29 ledna 2018

Z úzkých staroměstkých uliček ....




.... jsem se vymotala na Uhelném trhu, a z něj jsem Havelskou prošla okolo
kostela sv. Havla do ulice Železné. Odsud už to byl jen kousek ke Stavovskému
divadlu. Protáhla jsem se mezi ním a Karlovou universitou na Ovocný trh,postála
chvíli u kluziště, které je zde kažoročně pro Pražany k dispozici. Prošla se až
nakonec k domu U černé Matky Boží, ale nepokračovala dál k Prašné bráně, ale
vzala jsem to zpět a pasáží Myslbek definitivně
opustila Staré město ....


Mnozí si určitě pamatujete v Železné na ruskou prodejnu Čajka. Tady se dalo
dostat spousty věcí do domácnosti, které normálně k sehnání nebyly a kterými
nás ruský bratr zásoboval, a zásoboval také hlavně důstojníky armády kteří se
tu po roce 68 zahnízdili. My s mužem jsme zde sehnali lednici Minsk, která nám
sloužila hromadu let. Dokonce ještě tady na vsi, než jsme jí nahradili nynějším
Liebherem. Už bez front a bez pořadníku. Dnes je zde na celé ploše prodejna
českého křišťálového skla. Ostatně jako všude po starém centru Prahy ...




U Stavovského divadla jsem si vyfotila a konečně! ke koukání tuhle sochu. Já jí od
začátku říkám Nazgul i když oficiálně jde o sochu Komtura z Mozartovy opery
Don Giovanni


Průhledy skrz Karlovu univerzitu


Mistr Vysokého učení pražského, Jan z Husince


Když jsem si fotila kluziště na ovocném trhu, přijeli ke mě najednou dva kluci
tak ve věku cca 10 let. A hned na mě spustili: " Vy si nás fotíte? " Na to jsem jim
řekla že primárně je si nefotím, ale fotím si celkově kluziště a cvrkot na něm.
" No jestli to je do novin, tak chceme 50% za to že budeme na fotce ! "
Chvíli jsem na ně koukala jak spadlá z višně, a pak jsem jim řekla, že se tedy v životě
určitě neztratěj a raději šla.



Na Ovocném trhu jsem si nafotila tenhle krásný secesní ? dům ....


.... a pak hned přešla ke kubismu a domu U Černé matky boží kde je, jak jinak,
muzeum českého kubismu ....


....a tady máme Černou Matku Boží v detailu ...


Příště už opustíme Staré město pražské a projdeme pasáží Myslbek
na Nové.

14 komentářů:

  1. Užíváš si Prahu po svém, skvělé fotky.

    OdpovědětVymazat
  2. Prahu umíš fotit báječně. Uličky, sochy, detaily... moc prima záběry.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Kdepak, tady to je pravidelně už kolik let! Je to tuším zdarma a je to dost frekventované.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Snažím se. Ne, máš pravdu. Užívám si jí jak to jde....

    OdpovědětVymazat
  5. To sklo tak moc barevné ráda nemám, ale po mamince jsem zdědila bohužel už je 3 kousky vysokých vinných sklenek z karlovarského skla v podobě tulipánu. Tedy okraj je rovný, ale v červené  stínované číši jsou průhledné naznačené plochy jakoby okvětní lístky. Něco podobného, ale více zdobného vidím i na první fotce. Rodiče tuto soupravu dostali k svatbě v roce 1953.  Při jedné oslavě jim tátův kolega jednu sklenku rozbil a naši ji dokoupili v Karlových Varech. Za ta léta už se určitě koupit ta samá nedá. I když vzory křišťálu se hodně opakují a dá se najít i sklo do soupravy třeba mísa k váze.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Taky nemám ráda tohle barevné, když křišťálové tak čiré.A stejně tak nesnáším růžový porcelán se zlatým zdobením. No hoši byly značně voprsklý, jen co je pravda! Tedy když se mě ptal tak jsem spíš čekala, že začne něco o právech a osobních datech! Nicméně s tímhle mne tedy rozesmál.

    OdpovědětVymazat
  7. Nazgúl, to je to pravé ořechové

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: Tedy on to správně je Prstenový přízrak....

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Že? vypadá naprosto stejně

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: No, tak to má k Nazgúlu hodně blízko

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: To jo. Já nikdy pořádně nevěděla jestli Nazgúl je ta lítající potvora nebo ten přízrak či obojí dohromady!

    OdpovědětVymazat
  12. [12]: Nazgúl je, to co sedí na té létající potvoře ale já miluji i tu potvoru, některý záběry jsou fakt úžasný ve filmu.

    OdpovědětVymazat
  13. Ten černě oděný muž se k černé matce dobře hodí :).

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....