14 srpna 2017

Jak to vypadá ....



..... když se mění clona při focení detailů.

Myslím, že některým by to mohlo pomoci i při focení normálním kompaktem
který má režim priorita clony. V něm si jen nastavíte clonu a aparát sám dopočítá
čas. I když jsem fotila starým sklem, kde se musí na digitálu všechno dělat v manuálním
režimu, myslím že pokud budete fotit kompaktem, mohli by jste docílit podobného efektu.
Chce to jen trochu trpělivosti a zkoušet různé clony.
Všeobecné pravidlo je, že čím nižší clonové číslo, tím rozostřenější je pozadí před foceným
objektem a postupně při zvyšování clony se pozadí zaostřuje. Jen je pak problém s tím,
že se záběr ztmavuje. V tom případě se musí, pokud to aparát nedoměří, manuálně snižovat
i čas. Myslím, že většina kompaktů už má možnost manuálního režimu, takže v něm si
nastavíte jak čas tak clonu. Když si to vyzkoušíte, zjistíte že se dají dělat zajímavé
obrázky právě i tím kompaktem a nejen zrcadlovkou ....
Na jednotlivých snímcích v koláži je clonové číslo aby jste mohli posoudit
jak se ten záběr postupně mění. Modelkou mi byla jedna z rostlin Astilbe, které na zahradě mám.




11 komentářů:

  1. Díky za radu. Já asi jen dokumentuji, tak dobře fotografovat a vyhrát si s fotografiemi  nedovedu.   

    OdpovědětVymazat
  2. MarijaKes14/8/17 19:33

    Já používám manuální nastavení obojího, proto mívám  fotek vždy vice a pak mam co přebírat. Na mém kompaktu je f pouze 2,8 - 8

    OdpovědětVymazat
  3. MarijaKes14/8/17 19:33

    Já používám manuální nastavení obojího, proto mívám  fotek vždy vice a pak mam co přebírat. Na mém kompaktu je f pouze 2,8 - 8

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Ono jak můžeš vidět ta 2,8 se od 2 moc neliší .... když fotím na seťák tak používám režim priorita clony, na mauální objektiv musím použít jen manuální režim. Cloním na objektivu a čas nastavuji v aparátu.

    OdpovědětVymazat
  5. Jedinou clonu, kterou znám, je ta do auta, takže tohle jde úplně mimo mě . Ale jinak obrázky dobrý!

    OdpovědětVymazat
  6. Jinak, fotky parádní, a je to pěkná přehlídka různých zobrazení. Aneb, jak jednu kytku nafotit různě.

    OdpovědětVymazat
  7. Mně tohle asi na kompaktu nepůjde, dokonce ani na nikonu, ale zkusím se podívat, jaké jsou možnosti.

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Pokud máš na nikonu možnost nastavovat různé režimy, tak bys tam mohla mít také režimy označené M,A,S a P. M je čistě manuální to jest čas, clona a ISO se nastavuje ručně. "A" je priorita clony, tudíž si na foťáku nastavíš clonu a on dopočítá čas. "S" je priorita času, tam si nastavíš ručně čas a aparát dopočítá automaticky clonu. "P" je programovatelný tak jak potřebuješ. Ale pokud máš toho nikona trochu sofistikovanějšího ultrazooma (kompakt) tak bys to tam měla mít.

    OdpovědětVymazat
  9. Zkusím to prozkoumat a taky zkusím pohledat návod, jestli je tam zmínka.

    OdpovědětVymazat
  10. Jak se má dopočítávat čas, měl bych obavy, že se snímek rozmaže. To na mě není :).

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: To ano, pak už je lepší samozřejmě stativ.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....