17 května 2017

Květinové pozdravy z Litomyšle .....




Pozdrav první SAKUROVÝ .....

Při poslední návštěvě v Litomyšli, kdy jsem fotila, ještě zdaleka nic
moc nekvetlo. Jen zlatice, narcisky a to bylo zhruba asi tak všechno. Pak se ochladilo,
všechno se zpomalilo, já už neměla možnost nové návštěvy protože jsem měla jiné povinnosti,
zimu vystřídal déšť, a až teprve minulý čtvrtek za sluníčka a tepla, jsem se při mém Beautiful Day
do Litomky dostala. Samozřejmě s foťákem. Narozdíl od Třebové a blízkého okolí, kde všechny peckoviny
kvetly letos opravdu poskrovnu, a to včetně sakur, tady stále byly v plném květu.
Ono vůbec letos je hodně viditelný rozdíl mezi Rybníkem a Prahou, ale i Rybníkem a Litomyšlí v tom
jak jaro postupuje. Zatímco tady jsou jabloně ještě v plném květu, v Praze a okolí kvetoucí
ovocné stromy nevidět, jak jsem měla možnost se teď o víkendu přesvědčit, plně
rozkvetlé pražské šeříky nahrazují zde jen lehce otevřených pár poupat.

O to víc jsem si tedy užívala momentálního stavu který se mi ve čtvrtek nabízel.

Jak jsem si všimla už vloni, jsou v Litomce tři druhy sakur. První je opravdu velmi ranný
a drobnokvětý, ale další dva jsou ty krásné, připomínající našlehanou růžovou pěnu.
Jako malá jsem jim říkala růžový sníh, protože když opadávaly, bylo to opravdu
jak závěje růžového sněhu.








Druhý druh má květy růžové se zeleným nádechem, některé jsou plné, jiné jsou
jen jednoduché





12 komentářů:

  1. Jsou to krásné květy a nafotila jsi je hezky.

    OdpovědětVymazat
  2. Žůůůůůůůůůůůžo!

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherný pozdrav, Vendy, sakury jsou úžasné a tvoje fotky skvělé.

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Růůůůůůůůůůůůůůžo!

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Já povětšinou taky, až ten minulý týden se konečně poštěstilo

    OdpovědětVymazat
  6. Parádní sakurový fotečky, voněj až sem

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: To mně už se nepoštěstí, protože do konce května nikam nepojedem.

    OdpovědětVymazat
  8. Pěkné sakury, spolu s magnólií snad nejkrásnější kvetoucí strom. ...Dík za připomentí jejich větu, u nás je ještě o chlup tepleji než v Praze...

    OdpovědětVymazat
  9. [10]: V Litomyšli je vždy co fotit. Krásné zahrádky nebo krásné památky.....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....