22 ledna 2018

Není toho moc ....



.... ale něco přece. Když jsem tu měla v článku fotky díla Davida Černého
Kafkova hlava, trochu se v komentářích zvedla diskuze o dílech tohoto dost
kontroverzního umělce. Řekla jsem si, že pokaždé, když se budu toulat po
Praze a budu vědět, že tam někde v mé blízkosti nějaké jeho dílo je, tak
se na něj zajdu podívat a přiblížím vám ho. A jelikož jsem se toulala po
Kampě, tak další cesta za výtvarnem byla do venkovní expozice Sovových
mlýnů. I když David Černý není zastoupen přímo v této expozici, ale hned
vedle, narazila jsem tu na díla dalšího z výtvarníků, jehož jsem se tak trochu
rozhodla mapovat a jehož díla jsem už na blogu představila. A tím je Olbram
Zoubek. V Sovových mlýnech zastoupený třemi díly. A čistě náhodou je tu
i další jméno které už na blogu zaznělo ve spojitosti s jeho dílem které
jsem nafotila v posledních měsících....

" Miminka"
Davida Černého. Už dost let se šplhají po Žižkovské televizní věži,
ale tři z nich se usadila právě na Kampě. Zdálky vypadají velmi roztomile
ale jen do doby než se jim podíváte do obličeje....



Z Kampy jsem prošla přes Karlův most a vydala se do hloubi pražských uliček.
Jak jsem se tak v nich promotávala, dostala jsem se opět na Betlémské náměstí
a z něj hned do ulice Husova, kde je Černého " Za ruku visící Sigmund Freud"
Fotil se mi dost špatně, protože už jsem tam byla v době, kdy jsem musela fotit
v protisvětle, takže spíš vypadá jak silueta.


A teď k Olbramu Zoubkovi. V Sovových mlýnech je zastoupený třemi díly
Prvním je " Oběti a zastřelený "


Druhým je " Eva "
(v pozadí za ní jsou kovové plastiky Kurta Gebauera, určitě si vzpomenete na srdce
pro Václava Havla na piazettě u Nové scény)



Třetím dílem je sousoší " Neznámý "


Mimo tato díla mne zaujalo ještě jedno, a to tyhle magické koule v kterých se krásně
zrcadlí samotná budova Sovových mlýnů. Jen nevím kdo je autorem. Pokud někdo víte
budu ráda když mi to napíšete.




No a z druhé strany Sovových mlýnů, už na konstrukci ve Vltavě stojí nepřehlédnutelná
řada žlutých tučňáků kteří v noci svítí. Jsou dílem výtvarné skupiny Cracking Art Group
a na Vltavu shlíží od roku 2008.


Tolik z výtvarných děl na které jsem se tentokrát zaměřila. Byla jsem sice kousek od Hergetovy
cihelny, kde je další z Černého děl,ale tuhle část si zas nechám na příští pražské toulání ...

16 komentářů:

  1. Tady se mi Zoubkovy sochy libi...priti tomu pamatniku na svahu Petrina pry pořádal Knížák protestní demonstrace

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Copak pan Knížák. Nebyl on náhodou taky ve výběru na ten památník? Pro mne je to hodně silná i surová věc, ale myslím že řekne víc než ty památníky které vznikaly obětem první a druhé světové války....

    OdpovědětVymazat
  3. Zoubkovy sochy jsem poprvé zaznamenala v Litomyšli a musím říci, že třeba v tom podzemí na mne působily tak trochu jako oživlé mrtvoly, připomínaly mi výjevy z z koncentráků....Je potřeba tu dobu připomínat to ano, ale jako dekoraci v ulicích se mi to nelíbí. jsem asi více realista. Vlastně moc nerozumím tomu modernímu umění. Je pravda, že něco mi dává smysl, ale raději bych viděla něco pro povznesení mysli, tohle mě spíše psychicky deptá.  Mimina v této podobě nechápu vůbec. Černá mimina s rozbitými tvářemi?

    OdpovědětVymazat
  4. Asi nejsem dostatečně moderní, protože taková díla se mi absolutně nelíbí. Pohled na ně je vyloženě deprimující.

    OdpovědětVymazat
  5. [3]:Tak nejsou to žádní barokní andělíčci, to je fakt. A třeba zrovna po gotických sochách se zas baroko mohlo zdát jako "moderna"....některé věci jsou takové trochu nepochopitelné, jiné zas crazy. Ale takové umění je ...

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Spousty soch Zoubka jsou vcelku i hezké, nemá jen ty typu Neznámého nebo Obětí. Ale je jasné že ne každému to padne do oka

    OdpovědětVymazat
  7. Tučňáci a koule jsou skvělý, ostatní, hlavně ta mimina, jsou strašně depresivní...

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Ráda bych se tam podívala na Kampu i za tmy. Jenže nějak samotné se mi moc nechce... právě proto, že ti tučňáci svítí, a je nasvíceno i spousty památek.

    OdpovědětVymazat
  9. Tučňáci jsou kouzelní, musíme se na ně podívat, až pojedeme na koncert. Moje kamarádka má v obýváku zoubkovu sochu dívku se zlatými vlasy. Vůbec se u ní necítím dobře. Jeho soch na mě působí , vyzařují negativní energii. Nemluvňata na věži se mně moc líbí. Také ty koule jsouperfektní. Líbily by se mně alespoň dvě na zahradu

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: On těch soch dívek se zlatými vlasy má Zoubek víc, jedna je v Litomyšli na hřbitově u sv. Anny, jiná zas na náměstí na jednom domě.

    OdpovědětVymazat
  11. Tučňáky mám rád už dlouho, ale dřív se mi líbili víc, protože si jim na hlavy sedali rackové .

    OdpovědětVymazat
  12. [13]: To máš pravdu, teď dostali slušivé chocholky a racci mají utrum... Holt to bylo jako z holubama, káleli na sochy buditelů. Resp. tučňáků

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Taky se mi líbí, svět hlavou vzhůru. Trochu paralela s dnešním bytím.

    OdpovědětVymazat
  14. [11]: To jsou. Asi tím že mají svůj daný tvar který nelze nijak deformovat. Prostě koule je koule. Je to asi blbost, ale na mne působí oproti ostatním dílům tak "teple"....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....