07 ledna 2018

Konečně ....



.... skončily ty letošní divné svátky. Tedy divné pro mne.
Nemusím je nějak moc už delší dobu, a s příchodem Bobule se opět budu muset
naučit vánoce nějak přežít v jejich úplné podobě. Tedy klasický stromeček, nadílka
a vše kolem. Jenže letos jsem se dokonce těšila na to, jak budu dělat venkovní výzdobu,
měla jsem vybrané téma, měla jsem materiál i barevnou představu, jenže
co jsem neměla byl čas. Vzhledem k tomu, že byla maminka hned na začátku
prosince hospitalizovaná začalo moje pendlování mezi Rybníkem a Prahou.
Běhání po úřadech a vyřizování různých příspěvků a změn, návštěvy v nemocnici
a jiné aktivity mi vždycky zabraly pět, šest anebo i deset dní, které mi pak samozřejmě
chyběly doma ve všech přípravách. A tak i původně dokonale vymyšlenou
výzdobu jsem dodělávala narychlo abych stihla alespoň dvě adventní neděle svítit.
Nemusím mít doma moc připomínek vánoc, ale co musím mít vždycky
jsou světýlka. V truhlících před okny, doma, na stromku venku
(i když ten jsem letos trochu pozměnila, nebyl to jehličnan, ale holý keř ibišku
a to ještě kvůli pesanům, aby večer viděli na schody protože nám jaksi
praskla žárovka a světlo je tak vysoko že to vyžaduje přítomnost synka, který se tam
se svou výškou dostane o mnoho líp než já. ovšem dohnat ho, to je umění)
prostě všude kde to jde a je čas ho nainstalovat.
Podvakrát jsme měli sice živý stromeček, nicméně to byl pidistromek který manžel
koupil ozdobený a v květináči. Oba si už hoví na zahradě, jeden v zemi, druhý zatím
v květináči čeká na odvoz a zasazení na chatě. A tak jsem si letos vyrobila stromeček
ladící i s výzdobou truhlíků. Jestli ho ještě někdy budu dělat, tak nikdy více z tújí,
protože to je sakra vopruz lepit ty větvičky ...
Inspiraci jsem našla na Pinterestu a když jsme se naposledy vraceli z Prahy
zjistila jsem, že jsem nebyla sama Mrkající. Samozřejmě že ani na něm nechyběla světýlka.



Výzdobu na dveře jsem původně měla vymyšlenou jinou. Věnec a závěs z borových
šišek, jenže už jsem se nejen kvůli nedostatku času ale i nepřízni počasí do lesa
na ně nedostala. Na příští rok si budu muset začít sbírat už v předstihu, abych zas nezůstala
na suchu. Ale vzpomněla jsem si na Janku (Mé radosti) a její tvořivou knihovnu, kde
si vyráběli závěs na vánoce z ramínka na šaty ....
No trochu jsem ho upgradovala.


Truhlíky jsem dělala hodně narychlo, jediné co sem měla předem hotové byly
ti "trpajzličí čepice" jak to nazval kamarád. Takže jsem, přiznávám bez veškeré
invence, k nim nacpala větvičky a světýlka. Večer to tak vypadá o dost líp ...


Původně jsem si myslela, že tohle městečko budu muset nechat
jako nesvítící, případně do něj nějak nacpat svíčky na stromeček, protože
mamina si ho sice vyndala, ale už nevěděla, že se k němu musí dát trafo.
Já ho našla úplně náhodou a na místě kde bych ho vůbec nečekala.Takže mi
doma svítí a připomíná maminu a její vždy vyzdobený byt. No nevím jestli já
někdy pro Bobuli takhle budu zdobit barák jako ona zdobila pro svoje vnoučata
a vlastně i pro taťku.


I moje porcelánové město se rozrostlo o pár domečků od mamky, začaly
jsme je kupovat kdysi spolu a každý rok jsme přikoupily něco nového.
Jsou na čajové svíčky, ale já vždycky do nich nacpu světýlka elektrická...


Tolik z mé vánoční výzdoby kterou taky brzy schovám a jako první
si koupím nějaká živá a rychlená kvítka. Truhlíky nechám, jen sundám světlíška.
A začnu osazovat nové na jarní sezónu Mrkající

22 komentářů:

  1. Krásná vánoční výzdoba. Líbí se mi stromeček a domečky.

    OdpovědětVymazat
  2. T\ domečky jsou parádní, mamince hlavně hodně zdraví

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Potřebovala by nový mozek, jenže to jí nikdo nedá... pak by to bylo zas dobré ...

