14 května 2018

Třešňové květy ....



Ne, dnes nejde o stejnojmennou orchestrální skladbu, v níž sólo na trubku
hraje Richard Kubernát,ale o fotky třešňových květů, které jsem fotila za
jednoho slunečného východu. Kdysi dávno, tu nějaký pták vysadil planou
třešeň, a já jí využila jako pohledovou zástěnu. Sice užitku z ní moc není
třešně jsou klasické malé ptáčnice, ale když jich je hodně, je z nich výborná
marmeláda. A že díky letošnímu teplu, kdy mohli včelky vesele opylovat
jich zase tedy bude dost. I když počítám, že díky suchu jich zase dost
opadá. Ale na pár skleniček to určitě bude. Příští rok se ale buď ořeže
na kosterní větve, přece jen už je dost vysoká a sousedka už zas chodí
okolo se zakaboněnou tváří, nebo se skácí úplně. Mezitím u sousedů vyrostl
natolik jejich smrk, že krásně vykrývá místo kudy k nám můžou čučet
když sedíme v altánku. Což je jejich oblíbená zábava.
A místo ní a na místech vedle přijdou zasadit
sloupové ovocné stromky...








A když už tady byla řeč o hudbě, tak si dáme i ty hudební Třešňové květy.
Trubka : Richard Kubernát
Doprovází : Orchestr Karla Vlacha

27 komentářů:

  1. To je náhoda, zrovna jsem si na netu hledala parfém s třešňovou vůní...

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: A našli rádcové, našli? To by mne docela zajímalo, taková vůně...

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Našli . Ještě mám voňavé kandidáty s vůní šeříku, frézie a magnolie, ale nejdřív si to půjdu očuchat do drogerie nebo parfumerie, dám pak vědět .

    OdpovědětVymazat
  4. Nádhera :). A to sucho je strašný, hodně je to vidět v přírodě.. Louky, lesy - všude sucho .

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Když jsem byla teď naposledy na chatě tak jsem chodila lesem, ale to byl takovej úhor... šišky křupaly jak sklo. Ani plevel (naštěstí) nerostl. Nechápu jak můžou nosit už lidi z lesa houby, protože nevím kde je tak mokro aby narostly.

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: A řekneš mi jména? Prosím...

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Taky jsem včera někde zaslechla, že rostou houby a taky jsem to nechápala.. O víkendě se mi ale vedro a sucho vyplatilo - potkala jsem ještěrky :). Jim se to sucho a sluníčko líbilo :). A mně se líbilo to focení      .

    OdpovědětVymazat
  8. Krása pohledět. Naši sousedi mají třešni přímo obrovskou. je ssnad větší než náš ořech. Manžel vždycky ořeže pár větví, které by bouchaly do naší střechy a zatím to neřešíme. Také plánuji sloupové stromky.

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Tak ještěrku, i přes poslední suchá léta jsem už neviděla strašně dlouho. Za to minulý víkend jsem na silnici na chatě viděla vysušenou placatou zmiji.   

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Na chatě je taková potvora. Kmen má sice nízký, ale korunu obrovskou. Už dlouho se chystám že jí ořežeme na kosterní větve aby se zkrátila a ty třešně se z ní vůbec daly trhat. Já osobně, ač nejsem přítel bezmyšlenkovitého kácení bych jí nejraději vůbec zkácela a na vzniklé místo zasázela nějaké keře nebo túje. Po zahradě i v lesíku je ještě dalších asi sedm třešňových stromů ...a je to skoro k ničemu, protože na chatu většinou jedu sama vlakem a vláčet zpět ještě tašku z otrhanými třešněmi se mi fákt nechce anebo když už tam jsme autem, tak jsou opadané nebo ještě nezralé....

    OdpovědětVymazat
  11. [6]: Možná spadnu do spamu, dám ti sem rovnou odkazy .

    OdpovědětVymazat
  12. Vždyť to povídám, jsem ve spamu .

    OdpovědětVymazat
  13. Třešně ptačinky jsem přivezla na kole od lesa když mi bylo 15 a strejda z nich udělal domácí víno. Prý bylo výborné. Před panelákem- tedy mezi paneláky jsou dvě třešně a ty poslouží ptactvu k ozobání. Někdy na ně lezou děti, ale to je dost nebezpečné a navíc olamují větve.

    OdpovědětVymazat
  14. Ty třešňové květy ve mně vyvolaly vzpomínku na jednoho výborného trumpetistu- kamaráda, který chodil se  mnou do souboru. Když jsme jeli z Brna ze soutěže, hrál na trubku tu skladbu a já mu k tomu bubnovala na kufr. Docela to bylo veselé, zpívali jsme k tomu...

    OdpovědětVymazat
  15. No kvete to pekne, u nas uz maji pludky a poprve i svestka...

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Tohle jsou fotky z dubna, dneska už taky mají plody....

    OdpovědětVymazat
  17. [13]: Pro trpělivé je z nich i výborný kompot. Ten je fajn na ozdobu třeba ovocných košíčků. Taky jsem ho kdysi dělala. Ta marmeláda je ale jednodušší, protože se ty pecky pasírují a nemusí se nic plivat

    OdpovědětVymazat
  18. [12]: Díky, opíšu si a zkusím očmuchat pokud někde na ně narazím. Vidím to buď na Douglas nebo Sephoru až budu zas v Praze.

    OdpovědětVymazat
  19. [11]: Ty dovedeš navnadit, s vůněmi!   

    OdpovědětVymazat
  20. Krásné fotečky, romantika, květinová nádhera, a počítám, že i voňavá.

    OdpovědětVymazat
  21. [20]: Prodat? Pchá .... když jsem dávala inzerát že daruju ! jablka za to že si přijdou natrhat a odvést si je,ani tak nikdo nechtěl .... já to nechci a ani nemám kde skladovat, takže já potřebuji naopak minimum úrody, jen to co stačíme sníst čerstvé. Takže mi právě ty sloupové stromky akorát stačí. Když mám chuť na jablko abych si utrhla a nemusela každý den vozit na kompost dvě kolečka spadaných jablek. Už jsem psala, je to ptáčnice, planá třešeň, a roubovat se mi nechce...

    OdpovědětVymazat
  22. [22]: Tak teď už se to trochu zklidnilo, ale ze začátku vždycky když jsme zprovoznili altánek to bylo něco.

    OdpovědětVymazat
  23. Květy třešně jsou asi nekrásnější, a pak květy jabloní.

    OdpovědětVymazat
  24. Ty máš svoji soukromou Kelišovou, to je terno, to ti závidím.

    OdpovědětVymazat
  25. [25]: Tak bez téhle Kelišové bych se klidně obešla. Poslouchat jak si se sousedkou z balkonu na balkon vykládají co kde a s kým, tak to mě taky nezajímá. Jenže to se nedá přeslechnout když na sebe hulákají přes dvě zahrady. Ale momentálně víc jak sousedky mne štve krtek, soused ho vyhání patronama a ta mrcha se nastěhovala ke mě na zahradu a každej den tu mám hromady jak sviňa....to je nějaký nukleární hovado, a ne krtek.

    OdpovědětVymazat
  26. [24]: Ony všechny stromy co kvetou bíle vypadají na jaře nádherně, stačí se rozhlédnout po krajině...

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....