07 listopadu 2017

Poslední co mi zbývá ....




... ještě z pražské procházky je takový malý pelmel
různých pohledů a různorodých maličkostí které jsem po cestě
nafotila a které se nějak nehodily k žádnému tématu zde uveřejněných
článků ....

V průchodu kde jsem si oklepávala trdelník od nánosů skořice jsem před sebou
uviděla tuhle krásnou bránu. Za ní je vchod do Vrtbovské zahrady.
Tu si nechám na příští návštěvu Prahy.


Návštěvníků se našlo dost i tak Mrkající


Mezi množstvím výkladů nabízejících různé křišťálové suvenýry, zlato a jiné
působil tento výklad jako zjevení. A což teprve ta nádherná kamna!


Pokud vám následující tři fotky budou připadat že se najednou ze mne stala fotografická
jednička, tak vás vyvedu z omylu. Nefotila jsem je já, ale ona slečna v Nikon Academy
když zkoušela jestli mi to ostří nebo ne. Prostě ona to vychytala i při obyčejném zkušení.
Ty fotky, byť jsou jednoduché se mi nesmírně líbí a zbývá mi jen tiše závidět ....




Ten skok je znát ...



Když vidím zajímavé auto nebo motorku, nedá mi to abych si ho
nevyfotila. Tohle bylo opravdu auto, které se zas tak moc často na našich
silnicích nevidí. Bohužel celkový záběr stál za velké kulové, opět
mne vyšplouchlo ostření. Tak mi zbylo jen pár technických detailů ...




.... a jedna odrazovka v nablýskaném blatníku ...


14 komentářů:

  1. Koukám, že se neustále zdokonaluješ, učíš. Zajímavé záběry.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: No nevím, čím déle fotím, tím míň mi připadá že to umím ...

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavý podzimní vchod do Vrtbovske zahrady se zbarveným listím interiéry i ta kamna....Připomněl jsem si lesklou naberacku ve které jsem v dětství rádi pozoroval zdeformovane odrazy. .   

    OdpovědětVymazat
  4. [4]: No možná ostřilo by bylo aktuálnější termín. Nevím kde je chyba, jestli ve mě nebo objektivu nebo aparátu, ale zase jsem s tím měla při focení na zahradě problém. Na autofokus, byť v hledáčku je všechno O.K. rozmazaný až hrůza. Předcházím otázce, ano, dioptrickou korekci mám nastavenou. A hlavně to strašně dlouho ostří až to skončí tím, že to nezaostří a dál už se to nehne. A předcházím druhé otázce, jo, přeostřím si vedle, namáčknu spoušť a přejdu na focený objekt a nic. Spoušť nefachá  a zase mi to hned začne přeostřovat. Nejhorší je, že tady ve Třebový žádná opravna není abych se zeptala, snad něco v Ústí nebo ještě snad funguje jeden pán v Litomyšli....to bych se musela domluvit s mužem jestli by mě k němu nevzal protože k němu dřív jezdil na kopírku a je mimochodem fotograf.

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: To teda! Nechtěla bych ani znát cenu, protože takhle na turisticky exponovaném místě i starožitnosti musí být sakra předražené....Navíc je fakt, že kachlovky jsou drahé všeobecně....

    OdpovědětVymazat
  6. Krásná brána! Podzimně rozkvetlá. Možná by stála za časosběr v každém ročním období.

    OdpovědětVymazat
  7. [8]: To je normální psí víno, takže přes léto je zelené a jen na podzim je takhle krásně zbarvené. A ty technické detaily není motorka ale auto.

    OdpovědětVymazat
  8. [9]: Tak auto, kdo by to řek

    OdpovědětVymazat
  9. Dýchá z toho atmosféra před První republiky. Jen tam chybí nějaký pan s cvikrem a licousy.

    OdpovědětVymazat
  10. [11]: Z těch galerijních určitě. Jen tam místo pána s licousy natáčel Japonec s brejlema video na foťák. Samozřejmě na Nikon, když už to je Nikon Academy

    OdpovědětVymazat
  11. [6]: Vendy není to nějakým nastavením? Třeba ostření AFS, AFF, AFC....nebo mně to dělá, když si nastavím jednobodovou zónu, nebo zapomenu přepnout z makra a podobně?

    OdpovědětVymazat
  12. [13]: Já už zkoušela všechno, reset továrního i uživatelskýho nastavení, reset těla a zlobí to stejně. Objektivem to také není, dělají mi to všechny tři AF-S objektivy. Opravdu vypadá že to bude ve foťáku. Je ale zajímavé, že když se to stalo mě, během dvou dnů na fb v nikoňácké skupině se objevilo několik příspěvků s dotazem na stejný problém. Přestal fungovat autofokus. A nejednalo se jen o jednu značku ale šlo to napříč celým portfoliem výrobků Nikon. Ať levnějšími hobby zrcadlovkami nebo i těmi polo i plně profesionálními.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....