28 ledna 2018

Po uličkách Starého města ....




Když jsem se vypravovala do města, dělala jsem to z dvěma úmysly. Jít
cíleně za díly Davida Černého, a nafotit pražské uličky a zákoutí a ta pak
upravit černobíle. Měla jsem prostě v hlavě určitou vizi a tu jsem chtěla
vyzkoušet. Ta díla Davida Černého, která jsem měla při své dané trase jsem
našla a nafotila, a teď se podíváme do některých uliček. Některé jsou dokonce
bezejmenné, jsou to jen krátké spojnice které nestály nikomu za pojmenování.
Jiné uličky nejsou zas tak pohledné či nemají až tak zajímavý průhled, aby to
stálo za zvěčnění. Ale některé mají zas velmi půvabná jména. Já jsem třeba
od Karlova mostu šla ulicí Stříbrnou a Zlatou (pozor neplést se
Zlatou uličkou, ta je na Hradě) Byla jsem na Uhelném či Ovocném trhu,
prošla Příkopy do Provaznické. Kráčela jsem ulicí Vejvodovou, Náprstkovou
Husovou, Anenskou, Michalskou nebo šla Františkánskou zahradou. A všude
jsem fotila.


Takhle třeba vypadá ulička Stříbrná. Má zajímavou obyvatelku ...


Takhle zhlíží na kolemjdoucí ze své pozorovatelny



Začátek ....


... a konec. Ulice Vejvodova


Průhled Michalskou na Uhelný trh


Podloubí na Havelském ulici


Kostel sv. Havla


Tady dnes skončíme a zítra budeme pokračovat dál směrem na Nové město pražské ...

23 komentářů:

  1. Ty pražské úzké uličky jsou pro fotografy oázou. Obyvatelka, co sedí na zídce se kouká i do oken protějších domů asi občas. V uličkách se mi většinou líbí i krámky. Kostel sv. Havla mi připomenul trochu jeden kostel v Kroměříži, ale to bude asi těmi věžemi.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Shodou okolností pod ní je fotografická galerie. podívat jsem se nebyla, ale ještě bych se sem chtěla vrátit, protože podle letecké mapy je tam zajímavě vypadající parčík. Takže třeba při té příležitosti se zajdu i podívat. Ono než vejdeš do téhle uličky tak jdeš okolo Divadla Na Zábradlí....

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je zajimave....okolo te so hy stojici na zidce jsem nikdy nešel a ta Stříbrná ulicka.'

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Já si taky říkala jak znám Prahu. Neznám!

    OdpovědětVymazat
  5. Praha to je ráj a nikdy se neomrzí, alespoň mému srdci a oku

    OdpovědětVymazat
  6. Tajné - před přečtením smazat:

    OdpovědětVymazat
  7. [6]:A ja tam to s mela, ale nejak mi to nesedelo! Takze mne tentokrat vizualni pamet pravidel zklamala!

    OdpovědětVymazat
  8. Neskutečně půvabná architektura. Znovu a znovu okouzluje.

    OdpovědětVymazat
  9. Panebože ta Praha je fakt krásná, nedivím se , že se tak zahraničním turistům líbí. Proto po ní běhají tak zuřivě Japonci a fotí a fotí, je totiž ůžasně fotogenická. A ty jsi to všechno zachytila naprosto věrně a dokonale.

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: Je krásná, a je fotogenická. Je to moje láska....

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: A to je jen zlomek těch uliček

    OdpovědětVymazat
  12. [7]: Víš že mne to u tebe nepřekvapuje? V tomhle jste asi s Čerfem stejní....

    OdpovědětVymazat
  13. [5]: Stoprocentně souhlasím!

    OdpovědětVymazat
  14. Opravdu pěkné fotky....

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Vidíš, škoda že se mi to nestalo, určitě bych si hned vsadila sportku   

    OdpovědětVymazat
  16. [16]:Jé - to je fakt dobrý nápad....

    OdpovědětVymazat
  17. Jo, tak to můžu, to se mi líbí

    OdpovědětVymazat
  18. David Černý je mně lidsky protivný, je povahově podobný Knížkákovi, a proto se tak nesnášejí, ale díla se mně líbí.

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: ... Knížákovi ..

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: Myslíš tu dívku? Ta od něj není. Jeho dílem je ten visící Sigmund Freud. Vidíš, ani nevím čí je ta dívka dílko....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....