na zahradě kvetou v hojném počtu od začátku co jsme se sem nastěhovali.
Nejdřív jsem nevěděla, co to za tu krásnou žlutou rostlinku s kvítky jak hvězdy
je, ale Velký atlas rostlin napověděl a já zjistila že jde o křivatec. Zabydlel se tu,
a každý rok je se svými tenkými listy vylézajícími ze země skoro hned po tom, co
sleze sníh a oteplí se, prvním s poslů přicházejícího jara. I když letos se mi ale zdálo
že ho je o něco méně než v minulých letech. To bývala zadní část
zahrady úplně žlutá. Ale třeba sasanky ty neustále
přibývají, ale to ničemu nevadí ....











Všechny minulé, ale i následující ještě neuvěřejněné fotky jsou focené opět mým
oblíbeným starým manuálním objektivem. V tomhle případě Nikon Lens series E.

12 komentářů:

  1. Také mám tyto jednoduché jarní kytičky ráda.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Kdepak, uprostřed vesnice Nějak jim tady svědčí. Ono je tu na některých místech dost kyselá  a vlhká půda, takže mám kousek zahrady takový hajní....sasanky, křivatce, prvosenky jarní ...

    OdpovědětVymazat
  3. Křivatec dělá krásné trsy a zatím jsem ho u nás ani neviděla v přírodě, zato sasanek je tu zjara hromada. Pěkné fotky.

    OdpovědětVymazat
  4. Ty nemusíš chodit fotit na Petřín, si vystačíš s vlastní zahradou...

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Vidíš, teď si vybavuji že ani na chatě jsem je nikde moc neviděla. Ale třeba na Petříně tam jich bylo taky spousty. Asi chtějí nějaké specifické prostředí ...

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: V něčem si opravdu vystačím, ale třeba mandloň na zahradě nemám. Tedy klasickou. Je fakt že mám ozdobnou a ta taky krásně kvete. Však ten květ v kalendáři je z ní ....

    OdpovědětVymazat
  7. Křivatce jsem u nás zatím ještě neviděla, sasanky ano, jsou krásné a je jich hodně.

    OdpovědětVymazat
  8. Já mám haciendu u lesa a jediné co mi hojně prorůstá jsou konvalinky, to je takový plevel. Bývalá majitelka byla milovnice a já mám tenhle plevel všude.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Konvalinky jsem zredukovala, vlastně jsem je vyházela, nechala jen pár v míse v zemi aby je to drželo v daných mezích....

    OdpovědětVymazat
  10. [7]: Asi se křivatcům tedy nedaří všude, to by mne nenapadlo, protože tady u nás rostou hodně a všude.

    OdpovědětVymazat
  11. Vendí, moc pěkné :). Mám moc ráda křivatec, pro jeho barvu :).

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Akorát se, stejně jako většina žutokvětých jarních rostlin,dost špatně fotí když svítí sluníčko, je to pak samej přepal. Už jsem se po tvém vzoru ve focení posunula na podvečer (pokud je tedy čas) a pak už to není tak náročné.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....