19 března 2018

Dárek k narozeninám ....




.... ne k mým, nebojte žádné chlubení nebude, ono ani není čím. Narozeniny, a to 450té,
slaví letos v březnu litomyšlský zámek. 18.3. 1568 po poradě s astrology, položil nejvyšší
kancléř Českého království Vratislav z Perntštejna základní kámen této jedinečné renesační
památky,která se dostala až na seznam památek UNESCO a jako dárek nejen pro zámek ale i
občany Litomyšle a přilehlého okolí byla uspořádaná výstava květinových aranžmá v přízemních
renesančních místnostech zámku, aby si návštěvníci připomněli atmosféru doby 16. století
a alespoň na chvíli dostaly sály svou renesanční podobu, která se po mnoha opravách po
požárech více či méně setřela. A je jasné, že ani já, ani dcera jsme si nemohly
tuto příležitost nechat ujít a v sobotu jsme se v mrazivém a větrném
odpoledni vydaly schovat do zíámeckých sálu. Jenže ani tady
jsme si moc tepla neužily, když jsme došly do
posledního sálu, měla jsem ruce pěkně
prokřehlé. Alespoň ta aranžmá
vydrží ve formě ....




Hned při vstupu do sálů nás čeká toto ....










Jídelna nás zve, takže se do ní zítra podíváme ....



23 komentářů:

  1. Překrásná květinová výzdoba. Pokud tam bylo tak chladno, květiny vydržely dlouho pěkné, že?

    OdpovědětVymazat
  2. [2]: Ona teprve začala. V pátek 16.3. my tam byly hned druhý den po zahájení a trvat má až do velikonoc.... ty vazby jsou vždycky krásné, i když tentokrát mi připadají spíš víc barokní.

    OdpovědětVymazat
  3. HMoc pekne aranze....pripomelo mne to aranze na vystavach v Lyse

    OdpovědětVymazat
  4. Na zámcích a hradech je vždyky zima. Tam se člověk příjemně zchladí v horkých dnech.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Tak já nemůžu srovnávat, na takovýchto akcích jsem jinde než v Litomyšli nebyla ...

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: To sice ano, jenže tady to bylo vážně už moc. Ony ty přízemní místnosti jsou opravdu strašně studený .... navíc venku solidně mrzlo.

    OdpovědětVymazat
  7. Hezké! :) To se Vám povedlo! :) Jinak doporučuji Vám senzační video: https://www.youtube.com/watch?v=ntKDHe3NA0M

    OdpovědětVymazat
  8. Kromě barevných květů na mě z těch fotek dýchá i kamenný chlad. Možná je to tím, že jsem se byl v neděli podívat v dobřichovickém zámku a je tam pěkná ledárna. Když příště výstavu, tak někdy v časném podzimu .

    OdpovědětVymazat
  9. [10]: Tak tu zimu cítíš správně. Však tam byla pořádná kosa, navíc tomu ještě nahrávalo to, že tam krom těch aranžmá a tu a tam stolu či skříně nebyl žádný nábytek. Zase ale ty květy mají dobré klima na to aby vydržely co nejdéle čerstvé.

    OdpovědětVymazat
  10. Krásná květinová narozeninová výzdoba!

    OdpovědětVymazat
  11. [12]: Při tom předloňském zahájení sezóny toho bylo k vidění podstatně víc, ale šlo se taky po více místnostech. Ale oproti té loňské akci zas tohle bylo přímo luxus.

    OdpovědětVymazat
  12. Já tyhle akce miluju, nádhera a mnohokrát děkuji, popíjím Coldrex, z rypáku mi kape, ale tohle je kouzelná podívaná

    OdpovědětVymazat
  13. [14]: To já taky můžu a na tom zámku to má ještě větší kouzlo. Litomyšlské školky a zahradnická škola jsou tímhle vyhlášené, byť květiny jsou tedy z Holandska, ale dost jejich výpěstků ten zámek zdobí během roku. Tak ať brzy místo Coldrexu můžeš popíjet nějaké dobré vínko (pokud na něj jseš)

    OdpovědětVymazat
  14. Nádherné fotky krásných květinových aranží. V kntrastu se zimou, která panovala venku, to muselo být krásné pokoukání.

    OdpovědětVymazat
  15. [16]: Jestli myslíš v Seminářské zahradě, tak to mohly být mandloně, jsou tam vysázené a jelikož je to na osluněném svahu rozkvétají brzy. Však tam taky táhnou vždycky davy fotografů. Já je ovšem vždy propásnu ... zima byla venku a menší vevnitř. Chtěly jsme jít ještě s Bobulí v kočárku, ale nakonec jsme to odpískaly ...

    OdpovědětVymazat
  16. Krása jako na Floře Olomouc.

    OdpovědětVymazat
  17. [18]: Na Floře by toho bylo o dost víc

    OdpovědětVymazat
  18. To sice ano, na větší ploše, ale aranže mi ji hodně připomněly.

    OdpovědětVymazat
  19. [20]: Počkej až uvidíš další, tak to ti jí připomene ještě víc

    OdpovědětVymazat
  20. To je pastva pro oči. Na zámku v Litomyšli jsme byli před dvěma roky a moc se nám tam líbilo.

    OdpovědětVymazat
  21. [22]: Dovnitř chodíme jen při takových událostech, jinak ale v parku couráme dost často, já tam jezdím i s Bobulí když jí hlídám....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....