15 února 2018

Ohromná potřeba barev ....




.... mne popadne okamžitě jakmile začne tohle nijaké šedé a divné
počasí. V tom případě se vydávám vyplenit peněženku a květinářství
a ulovené květy si pak stavím na oči abych se mohla jejich barvami
kochat. Kupuji většinou takové, které mohu po odkvětu použít i na
zahradě, takže krokusy, hyacinty, petrklíče apod. Po dlouhých letech
jsem si letos koupila i malou azalečku a doufám, že se mi podaří jí
nezahubit a dopěstovat do nějaké větší velikosti. Mívala jsem kdysi
na sídlišti jednu, té se vcelku dařilo, jen nepřežila stěhování na
přívěsném vozíku, naplněném mnoha dalšími mými
květinovými souputníky. Chudák se
nějak nastydla i když bylo léto.


Tmavomodrofialový krokus půjde pěkně do trávníku. Mám kousek vyčleněný
právě pro krokusy, petrklíče a pár zbylých bledulí které tu původně na zahradě
rostly dosti hojně. Zjišťuji rok co rok, že se pomalu stěhují na místa kde
nikdy nerostly, ale nejsou tam obtěžovány sekačkou ...



Opět jsem letos objevila v prodeji novou odrůdu petrklíče, zvláštně zvlněného
a dvoubarevného, tedy vlastně tříbarevného



Červenou, tentokrát ale spíš tlumenou barvu, zastupuje malá azalka



Krom střevičníku, který mi letos už opravdu vykvetl dvěma květy (vloni taky nasadil dva
ale jeden zaschnul) mi pár květy na hodně staré hlíze vykvetlo Dendrobium nobile. Phaly
si dávají přestávku buď na zmátoření nebo zhynutí, ale čtyřmi květy se za pár dní chystá
vykvést Celogyne


Na další orchideje jsem zvědavá, protože jedna je vloni nově koupená, jedna
je přivezená od maminky a jedna se mi vzpamatovávala po loňském jarním
namrznutí. Zatím jim vesele rostou listy, ale jak to bude s květy, čert ví ...





30 komentářů:

  1. Krásná podívaná. Já jsem si zatím koupila jen hyacinty modrý a růžový a také půjdou do zahrady. Navnadilo jsi mne i na další kytičky. Už se nemohu jara dočkat.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Tak bílý hyacint už mi odkvetl a růžový brambořík zašel. Ještě jsem měla bílou kalanchoe. Tu potřebuju sesadit ještě s růžovou a oranžovou do jednoho květináče....

    OdpovědětVymazat
  3. Z koupenych a posleze zasazenych hyacinti mame pěkné zátiší...Též krokusum se daří a teď puči loni jako kvetoucí narcisky, kdovi co s tím udělá teď ten mráz...Petrklice kvetou od prosince, ale zde vyfoceny typ "vysokych" petrklicu se na zahradce nikdy nechytl, i když jsem ho několikrát zasadil..n

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Tak zhruba dva tři roky mají životnost tyhle petrklíče. I když se mezi nimi najdou výjimky. Záleží hodně na místě kde jsou.

    OdpovědětVymazat
  5. Moc pěkné barvy  kytiček. Dávám podobné kytičky většinou mladým na zahrádku, když už odkvétají. Snachy si s nimi poradí.

    OdpovědětVymazat
  6. To sis dopřála pěknou voňavou radůstku. Obzvlášť, když jim můžeš život prodloužit na zahrádce a dál se z nich radovat.

    OdpovědětVymazat
  7. Díky ti za krásně barevný článek, dneska to potřebuju jako sůl! A panáka k tomu!

    OdpovědětVymazat
  8. Ty jsou tak nádherný 😊 já nikdy nebyla schopná žádnou kytičku udržet dlouhodobě při životě   a teď už to ani nemůžu zkoušet, protože můj kocour všechno co vypadá trochu jako Katka hrozně rád okupuje občas si koupím aspoň rezený a dam do vázy až úplně nahoru na knihovnu. To je totiž jediný místo, kam se blbeček nedostane   

    OdpovědětVymazat
  9. kytka a okusuje, ne okupuje 😁 iPad si dělá co chce 😁

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Jak já tenhle našeptávač nenávidím! Moje komenty které píšu na tabletu to je vždycky děs běs. Musím to třikrát opravovat než tam dostanu to správné!

    OdpovědětVymazat
  11. [8]: To samé je u nás. Jak dám na stůl vázu s kytkama tak do hodiny skončí vylitá a kytky mají okousané listy. Takže občas skončí jak u tebe. Někde na výšce, i když ani to není úplně tak jisté a bezpečné místo....

    OdpovědětVymazat
  12. [7]: Tak mě vždycky večer zachraňuje sklínka vína...

