09 ledna 2018

Co zůstalo ....




.... a zbylo tak trochu na ocet. Poslední obrázky
z předvánoční Prahy. I když vánoční tam jsou jen dvě.
Je to spíš o takových momentkách věcí které mne něčím zaujaly ...

OC Quadrio a takové nebeské bydlení na jeho střeše. Kdo by nebral ten výhled
a klid v centru rušného města ? Já bych se pro něj roztrhala mít na to ...




..... zvlášť když pod vámi jsou takhle krásně zásobené a ozdobené
obchody ....


Průhled na kavárnu Mánes mezi ND a budovou Nové scény


Myslím, že tady není ani nutné komentovat kde jsem to fotila.
Ovšem co mne překvapilo, kolik kolemjdoucích pohladilo tu pravou dlaň.
Ono je i vidět jak začíná být vyblejskaná. Neodolala jsem a pohladila jí taky Mrkající


Hned vedle jsou fotky připomínající toto datum


A od dějin k hudbě a zábavě


Zajímavý vánoční stromek v průchodu ze Staroměstského náměstí
k Ungeltu


Kostel sv. Martina ve zdi na Perštýně



Všechny fotky k článkům vznikly za mých dvou procházek v prvních
prosincových dnech, kdy jsem byla za maminou v nemocnici. V té době
jí dělali různá vyšetření a teprve dnes, víc jak po měsíci jsem se dozvěděla
definitivní ortel. Alzheimer. Příští týden, pokud si na pracáku nevymyslí další buzeraci
bych se zas chtěla za ní vypravit a vypravit se zas do Prahy něco nafotit.

17 komentářů:

  1. Tak nyní jsem hodně na rozpacích a to u kavárny Mánes. V mých představách kavárna vypadá úplně jinak, s velkými okny se závěsy do oblouku a s jinou fasádou. nejvíc ta okna mne zmítla. Ale možná se pletu. Ona je to také vzpomínka z roku 1974 a jedná se o jinou kavárnu. V Mánesu se scházeli literáti a jiní umělci a podobně, že?.....

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Maruško a nemyslíš kavárnu Slávii? Ta je také naproti ND.

    OdpovědětVymazat
  3. [3]: Takovej je život. Zase je jí 87 a to už je hodně požehnaný věk.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Kavárna a galerie Mánes je na nábřeží. Kousek od ní je na protější straně ulice sídli spolek HLAHOL. Ta kavárna co myslíš ty je asi opravdu kavárna Slávie, která je přímo proti ND. Obě jsou známé tím že se tam scházeli umělci. Do Mánesa chodila Adina Mandlová, Hugo Haas, Lída Baarová takže spíš herci a do Slávie literáti nebo třeba Šimek a Grossman tam psali svá divadelní představení a povídky. Dříve tam chodila jiná slavná dvojice. Voskovec a Werich.

    OdpovědětVymazat
  5. No vlizko tech mist na prvnich fotkach se motamcaato chodim do prace pres Jiraskuv most...pwkne jsou i ostatni fotky skoda ze pr samotné příležitosti

    OdpovědětVymazat
  6. Bydlení na střeše by se mně určitě líbilo. Praha je krásná a já bych se denně kochala s šálkem kávy v ruce

    OdpovědětVymazat
  7. [8]: Jen si to představ. Vidíš široko daleko na Starý Město, Hradčany, Nový Město....Kam se podíváš věže kostelů a pod tebou se hemžej lidičkové. Ten blázinec města k tobě zaléhá jen jako hlubokej šum.  

    OdpovědětVymazat
  8. Chtěla bych bydlet tak krásně vysoko, nad hlavami. A ráno se sluncem a kávou, och.

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Nevím, protože jsem v téhle ikonické kavárně nikdy snad ani nebyla, a jestli tak jsme jen nakoukli a zase šli...

    OdpovědětVymazat
  10. No, na mobil si musím pořídit už silnější brýle...Často chodím do práce  přes Jiráskův most, tak je mi pohled z první fotky dost blízký...pěkné jsou i ostatní fotky...

    OdpovědětVymazat
  11. [13]: No říkala jsem si že to asi je psáno na mobilu. I já se vždycky divím co všechno mi z něj leze   

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: Máš pravdu, ale já na to srovnání se se situací už měla docela dost indicií od doktorů. Spíš se mi tak nějak ulevilo, protože jsem se konečně dozvěděla co to je. Ne takové to možná, snad ....

    OdpovědětVymazat
  13. Na střeše by se hodil ještě bazén :).

    OdpovědětVymazat
  14. [16]: Co můžeš vědět jestli tam není .... když ho můžou mít na střeše za Malostranskou besedou, tak proč ne tady, na novostavbě.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....