    OdpovědětVymazat
  4. Náš Michal je věčné dítě a tak musíme stromek mít každý rok, ale už mě moc nebaví. Máme sice umělý kanadskou jedli, je pěkný, ale mám raději větve ve váze. Světýlka také miluju. jednu z těch chaloupek máme, vlastně kostelík zprava 2. Ale jednou jsem mu při uklízení urazila věžičku   a tak je lepený. Chtěla jsem ho vyhodit, nemám ráda lepené věci vystavené, ale Michal nedovolil. Líbí se mi ta výzdoba do stříbrna s větvičkami.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Původně bylo v plánu všechno bílé. Už delší dobu takhle v Litomyšli pozoruju výzdobu na jednom paneláku, zřejmě paní (neviděla jsem chlapa kterej by se takhle výzdobě věnoval) má ráda bílou a tak v zimě má krásné bílé truhlíky s bílou výzdobou a od jara do zimy má zas v nich bílé kvetoucí rostliny. Já jsem to už konečně letos chtěla taky udělat ale .... opravdu letos raději začnu v předstihu.

    OdpovědětVymazat
  6. Ja jsem kromě stromečku ozdobil i pomojovou araukarii a koukám že to nemusí byt špatný nápad anina hlavní stromek....Jinak bych řekl ze na ten frmol jste toho stihla ať dost..

    OdpovědětVymazat
  7. Bíle zdobila stromek teta, ale jinak u nás nebylo zvykem něco dávat do oken či na dveře. To až nyní, když máme jen malý stromek, případně jen větvičky věšíme ozdoby i na zeď či lustr, skříň. Většinou práce vnuček, rády vyrábí ozdobné maličkosti.

    OdpovědětVymazat
  8. Porcelánové domečky jsou nádherné

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: Já nemám ráda takové ty načinčané samé zlato. Tyhle mne právě zaujaly protože jsou takové "obyčejné" . Kupovala jsem si rok co rok jeden nový vzor domku. A jak je vidět tak mamina taky ...

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Bylo to šité horkou jehlou, takže to není úplně tak, jak jsem si to původně představovala. A co hlavně, příští rok to udělám do menších truhlíků, rvát ty metrové plné mokré hlíny na okna už mne nebaví....

    OdpovědětVymazat
  11. [7]: Já jsem sice dřív zdobila dům venku vždy honosněji než vevnitř. Naučila jsem se to po výletech do Němec ještě za socíku. Bylo mi líto, že tady se to nedodržuje. Takže ještě na sídlišti jsem svítila vždycky jediná ve všech oknech a na lodžii. Postupně se to naučili i ostatní a tak když jsme se stěhovali, tak svítilo skoro každé okno na sídlišti. To samé pak tady na vsi. Pár let jsem byla sama, pak všichni vždycky čekali co vymyslím aby to mohli okopírovat. Doma, díky smečce to moc nezdobím, kočky mi vždycky spousty věcí poshazovaly, stejně tak pesani ocasem. Dost jsem se divila, že mi kocouři nešli po těch kouličkách,protože na stromku všechny, na které dosáhli vždycky odstrojili.

    OdpovědětVymazat
  12. [6]: Taky jsem měla takovou velkou a zdobila jsem jí slaměnými ozdobami, ty jediné unesly ty větvičky aniž by se moc klonily.

    OdpovědětVymazat
  13. [1]: Když jsme se před vánoci vraceli s mužem z Prahy kam pro mne jel, hodně jsem jich viděla u domů. Dokonce i sousedka ho má před vchodem. Je vidět že Pinterest sleduje hodně lidí   

    OdpovědětVymazat
  14. Víš, jinak se zdobí, když je člověk šťastný a spokojený a jinak, když to prostě necítí.

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Zrovna letos sem se po dlouhé době na to zdobení těšila. Už proto, že jsem měla dost dlouho dopředu představu jak a co udělat. jenže pak jsem to musela dělat ve spěchu a nebylo to prostě ono ....

    OdpovědětVymazat
  16. Já miluju vánoce od malička a stromeček považuju za základ vánoc.

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: Samozřejmě že v dětství pro mne taky byly vánoce to nej. Ale v poslední době mi spíš vadí. Nějak mi vůbec nevadilo že nebyl stromek, dárky taky nebyly důležité.  vlastně jsem je držela jen v té venkovní podobě. O příštích už to bude kvůli Bobuli jiné,ta už bude mít rok a půl tudíž to už bude víc vnímat až přijede tak aby měla u babičky hezký stromek ....

    OdpovědětVymazat
  18. Říkáš narychlo? Ale moc krásné a vkusné. Já jsem také 14 dní před Vánocemi jezdila za manželem 20 km autobusem a vlakem na pravidelné denní návštěvy do nemocnice, kde ležel po plánovaném operačním zákroku, takže předvánoční čas byl pro mě také hektický. Však poté jsem chytila pořádného bacila a měla jsem následně 3 týdny zalehlé ucho. Teď už zase konečně slyším....Svítící městečko se mi moc líbí. Něco podobného, ve větším vydání, má protitchýně. Vždycky to u ní obdivuji.   

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: Myslíš to porcelánové nebo to barevné? Já naštěstí zatím!!! nic nechytila, byť jsem chodila jak po špitále, tak po LDNce, po úřadech a naštěstí to dopadlo zdravotně dobře. Sama jsem se divila...

    OdpovědětVymazat
  20. Městečko je parádní, tam bych chtěl bydlet

    OdpovědětVymazat
  21. [21]: To barevné je takové staroanglické a bílé spíš takové jak za Lady...

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....