13 dubna 2018

Hyacintoviště ....




Rychlené hyacinty si kupuji už pěknou řádku let. Ale hodně dlouho mi trvalo, než jsem zjistila
jak na ně, aby kvetly i další rok. Prostě u nich neplatí nechat je zatáhnout a na podzim zasadit
cibule, ale dál je zalévat a při nejbližší možnosti je zasadit do země. Než jsem na to přišla
vždycky mi přes zimu shnily a nic z nich nebylo. Ale při tomhle způsobu mi kvetou
ale hlavně bují a vesele se rozrůstají. A tak už mám docela pěkné, barevné
a velmi voňavé hyacintoviště. Navíc takhle pěkně i vyniknou rozdíly
v barvách, které u rychlených nejsou až tak intenzivní ....




I když letos mi díky tomu, že už vylezly hyacinty někdy v prosinci a potom
přišly únorové mrazy některé cibule také shnily. Aspoň je místo na dosazování.


Budu muset kupovat hlavně žluté a fialové. Těch mám opravdu málo.




Tahle bílá je jiná v tom, že má na květech zelené špičky



Ale modrá prostě vede. Těm se daří nejlíp ...


Když mi kvetl žlutý hyacint dom, říkala jsem si co je na něm žlutého? Vždyť je skoro
stejný jako ten bílý. Letos poprvé kvetl venku a ten rozdíl je opravdu markantní


Tenhle tmavěfialový je jediný, který jsem si koupila už dokvétající. Za dva roky udělal už tři další
dceřinné rozkvétající cibule


I když tenhle měl být červený, je spíš hodně tmavě růžový


Světle fialový je takový ještě nanicovatý, příští rok už snad bude lepší. U většiny je vidět
poškození listů mrazy, ale i květů. Ale ještě to dopadlo vcelku dobře. A ta vůně! Mrkající

31 komentářů:

  1. Náramná pestrost. A živé barvy!

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Kvůli těm barvám tak miluju ty starý manuální objektivy!

    OdpovědětVymazat
  3. Vendy, máš nádhernou sbírku hyacintů Překrásné barvičky, radost se podívat

    OdpovědětVymazat
  4. [4]: Taky jsem vyhodila tři cibule, protože byly shnilé,ani nevím jaké to byly barvy. Ale mám toho tedy na dosazování ještě hodně. Navíc rok co rok ten osázený okraj jezírka nenápadně rozšiřuju takže ještě nějaké místo určitě zas přibude. Mohla bych to i rozsázet, kde jsou už ty cibule nahusto, aby zas měly možnost se dál množit a je možné, že se i ve školkách podívám jestli něco nemají....

    OdpovědětVymazat
  5. To musí být vůůůně! Také to tak dělám, i s narcisy, co jsou tu populární. Ale my zatím ještě tak daleko nejsme, tady jsou v nejlepším krokusy.a pomalu vystrkují růžky narcisy.

    OdpovědětVymazat
  6. Já  dávám cibule hyacintů po odkvětu snaše, ta je má také zasazené venku. Stejně jsou krásné, tolik jako tady jich tedy určitě nemá.

    OdpovědětVymazat
  7. Na tu pestrost barev je radost se koukat Já se momentálně těším pohledem na rozkvetlou zahrádku před panelákem. Je tam všechno možné. Sousedka se o tu krásu stará už roky. I okolí paneláku může být prostě krásné...navíc z druhé strany máme les A jinak mám pár kytek na balkoně, aby mně tam ještě víc chutnala kávička

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: tak to se máte, že vám tu výsadbu na sídlišti nikdo neničí. Taky jsem se ještě s kamarádem s domu starala a kutili jsme pořád něco kolem baráku aby to bylo hezčí a nakonec jsme to vzdali protože nám tam lidi z baráku furt s balkónů házeli vajgly, dětem dovolovali aby lítali v těch vysazenejch kytkách, lámali je a tak jsme se na to vykašlali....a krášlili si každej svůj balkon....

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Ony se za tu dobu hodně rozrostly. Většinou do dalšího roku stačí vytvořit dvě až tři dceřinné cibule. Takže díky tomu je jich víc a víc....

    OdpovědětVymazat
  10. Nejsi zhulená, když tam tudy jdeš ?