    OdpovědětVymazat
  13. [6]: Ony jsou spíš barevné než voňavé. Jen ten petrklíč tak jemně voní. Hyacintům dám rovnou tyčku a k ní je uchytím. nebo je mám v misce ještě s jinými květinami a ty je trochu podepřou. Z koupených už mám docela pěkné hyacintoviště a stále k nim přibývají další, a navíc se množí i ty zasazené.

    OdpovědětVymazat
  14. [5]: Já neumím kytky vyhazovat. Vždycky jim dám šanci. I kdyby jen na dva roky.

    OdpovědětVymazat
  15. Měla jsem 100 botanických orchidejí, mám třetinu Slovo viroza jsem několik let skloňovala ve všech pádech.

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: U toho nobile mne překvapilo to, že kvete, I když jen třemi květy, na takovém úplně starém a seschlém stonku. A u střevičníku (velkokvětého) jsem objevila už třetí poupě. Dva květy už má tři neděle a teď se vyklubal třetí. Vloni jsem si koupila ve výprodeji jeden hybrid Oncidia a včera jsem ho kontrolovala a lezou mu dva květní stvoly takže jediná Miltonia od maminy zatím ještě nic. Kačena rovná se Catleya?  Tu bych strašně moc chtěla, dokonce jsem si jí jednou koupila ale zašla. A pak toužím po Vandě. Je pravdou, že když se zadaří, jsou orchideje neskutečnou náloží barev. Já to holt musím nahrazovat jinejma kytkama

    OdpovědětVymazat
  17. Krásné barvy do toho nebarevného období. Já jsem si místo kytek koupila červené boty. Ve čtvrtek jsem v nich vyrazila do Rokoka a když jsme pak čekali na tramvaj, dotvořila jsem svůj outfit červeným kulichem. Rozhodla jsem se, že tu zimu rozsvítím.

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Dneska jsem všechny phaly odnesla na půdu na okno, v moudrých knihách jsem vyčetla že když se jim na měsíc až dva sníží teplota a pak zase zvýší, začnou tvořit květy. Tak jsem na výsledek zvědavá...

    OdpovědětVymazat
  19. [10]: já si to po sobě taky většinou přečtu, ale občas nějaká chybka prostě uteče, no. A všimni si jí až když to pošlu 🤨

    OdpovědětVymazat
  20. [11]:  Myslím, že si dnes koupím tulipány. Můj kocour občas i utíká z bytu a běží do mezipatra, kde jsou kytičky, aby je mohl okusovat 🤣🤨

    OdpovědětVymazat
  21. [20]: Tak naši nemusí nikam zdrhat, páč jim panička nastrčí kytky přímo pod čumák

    OdpovědětVymazat
  22. Krásné barvy, opravdu oživení v tom zasmušilém šedo-černo-bílém provedení tam venku.

    OdpovědětVymazat
  23. [22]: Já už tohle dělám leta letoucí. Nejdřív to byly petrklíče, pak jsem přišla konečně na to jak na hyacinty (ty se musí dát do země co nejdřív, a když to nejde tak je stále zalévat aby neuschly a hned jak je to možné zasadit. Když jsem je nechala zatáhnout a sázela na podzim, nikdy mi už druhý rok nevyrostly) a jak na narcisy (ty se narozdíl od hyacintů zatáhnout nechat musí) Teď už to mám snad vychytaný a nemám s tím problémy. Jen ty petrklíče nemají moc velkou trvanlivost, tedy jak která odrůda. Tak tři roky je maximum co mi přežijí venku. Ale vypadá to, že některé už si vytvořili své mikroklima a rostou dál. Jen s kvetením to není moc slavné. Já se ale snažím dám všem šanci, vyhodím jen opravdu takové, které evidentně nemají šanci na další vzkříšení

    OdpovědětVymazat
  24. Nebojte se vlka nic - já o sobě říkám, že jsem mičurinec (a to fakt jsem; Mičurin pěstoval na Sibiři jablka a uměl a dařilo se mu) a přesto nejlépe umím z kdečeho udělat bonzajku...

    OdpovědětVymazat
  25. [24]: Tak ne vždy se zadaří taky mám určité úhyny, ale to je povětšinou moje chyba.

    OdpovědětVymazat
  26. Kdyby jsi bydlela v našich končinách, tak by jsi už měla botanickou zahradu    U nás dnes letos poprvé svítilo sluníčko celý den,jinak máme pořád zataženo,sychravo,hnus. A já ten nejhezčí den proležel s chřipkou   Ještě že máme ty blogy a můžu se pokochat jinde

    OdpovědětVymazat
  27. [27]: Já to mám tak, že 27.12. likviduju adventní svícen i věnec a hned další možný den jedu do města a kupuju živý kytky ...

    OdpovědětVymazat
  28. Jsou pěkně chytré, když se stěhují do bezpečí :)

    OdpovědětVymazat
  29. [29]: To jo, ale jak to dělají ....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....