16 února 2018

Valentýnská zahrada ...



Středa se nesla v duchu valentýnského šílenství (tady na vsi byl klid, ale ve městě jsem
tedy květinářkám nezáviděla) ale taky ve znamení krásného slunečného dopoledne a tak
jsem opět vyhopkala s foťákem do zahrady abych si zas nafotila nějaké sluníčkové fota
a vyzkoušela si nově nabitou vědomost o focení v protisvětlě. A sníh na travách
si o to přímo říkal. Jo, jo, to co odtálo zas lehce připadlo a co hůř
dneska jsem se vzbudila do zasněžena a navíc pořád padá.
Ale jak jsem se ujistila, pořád je toho míň než
bylo před šesti lety. To ho bylo půl metru...











22 komentářů:

  1. Ty fotky mne nejak připomněly "pole s bavlnou"...Ten sníh připomíná na těch fotkach  chmyří.....

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkné. Focení v protisvětle má své kouzlo a zvláště je to dobrodružství pro fotografa když chytá sluníčko do kapiček a dovolí sněhu zářit.

    OdpovědětVymazat
  3. Honila jsem opět prasata, ráno na zahradě bylo 30cm sněhu, odpoledne ani stopa po sněhu, ale bude vláha, to je důležité.

    OdpovědětVymazat
  4. [4]: Právě ten pruhovaný miscanthus (ty první fotky) mi jeden rok málem zhynul. Zbylo mi z něj pár stébel. Teď už je zase z něj trs jak hrom. Jinak bych ještě znovu chtěla penisetum, to my zašlo, takže to vidím zas na Litomyšl a školky.Tedy ono těch trav bych brala víc, ale nejdřív bych musela najít místa kam je dát. Což při rozloze zahrady by nebl problém, spíš už to všechno dělat z rozmyslem než jsem to dělala dřív. i když mám v plánu udělat druhou část předzahrádky právě jen z různých travin.

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Koukala jsem se na jeden webinář. Byl věnovaný focení portrétů, čímž jsem si ujasnila, že tuhle disciplínu tedy rozhodně nehodlám pěstovat, ale něco z toho se šikne i na focení přírodnin.

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: To ano, na tom prosu určitě

    OdpovědětVymazat
  7. [2]: Tady opět ten únor který nesnáším. Jeden den napadne hromada sněhu, druhý den roztaje, pak zase napadne, pak zase roztaje a takhle pořád dokola. Což znamená, že to co bylo na Valentýna neplatí a už zase neplatí to co napadlo včera....

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: K portrétování je třeba mít i modelku a vyhledávat i vhodné prostředí nebo mít ateliér. To už také je spíše pro mladé. I když by se mi to líbilo. jasně, že mnohé triky a pohledy se mohou aplikovat i na přírodu.

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: Jo a ještě sebou tahat nejmíň tři stojany na přídavné blesky, odrazové desky a to znamená mít už sebou pomocníky. Do přírody můžeš vesele jen s jedním stativem a malou deskou na přisvícení když fotíš makro.

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: Přesně tak. Já těm pomocníkům říkám asistenti na světlo. Slyšela jsem, že existují a nebo se dají vyrobit i malé odrazové desky i třeba na kytičky a jiná makra. Třeba by stačilo i kousek papundeklu obaleného v alobalu.

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: To ano, klidně i zrcátko stačí.

    OdpovědětVymazat
  12. Co k tomu dodat? Kdo umí, ten umí a ....

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: To děkuju. Ty fotky byly vlastně skoro nepoužitelné, musela jsem v editorech hodně dohánět aby se na ně dalo trochu koukat....

    OdpovědětVymazat
  14. [7]: únor je divný měsíc, máš pravdu.

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: A to ještě mám v únoru narozeniny, takže to je opravdu divný měsíc...

    OdpovědětVymazat
  16. Moc pěkné,tiše závidím   

    OdpovědětVymazat
  17. [19]: Tu zahradu? Víš co je to práce když jseš na to sám? Sice jsem si jako předčasný dárek k narozkám nadělila novou sekačku, ale ne robotickou a tak budu stejně zas za ní běhat sama

    OdpovědětVymazat
  18. Sněhu možná není tolik, ale zimy jsou určitě větší a jaro ve vzduchu stále nikde.

    OdpovědětVymazat
  19. [21]: Mrazy jsou, to je pravda, a díky tomu že část toho co napadlo zas odtálo, tak jsou nepříjemné tím, že záhony nic nechrání.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....