10 dubna 2018

Dvě věže ....




Že se Praze říká Stověžatá je známá věc. Však taky když se podíváte z některého
vrchu pod kterým leží centrum města, těch věží se nedopočítáte. A to k tomuto
číslu musíte připočítat i věže moderní. Ať vysílač na Žižkově, či nově vyrostlé
výškové domy na Pankráci. K těm moderním patří i dvě věže odvětrání Strahovského
tunelu, stojící na náměstíčku kde se dřív houfovali spartakiádní cvičenci na nástupy
a kde končila jedna linka tehdejší trolejbusové pražské dopravy.
Když jsme s dcerou jezdili spolu do Prahy, sem nahoru jsme se chodily vždy s Prahou
loučit. Věže už patří k dlouhá léta neodmyslitelně k pražskému panoramatu a
konkurují tak oněco vzdálenější a také starší Petřínské rozhledně.
Když jsem se vracela domů z té skoro zmrzlé procházky
tak mi to nedalo a alespoň telefonem jsem si
udělala pár obrázků odrazu sluníčka v
prosklené stěně ....




Sluníčko vykouklo jen na chvíli, a hned se zas schovalo do mraků ....





.... a stejně tomu bylo i o týden později. Vycházela jsem za slunka a při návratu už bylo
opět zataženo ....




Vzhledem k piktogramům které jsou z boku jedné věže usuzuji z toho který zakazuje pítí
z nádrže, že okolo nich by měla být voda. Jenže si nějak nepamatuji jestli jsem jí tam někdy viděla.

22 komentářů:

  1. Ahoj Vendulo, já to mám i s vodou . Taky mě ty věže něčím přitahujou.

    OdpovědětVymazat
  2. Asi jsem je uz videl, ale vibec jsem nevěděl, co to je...asi to pujdu omeknoit

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Ty tam jsou už pěkných pár let. Od doby co postavili Strahovský tunel ....

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Víš jak jsme s dcerou nazvaly tu nízkou zídku odkud je vidět na Prahu? Zeď nářků, protože ona se tam vždycky rozbrečela když jsme měly jet zpátky sem. Mě se ty věže líbí, ale vážně si nějak neuvědomuju kdy a jestli jsem je s vodou viděla. Jo a ještě k tomu lachtanovi, když naši hlídali tak Lucka s Ondrou taky pořád otravovali že chtěj na kačenky k lachtanovi

    OdpovědětVymazat
  5. hovadsky zaujimavy clanok a fotky!

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: To máš z toho, že dceři ukazuješ taková panoramata!

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: A ty si myslíš, že mě se chtělo pryč? Jen jsem brečela zevnitř....

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: Hovadsky dobrá pochvala!

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Vzpomněl jsem si na ten vtip z filmu Pupendo o dvou tasemničkách (nepůjdu do detailu). Tak si už konečně najdi na tom bydlení na venkově nějaká pozitiva

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: No, co říct. Asi jediné, že psi si můžou lítat po zahradě a nemusí chodit se venčit po městských ulicích. A to by mohli i kdyby jsme bydleli v baráku v Praze. Takže ani tohle asi není pozitivum....Ať přemýšlím jak přemýšlím, mě fakt nic nenapadá!

    OdpovědětVymazat
  11. Tak alespoň že nebylo pošmourno jen u nás .

    OdpovědětVymazat
  12. To jsou fotky jako kdyby byl leden, tmavo a ta stavba, normálně depresárna

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: No samozřejmě! To prostě jinak ani nešlo pojmenovat!

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: Musím říct, že pro mne je větší depresárna ten Strahovskej stadion v nynější polorozpadlé podobě než ty věže

    OdpovědětVymazat
  15. [11]: Nebylo. Ale já mám na tohle opravdu "štěstí" i tady u nás i na chatě. Vycházím za sluníčka a vracím se za naprosto zatažené oblohy. Jde jen o to, jak dlouho mi to sluníčko vydrží.

    OdpovědětVymazat
  16. Zajímavé je, jak záleží na úhlu pohledu. Z jedné strany betonové kvádry a z druhé jako moderní mrakodrap.

    OdpovědětVymazat
  17. MarijaKes15/4/18 11:35

    Je dobře, že i účelová stavba může být pohledná.

    OdpovědětVymazat
  18. [19]: Určitě v tom hraje velkou úlohu místo a jeho okolí. Navíc když tohle je také jako jedno z těch, které jsou vidět na horizontu města z mnoha míst a navíc je tam i ta rozhledna kousek, tak se na o bere velký zřetel. Třeba na Pankráci už nesměl být V - tower vyšší než ty okolní hotely. A díky tomu má Brno primát v nejvyšší budově.

    OdpovědětVymazat
  19. Věže mě také svým způsobem fascinují a pokaždé si je fotím. Tady začínají většinou naše procházky směrem na Petřín. Tedy spíš na zastávce autobusů. Tedy pokud nejdeme z Pohořelce kolem Strahovského kláštera.

    OdpovědětVymazat
  20. [21]: Já si taky nepamatuju, ale jak psal Maty on to s vodou nafocené má.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....