21 ledna 2018

Újezd a Kampa ....



V právě uplynulém týdnu jsem opět byla v Praze a tentokrát jsem si zas střihla jednu fotoprocházku. Díky
naprosto zatřískané D1 mi odpadlo jak ve středu původní, tak i ve čtvrtek znovu naplánovanésetkání u kafe
a abych se nenudila celý den doma, i přes dosti nehezképočasí jsem se vypravila na cour.
Ten jsem začala na Újezdě, kousek odpamátníku Olbrama Zoubka " Obětem komunistického režimu ".
Ten už jsemna blogu měla v samostatném článku a tak jsem ho už nefotila. Dál jsem šla
až k Tyršovu domu,který vlastně tvoří komplex Michnova paláce a zahnula
do jeho zadní části kudy se přes lávku nad Čertovkou vejde do parku na
Kampě.


Na Újezdě jsem chvíli nevěřila vlastním očím, musela jsem přejít
a jít se podívat zblízka. A opravdu, ona tam vážně kvetla sakura !


Ještě na ní byly kapky po roztátém ranním lehkém sněžení. A bylo
natolik zataženo, že nic nenasvědčovalo tomu, že mne o pár desítek
minut později čeká krásný,skoro jarní den ...



Michnův palác. Skrývá v sobě sídlo olympijské myšlenky, velkou tělocvičnu
a ideu zdravého ducha. Víc je ale známý pod jménem Tyršův dům.



Pamětní kameny zasazené ve stěně tělocvičny


V parku u sochy Josefa Dobrovského takhle nádherně už kvetla čemeřice


Přes park jsem šla dál k Sovovým mlýnům, kde jsem fotila venkovní expozici
děl Olbrama Zoubka, Kurta Gebauera a jiných. Těm ale věnuji samostatný článek.
Vzhledem k tomu, že byla docela brzká dopolední hodina a navíc počasí se ještě
rozhodovalo jestli se má nebo nemá umoudřit, bylo na místech, kde se jindy valí
davy tůristů ticho a klid. Jen pár místních a takových nadšenců jako já se tu
pomalu pohybovalo a užívalo si chvíli klidné chůze.


Takový pohled na liduprázdnou Kampu hned tak neuvidíte



23 komentářů:

  1. Díky za procházku Prahou do míst, kde jsem nikdy nebyla.  Pár sakur i u nás vždycky vykvete, ale na jiném místě zase nekvetou až mnohem později. Možná, že tohle jsou nějaké odolnější kusy. Dostala jsem katalog květin a mám zálusk na nové čemeřice. Ani jsem netušila, kolik je druhů. A loni jsem na zahradě při čištění malinovníku objevila tři kousky. Určitě se tam dostaly při tom, jak v roce 2009 Robert s tátou dělali výkop kvůli čištění odtoku sklepní studny a museli se prokopat skalkou kytky nekytky, na to táta nehleděl, a hlína se i s kytkama dostala až na maliny. Čemeřice je statečná, odolná kytka a tak si chci nějaké další koupit.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Kolik je nádherných druhů čemeřice vím už hodně dlouho, plnokvětých, pastelových ... já mám od loňska jednu bílou plnokvětou. Ale budu jí asi muset přesadit jinam, musela jít nutně do země a nakonec se ukázalo, že to není moc dobré místo. Čemeřicím jsem propadla před pár lety a taky bych ráda rozšířila jejich počet a odrůdy...

    OdpovědětVymazat
  3. To je neuvěřitelný, u nás je rozkvetlá květina unikát, lze ji spatřit jen za oknem . Ale je fakt, že sedmikrásky tu ještě minulý týden, než nachumelilo, byly .

    OdpovědětVymazat
  4. Čemeřice se mi také moc líbí, mám asi 3. Raději katalogy neprohlížím, protože bych je neměla kam dát a kdyby ano, praskl by na to důchod.

    OdpovědětVymazat
  5. Sakury kvetou postupně: V lednu začínají v Praze, v únoru v Japonsku .

    OdpovědětVymazat
  6. [6]: Tak to nemohu posoudit. Do Prahy nemám problém dojet, ale do Japonska?

    OdpovědětVymazat
  7. Kampu trochu znám, ale tento palác si nevybavuju.

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: No mě to taky trochu nadzvedlo!

    OdpovědětVymazat
  9. [4]: Já jich mám asi šest,jednu tmavě fialovou ale jinak samé bílé. A jednu bílou plnokvětou. Bylo to focené kolem půl desáté, a to se teprve zřejmě tůristi vydávali do ulic. Protože i na Karlově mostě bylo málo lidí. Až teprve když jsem docházela na druhou stranu, ke Staroměstské straně tak se začalo na něm zahušťovat. Ale pak už zas v uličkách bylo volno a minimum lidí.

    OdpovědětVymazat
  10. [3]: Že touhle dobou kvetou vilíny, vonné kaliny a nahoprutý jasmín není nic divného, je to jejich normální doba kvetení,ale sakura? To překvapilo i mě

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Tenhle palác je hlavní frontou do ulice Karmelitská a je to Tyršův dům. To ti je určitě známé. Ale tohle je jeho zadní fronta směrem ke Kampě. To ano, v Litomyšli je celá jeho expozice na zámku

    OdpovědětVymazat
  12. Újezd! mé mládí, má studia!

    OdpovědětVymazat
  13. Na Kampe jsembyk pred Vanoci to tsm byl jiny srumec. V Tysove dome byla zajimava vystava deskovych her jezdin casto kolem tramcaji

    OdpovědětVymazat
  14. Kvetoucí sakura po sněžení je úžasný výjev.

    OdpovědětVymazat
  15. Také bych si dala procházku naším krásným hlavním městem. Ale od nás?? To je jen utopie.

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: Nemáš spojení vlakem nebo autobusem  do Brna? Pak už bys to měla přímo na Prahu cca 2,5 hodiny. V tomhle mám výhodu, že je Třebová na koridoru, sednu si tu v devět na vlak a o půl jedenácté jsem v Praze.

    OdpovědětVymazat
  17. [15]: On má takový zvláštní styl, který se ne každému líbí. Já, jak zmínil už Miloš v komentářích výš, mám ho po ruce v Litomyšli kde je po městě porůznu pár jeho děl v plenéru a velká expozice ve sklepeních zámku. Tam jsem ještě nebyla, ale určo se tam na jaře podívám. Viděla jsem nádhernou večerní fotku jeho památníku obětem komunismu, sám o sobě je ten památník dost temný,ale ta večerní fotka to ještě zdůrazní. A ty sakury pro mne, nemilovníka zimy bylo takové úžasné pohlazení!

    OdpovědětVymazat
  18. [13]: Mé dětství! Mé procházky s dědou!   

    OdpovědětVymazat
  19. [20]: Tohle brouzdání uličkami kam zabočím prostě protože se mi zachce aniž bych přesně věděla kde vyjdu mám moc ráda. Vím, že nemůžu zabloudit, vždycky mne to i přes nějakou okliku dovede k danému cíli, Tak trochu jak v životě, ne?

    OdpovědětVymazat
  20. You actually revealed it superbly!

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....