06 ledna 2018

Instalace ...



Na náměstí Václava Havla (piazetta mezi Novou scénou a historickou
budovou ND) se v době kdy jsem tam zašla, dodělávala zvláštní umělecká instalace.
Jelikož nebyla ještě hotová nevím jestli nese nějaké jméno, ale já bych
jí pojmenovala "Konec konzumu". Když jsem se vracela už za tmy domů, ještě
to pod košíky pěkně jiskřilo.





Na stejném místě najdete i pletenou MM. Momentálně je "navlečená"
na soše Josefa Malejovského "Znovuzrození" a znázorňuje proslulou scénu
z filmu Slaměný vdovec, kdy se MM postaví nad kanál z kterého fouká
vzduch a její mimochodem velmi elegantní bílé šaty, se jí vlní kolem
nohou a rozverně se porůznu zvedají.



A do třetice piazetta a instalace Kurta Gebauera. Byla sem umístěná
při výročí nedožitých 80. narozenin Václava Havla v roce 2016 kdy zároveň dostala piazetta
nové jméno. Náměstí Václava Havla.



Obě fotky jsem spojila, protože celkový pohled jsem nefotila.
Podpis je hned nad 160 cm vysokým srdcem




23 komentářů:

  1. Košíků je škoda a to další nic moc, spíš nevkus. Na co ti lidé nepřijdou..

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Tak mě zaujalo na té Marylin to, že je to tak velké a celé pletené! Což jako tvořič (tedy nepletu, ale háčkuju) dokážu ocenit. Protože to musela zabrat spousty hodin práce.... ale víš co? K tomu místu a k tomu, komu je věnované mi to sedne. Je to absurdní ale Václav Havel byl králem absurdit a myslím, že jemu by se to líbilo   

    OdpovědětVymazat
  3. To pletené oceňuji, ale dala bych do do interiéru, ne ven. Tam to brzy "odejde" díky povětrnostním i lidským vlivům.

    OdpovědětVymazat
  4. Košíky jsou zvláštní, ale ta Marylin se mi moc líbí, zajímavý nápad. A rozhodně obdivuji člověka, kterému se podařila tak hezky uplést

    OdpovědětVymazat
  5. Ta Marylin nemá chybu, úplně mě fascinuje, že je celá pletená!

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Taky jsem na to zírala! Zajímalo by mne z jakého materiálu, když je to takhle venku...

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Ty košíky vyniknou víc až večer, když je to osvětlené. Marylin mne také nadchla.

    OdpovědětVymazat
  8. [3]: Tak buď se s tím počítá, že to je jen chvilková záležitost anebo to prošlo nějakou povrchovou úpravou aby to zaprvé drželo tvar a za druhé vydrželo i nějaký čas nepřízeň počasí.

    OdpovědětVymazat
  9. Zajímavé instalace. Jen ta kovová drátěná srdce mi připomínají koše na odpadky a pokud tam květiny zvadnou, tak tím bude dojem ještě umocněn.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Nevím jak to mají zajištěné, ale určitě nějak ano. Jiskří pod nimi světla. Prostě takový efekt jako když třeba jiskří elektřina na izolátorech.

    OdpovědětVymazat
  11. Nestačím zírat, co lidi dokáže napadnout. Marilyn určitě dala moc práce vytvořit, ale že by to všechno bylo něco vkusného se říci nedá.

    OdpovědětVymazat
  12. [12]: Take to ve me nevyvolava zadne libe pocity.

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Tak samozřejmě že se to nemusí líbit všem, ještě jsem neviděla žádné dílo které by lidé jednoznačně přijali kladně

    OdpovědětVymazat
  14. [11]: Tak určitě by se to nehodilo třeba na Hradčany nebo do Zlaté uličky. Ale zrovna s tímto prostorem to ladí. A protože bylo před vánoci a vládl ten šílenej nákupní shon a bláznění po tom ulovit co nejvíc naprosto zbytečných věcí, tak obě instalace jsou takovým protestem proti komerci a konzumnímu způsobu prožívání vánoc a života vůbec.

    OdpovědětVymazat
  15. Je to umění se kterým moje duše nekoresponduje, maličko mne to děsí.

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: Jak už jsem psala výše, každý má svůj vkus a každému se líbí něco. Však kdyby tomu tak bylo,byla by to nuda

    OdpovědětVymazat
  17. [18]: Ještě že to není v Americe, tam by jim ty košíky rozkradli bezdomovci!

    OdpovědětVymazat
  18. [20]: Však taky nemusí

    OdpovědětVymazat
  19. No, nevím, zda by se Marilyn její zpodobnění líbilo

    OdpovědětVymazat
  20. [22]: Nicméně jako nápad naprosto super! Uplést Marylin ...

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....