11 dubna 2018

Petřín podruhé ....




Na přelomu března a dubna jsem se na Petřín vypravila podruhé. Už opravdu za krásného
slunného a teplého víkendu. Tentokrát moje cesta sice vedla ze začátku stejným směrem,
ale od něj jsem se odchýlila kolem pravoslavného kostela sv. Michaela dolů, do Kinského
zahrad a ke stejnojmennému letohrádku. Nad ním se totiž nachází druhé jezírko, které
na Petříně najdeme. Jmenuje se Herkulovo a má dva vodopády. Z vrchního přitéká voda
do druhéhu spodního, pod dřevěným mostkem, a odtud spadá do jezírka s Herkulovou sochou.
I ono si prošlo renovací a stejně jako vrchní jezírko U lachtana i tady tvoří pískovcové
bloky (ostatně pískovcový je celý vrch Petřín) hlavní roli. Bohužel na jejich pozadí dost zaniká
socha ze stejného materiálu. A ani tady samozřejmě nechybějí kačeny. Co tu ale chybí je
symbol těchto zahrad. Oprsklé zrzavé a černé ušatice. Ano, veverky. Dřív
jich tu bylo spousty a jakmile jste si někde sedli na lavičku, už se
k vám začaly ze stromů sbíhat a zcela nebojácně a drze si
říkaly o nějakou mňamku. Dokonce byly tak oražené
že si vlezly až do vaší tašky. Teď jsem neviděla
ani jednu. Ostatně jejich úbytek pozoruji
nejen tady, ale i v lesích jak u nás
tak i na chatě....



Horní vodopád Herkulova jezírka. Před čtyřmi lety jsem o něm psala poprvé.
Je zajímavé že jsem ho navštívila také v březnu....


Dolní, menší vodopád. Nahoře je dřevěný kostelík sv. Michaela


Socha Herkula. Jak jsem říkala, díky materiálu použitého na svahy zcela zaniká





Od jezírka už moje kroky vedly k letohrádku Kinských, či Museionu, známému spíš ještě jako Národopisné
muzeum. Okolo něj pak dolů směrem na Újezd, k památníku Obětem komunismu, dál k lanovce do
Seminářské zahrady. A pěkně zespodu až nahoru k rozhledně a přes zatím spící Růžový sad domů.
Každému zastavení bude věnován jeden článek....


28 komentářů:

  1. Budu tam muset zase vyrazit. Navnadila´s mne.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak marně přemýšlím, jestli jsem někdy byla na Petříně. Asi jo, ale tak čtvrt století to už bude .

    OdpovědětVymazat
  3. No to je kus nádhery, fakt skvostné.

    OdpovědětVymazat
  4. Kdyby se na Herkula šlo s dlouhým sklem, však on by se ze skalního pozadí vyloupnul .

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: Je pravda, že jsem spíš měla napsat že na PRVNÍ pohled zaniká. A když jsem ten zoom měla přitáhnou si ho. O jeden záběr víc jsem měla udělat, to je pravda....

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Petřín je samá voda. Proto do něj vykutali krom lomů na pískovec také spousty odvodňovacích šachet, protože jinak by ten kopec sjel dolů. Co se stane, když se zapomenou čistit se ukázalo v šedesátých letech, když se sesunul svah pod lanovkou a na dlouhá desetiletí jí zastavil.

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Tak je to jasný. Na kafe jdem na Petřín....

    OdpovědětVymazat
  8. [2]: Nemysli si, že Pražáci tam jsou nějakými častými hosty. kdo tam nebydlí poblíž, z druhého konce Prahy (nějakých 30 km) tam nepojede. Byť dneska se metrem dostaneš z jednoho konce Prahy na druhý do hodiny. Ale je to tak dané, každá čtvrť má nějaké své specifikum a tak žádný Pražák nemůže říct že zná dokonale každou pražskou čtvrť nebo že v každé byl.... zná tu svou (a ještě ne celou) pak tu kde třeba dělá (taky jen okrajově) a kde má třeba další část rodiny. V tomhle jsou malá města o hodně jiná.

    OdpovědětVymazat
  9. [1]: Jestli mi to vyjde, chci zas do Prahy jet víkend 21. - 23.4 takže se tam opět vydám courat....

    OdpovědětVymazat
  10. Opravdu mě udivuje, čeho všeho jsem si v Praze nevšiml, krásné zákoutí.

    OdpovědětVymazat
  11. Musíme se tam vypravit. S těmi veverkami jsem to pozorovala i v rožnovském parku. Opravdu jich zbývá a když někde jsou,tak  už hodně plaché.

    OdpovědětVymazat
  12. [13]: Ono jich bohužel končí mnoho pod koly  aut. Vidím to když jsem na chatě. Taky asi masivní kácení stromů kde mají třeba hnízda s mladými .... nechápu proč. Asi se budu muset zeptat odborníka.

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Já vím, že by se mělo po Petříně chodit zaláskovaný ruku v ruce s milovanou osobou. Není bohužel po ruce. Takže sama... nechceš se přidat ?

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: Neboj, nejsem na holky, ale jen tak pro pokec

    OdpovědětVymazat
  15. [11]: Tak jako občasný návštěvník všechno zaregistrovat taky nemůžeš.

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: To mě vůbec nenapadlo... a i kdyby, snad by ses na mě hned nevrhla...

    OdpovědětVymazat
  17. [18]: Však já taky už jen do Prahy jezdím o víkendech, a tak dvakrát do měsíce

    OdpovědětVymazat
  18. [19]: Tak mi určitě napiš nějak dopředu.

    OdpovědětVymazat
  19. [20]: Dandíka neberu, páč jezdím vlakem a on má problémy s tím, že pořád čůrá. Ale už jsem o tom několikrát uvažovala. No určitě ale ho budu brát v červnu na Dobříš, kde budeme mít zas dandičí slet. jenže to budu spíš na chatě....teď bych chtěla do Prahy jet příští víkend. Hodně ale taky záleží na počasí.

    OdpovědětVymazat
  20. [21]: Já, jestli mám brát Bonga, tak to bych ho nechala doma.

    OdpovědětVymazat
  21. [22]: Ono by se asi kluci zrovna moc nesnesli. Tedy spíš Bobeš. On kluky nějak nemůže vystát. Ale dám ti vědět. Už Simča se chce sejít, tak by jsme to mohly sloučit.

    OdpovědětVymazat
  22. [23]: Tak to by byla vážně pecka...!

    OdpovědětVymazat
  23. Vypadá to tam pěkně :). A hezky jsi nafotila vodu - v létě tam musím být moc příjemně :).

    OdpovědětVymazat
  24. [26]: Ono i teď na jaře!

    OdpovědětVymazat
  25. Připomněla jsi mi dobu, kdy jsem k jezírkům chodila dost často a ted' jen přemýšlím, kdy jsem tam byla naposledy.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....