20 března 2018

Račte ke stolu ....




První z místností, kde jsou vystavené aranže a kam se podíváme je jídelna. No, ze všech místností
které jsme prošly asi zde mohlo být nejpříjemněji, protože zde byly taková zajímavá kamna. Nemám
je nafocené, nějak mi ta jejich ošklivost nešla k těm krásným květinám. Ovšem jíst tady bylo asi dost
nezvyklé. Dlouhatánský stůl plný dobrot, a dvě židle. Každá na jednom konci stolu. Asi nebyli moc zvyklí
při jídle komunikovat, protože by na sebe museli mluvit hodně nahlas aby se vůbec slyšeli.
Anebo ctili pravidla slušného chování a při jídle vůbec nemluvili Mrkající. Teď mne
napadlo, že ani nevím, k čemu slouží tyto renesanční místnosti na zámku
dnes. Mobiliář skoro nula, i když ten může být přesunutý jinde,
výzdoba stěn pouze v jediné, jinak nic moc. Zeptat se
bohužel nebylo koho, takže jedině až začne sezóny
tak se tam budu muset zajít podívat ....




No že by na sebe při jídle moc viděli, to tedy ne. A třeba byl pohled na květiny
povzbuzující než pohled na manžela Smějící se





Jídelna má krásně malovaý strop. Vlastně to je jediná výmalba této místnosti




10 komentářů:

  1. Tak zde bych se nechala velice ráda hýčkat, pouze bych vynechala bažanta, nepřišla jsem mu na chuť, to maso je zvláštní.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Já měla bažanta asi dvakrát, ale neměla jsem s ním problém, chutnal mi. Kochala bych se u kávy taky dlouho, ale v létě, takhle tam byla šílená kosa.

    OdpovědětVymazat
  3. Možná je to krásné, v rodině to nevadilo, že na sebe moc neviděli- někdy- jinak při hostinách, velké vázy mimo stůl- hotovo.Lidé spolu mají  lehce komunikovat, pusu ale nesmí mít plnou, že jo?

    OdpovědětVymazat
  4. Ale pěkné to je...oni asi tenkrat davali prednost okazalosti a velikosti pred prakticnosti...mobiliar uz bude nekde jinde...

    OdpovědětVymazat
  5. Opět krásné vazby. Zaujal mě páv na stole. Prý bývalo velkou lahůdkou jíst nadívané paví krky.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]:To jo, stolovalo se, ale tady byly jen dvě židle, tak proč si nesedli proti sobě po té delší straně? Pávy dlabali normálka, to je pravda. Většinou ten páv byl naditej husou, ta kachnou, ta kuřetem a kuře holubem a holub něčím malým. Třeba kvíčalou ...nebo jinejma kombinacema....

    OdpovědětVymazat
  7. Paráda. Jen ten páv jako dekorace na stole, když si představím, že je to vycpanina, by mi asi vadil. Ale tady šlo hlavně o květinovou výzdobu.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak tenhle byl vycpanej, ale dřív byli i k  papů.

    OdpovědětVymazat
  9. [4]: Mobiliář je asi stále na zámku, ale zřejmě v jiných místnostech.

    OdpovědětVymazat
  10. Dala bych si říct večeři u takového stolu. O pěti chodech

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....