    OdpovědětVymazat
  11. PARÁDA, BUDEŠ MÍT HYACINTOVOU LOUKU. JSOU KRÁSNÉ

    OdpovědětVymazat
  12. Taky je pak normálně zasadime do země a pristi rok nam zasr kvetou..

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: To ano, a víš jak to krásně voní?

    OdpovědětVymazat
  14. [11]: Ony jsou hodně intenzivní co do vůně doma, ale venku se to krásně "rozprostře" a je to moc příjemná vůně. To si piš, že těch včel na tom je

    OdpovědětVymazat
  15. [6]: Je, moc příjemná. V bytě to je spíš už pak smrad, ale venku to je úplně něco jiného

    OdpovědětVymazat
  16. Opravdu nádhera, vypadá to jako v zahradnictví, mohla bys je prodávat a navíc radit, jak je pěstovat.

    OdpovědětVymazat
  17. Paráda, ještě, že je to venku, doma by bylo po mně

    OdpovědětVymazat
  18. To je fakt krása a ta vůně musí být omamná...

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: Je příjemná. Právě proto,že jsou v prostoru a tak se to nekumuluje.

    OdpovědětVymazat
  20. [18]: Samozřejmě že ty barvy jsou intenzivnější právě proto, že nejsou rychlené ale kvetou ve svou klasickou dobu.

    OdpovědětVymazat
  21. Paráda!! :) Ty jsou nádherné! A v tolika krásných barvách! Jsi šikulka, Vendí :).

    OdpovědětVymazat
  22. [22]: Díky. Však já bez kytek bejt nemůžu. Sice mne ničej když se okolo nich musím motat. Ale nemohla bych bez nich....

    OdpovědětVymazat
  23. Krásné fotky. Hyacinty miluju a mám jich také nepřebernou barevnou paletu. V sobotu jsem je fotila a pak z fotek večer vytvořila koláž. Kamarádka měla narozky.

    OdpovědětVymazat
  24. [24]: Dneska jsem nakukovala co mají v nabídce květinářství, ale nic nového nebylo. Tak jsem si koupila aspoň do bylinkovníku  listový celer.

    OdpovědětVymazat
  25. Kdysi jsem koupila na podzim v Lidlu směs barev, takže mám i oranžovou a tmavě bordó. Ten déšt', který vítám, jim ale moc nesvědčí, protože květy nacucané vodou si mají tendenci lehnout. Dnes jsem jsem nevystrčila "rypák" z baráku. Jen jsem se pohledem z okna ujistila, že 300 litrový sud už je plný vody. Aspoň si dnes trochu orazím.

    OdpovědětVymazat
  26. [26]: Mám taky dnes oddechový čas. Jen jsem musela koupit nějaké drobnosti a dát na nabroušení zahradní nůžky. Hlavně jsem potřebovala vědět jestli budu moct realizovat můj nápad s tím jak nechat zarůst nádrž na vodu. Mám koupený clematis montana a tak jsem potřebovala nějakou hustou pevnou síť aby se po ní mohl plazit. A ona byla! Takže už je přidělená a klemátis zasazený....

    OdpovědětVymazat
  27. Tu vůni cítím až tady, kochám se je to nádhera Žlutý jsem u nás nikdy neviděla, mám jeden od kamarádky až ze Stříbra Taky mám některé jenom s pár květy a dokonce před chvíli jsem na něm zabila tři slimáky, fuj začínají brzy Je dnes pod mrakem tak asi mají vycházky, slizouni jedni

    OdpovědětVymazat
  28. Máš je moc krásné. Až neskutečně barevné. Já to dělám stejně tak, že po koupi až odkvetou, tak je zasázím do záhonku. Ale příští rok, jako by degenerovaly. Jsou slabé a květ nic moc. Takže někde asi dělám chybu.   

    OdpovědětVymazat
  29. [29]: To si říkám pokaždý když začnou rozkvétat. že jsou nějaký bídný. Jenže čím déle kvetou, tím jsou hustší a větší. Teď už mají své klasické šištice květů a i ty kvetoucí dceřinné cibule se pěkně zakulacují. Jinak, když si vzpomenu, tak je občas během vegetace pohnojím. Což je ale velmi málo

    OdpovědětVymazat
  30. [28]: Žlutý mám normálně z květinářství. Koupené v zimě rychlené.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....