08 listopadu 2017

Jaro nebo podzim? ....



Po pražských památkách se zas jednou podíváme
na kytičky. Nějak jsem v poslední době zas moc nelezla na zahradu
tedy spíše když jsem tam vlezla, tak kvůli nějaké práci jako sbírání
listí sekačkou, vyřezávání starých větví z pnoucích růží a podobných
méně příjemných podzimních prací. Ale abych se nějak kochala a prohlížela
si záhony nebo vůbec detailně zkoumala to ne. Takže jsem byla hodně překvapená
když jsem zjistila, že mi kvetou nejen fialky, ale že se do toho
dala i forsythie. Počítám že by kvetly i petrklíče, kdyby nebyly zasazené
v trávníku a tím pádem stále sekané.


Jedna z růží to takhle krásně rozbalila na plný pecky


Poupat má ještě spoustu, ale počítám že už nestačí rozkvést


Tohle nejsou fotky zjara, ale ze čtvrtého listopadu




Ale nejen na zahradě, i na půdě mi to kvete k mé zlosti jak v plném létě.
Obzvlášť některé fuchsie. To nekvetly ani náhodou a teď to dohání



Lantana po ostříhání odkvetlých květů nasadila
bohatě znovu dost velkou násadu květů



26 komentářů:

  1. Vy tam máte takové teplo a slunko? My máme sychravý podzim s mlhami a bez slunce. Včera jsem po telefonu mluvila s naším panem zedníkem ( spíše s Ferdou mravencem - práce všeho druhu ), zrovana pracoval na střeše a stěžoval si, že je horko- 16°C a slunce, ach jo.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Právě že tu sluníčko moc nesvítí, když, tak jeden den v týdnu. O to víc mne překvapilo to, že se kvete ta forsythie.

    OdpovědětVymazat
  3. Růžička je parádní. Letos to všechny kytky nějak popletly a daly se do květu, až na podzim. Fuchsie mi taky kvetly málo a teď ve sklepě se můžou zbláznit, když už o to nestojím

    OdpovědětVymazat
  4. ano, některé dohání...a proč?

    OdpovědětVymazat
  5. [5]:To je fakt, vláha je potřebná.Je to moc krásné a máš na co koukat (a my tímto způsobem také).

    OdpovědětVymazat
  6. [5]:To je fakt, vláha je potřebná.Je to moc krásné a máš na co koukat (a my tímto způsobem také).

    OdpovědětVymazat
  7. Růže je krásná, překvapivě jsem ji viděla kvést ještě dnes, i když je sychravo (počítám, že jak zamrzne, tak bude po všech květech). Mě ted překvapily hlavně fialky, a pak to poslední kvítečko, krásné, vůbec neznám, jakže se jmenuje - Lantana?

    OdpovědětVymazat
  8. Tý jo, občas takhle vídám, že někde něco o pozdním podzimu rozkvete, ale ty toho máš celou plejádu!

    OdpovědětVymazat
  9. Zkrátka přírodě neporučíš!!!   

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Ty zatracený fuchsie mi to dělají už léta. Když mají kvést tak se jim nechce a když mají odpočívat kvetou  .... a to do toho zas nasadil tři poupata fylokaktus. Tedy krom prvních dvou vánočních. To jsou takový dva nový nedočkavci. Ostatně mateční rostliny, z kterých jsem si je vloni uloupila už jsou v plném květu.

    OdpovědětVymazat
  11. [8]: Lantana je název latinský, česky je to Libora. Ještě je v bíložluté kombinaci. Tu jsem obdivovala v ohromných stromcích právě v Bad Schandau...

    OdpovědětVymazat
  12. [5]: Je pravda, že na záhonech je nechávám napospas, většinou tu je hned zákaz zalévání a máme neskutečně všímavé sousedy, ale na terase jsou zalévány hojně, zvlášť když se do toho pustí manžel . To jim pak hrozí spíš utopení ....

    OdpovědětVymazat
  13. U nás taky kvetou kytky. Na trávníku jsem zahlédla fialky a vnouček ukořistil dokonce dvě pampelišky

    OdpovědětVymazat
  14. [4]: Mě to dělají v posledních asi pěti letech. Naplno rozkvétají až když je dávám domů. Já už nevím co s nimi. Nakoupila jsem si letos kvůli borůvkám netkanou textilii, tak bych chtěla vyzkoušet radu jednoho velkého pěstitele fuchsií, vykopnout je nakrátko ostříhané už v březnu ven a v případě studena je přikrýt tou textilií.A to už je hnojím hned od prvního dne kdy jsou venku aby rychle narostly a měly dobrý start a stejně nic ...

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Vloni jsem fotila kvetoucí pampelišky v lednu.

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: Něco na tom bude, když jsem měla ty staré veliké fuchsie, dávala jsem je ven brzy z jara do dvorka ke kůlně, je tam stříška Na noc jsem je přikryla a v létě kvetly jak blbé. Kolikrát mi i omrzly, znovu obrevily a kvetly. Čím se člověk víc s kytkou mazlí, není to k ničemu, sparťanskou výchovu na ně

    OdpovědětVymazat
  17. No Nak kvetou ještě růže a kopretiny....

    OdpovědětVymazat
  18. Nám kvetou ještě růže a kopretiny..a zahradu zdobí bobule libavky...jinak je už po květu.

    OdpovědětVymazat
  19. [21]: Libavku mám v truhlíku.

    OdpovědětVymazat
  20. Vendy ,kvete ti to nádherně tu růžičku zkus dát do vázy, třeba dokvete

    OdpovědětVymazat
  21. [23]: Zatím jí nechám, ale možná bych jí později ustříhla.

    OdpovědětVymazat
  22. Ať je pátek nebo svátek, já chci pučet .

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....