24 května 2017

Konečně dorazily .....





...... objednané mezikroužky kvůli heldovi. Jak jsem zjistila, makropředsádky velmi
zhoršují jeho vlastnosti, protože se moc nekamarádí s další optikou, kterou na něj přidám.
Protože mezikroužky žádnou čočku nemají, jako varianta na focení detailů s co největším přiblížením
se mi proto zdály nejlepší variantou. A tak jsem se hned vydala na zkoušení co to umí.
Ale nějak jsem si zrovna nevybrala dobrý čas na focení skoro makra, neb dnes venku dost fučí
a tak nešlo moc dobře focené detaily udržet v hledáčku.

A druhý poznatek, focení s nimi je o trochu jiné než s předsádkou. S tou dokážu
i v ruce něco udržet, ale s mezikroužky je to skoro nemožné. Takže opravdu stativ a ještě
k tomu buď samospoušť nebo dálkovou spoušť. I když ta už je taky někde na cestě ke mně.











Když jsem popisovala náš rozpadávací den blbec, kdy vzala za své jak
sekačka, tak část křoviňáku, říkala jsem, že se nakonec situace se sekačkou zcela nečekaně vyřešila.
V pondělí totiž jel manžel pro jednu kopírku a první co viděl na dvoře firmy byla
naprosto ta samá sekačka co máme, připravená na vyhození. Kvůli umřelému motoru.
A tak dovezl zpátky nejen kopírku, ale i sekačku. Z naší vzal funkční motor a na šasi
té druhé, které bylo v mnoho lepším stavu ho namontoval místo toho nefunkčního.
Nezůstanu tedy ještě zas pár let bez sekačky (tedy pokud motor vydrží) a pak už snad nebude
problém koupit novou.

37 komentářů:

  1. Tak to je veliká krása...

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Maty, ještě to vůbec není dobré. na všechny tři mezikroužky to vážně chce stativ, ale ještě musím vyzkoušet jednotlivý. A pak jak se budou mít rády se seťákem a druhým manuálem. jenže zrovna dneska v tom vichru se jaksi nedá nic zkoušet.

    OdpovědětVymazat
  3. Mezikroužky, předsádky a další udělátka k foťáku nepoužívám, takže nemám vůbec žádné zkušenosti, ale ty si s nimi určitě vyhraješ, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  4. Jako fotky jsou luxusní, ale ten text! Ten má na mě (naprostého fotolaika neznalého prostředí) účinek stejný, jako na amazonského domorodce vysvětlování, co je to ústřední topení .

    OdpovědětVymazat
  5. Wendy tobě se ti pejsci nějak sakra namnožili jak tak koukám na to záhlaví! No a tvé fotky, netřeba chválit, prostě jsi super!

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Jo, jo, byla to úžasná okatá smečka. Vůbec by mi nevadilo ještě třeba dva další mít. A díky za pochvalu

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Předsádky jsou na stejném základu jako lupa. Ona to vlastně JE taková šroubovací lupa s různým zvětšením. Jenže tím že se před ty čočky v objektivu dá další, zhoršuje se tak kvalita fotky. Narozdíl od nich jsou mezikroužky jen duté prázdné kruhy kde není žádná čočka. Tím že vzdálí objektiv od čipu mu pomohou k většímu příblížení než má ten objektiv bez těch mezikroužků. Prostě ten focený objekt "přitáhnou" co nejblíž.

    OdpovědětVymazat
  8. Překrásné fotky, to je skvost!

    OdpovědětVymazat
  9. [3]: Já už si koupila ty close - up předsádky, pak (díky Ebay)další takové udělátko které vlastně nahrazuje extrémní širokáč a má může se použít i jako close - up předsádka, ale to když dám na heldu strašně zhoršuje fotky. Takže jsem zvolila tuhle variantu. Všechno naštěstí opravdu v minimálních nákladech. Samozřejmě plnohodnotný makroobjektiv by byl lepší, ale na to nejsou finance. Spoušť mám objednanou bezdrátovou.

    OdpovědětVymazat
  10. [7]: Díky, ale ještě to není ono

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: No, můžu ti říct, že makroobjektiv mám, ale využívám ho minimálně.

    OdpovědětVymazat
  12. Jo a k té sekačce. Měli jste štěstí, stará byla připravena právě pro vás.

    OdpovědětVymazat
  13. Jsi profík. pěkně si hraješ s foťákem. Nejvíc se mi líbí brouček. Já už se těším, až budu moci vyrazit na fotoprocházku. Moje focení je zatím spíše dokumentární a i na to je málo času. Moc se ti povedl brouček.

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Jo, to zas jednou při mě stálo výjímečně štěstí. Protože na té chatě, ostatně i tady doma jsem já jediná kdo se stará a seká. Mužovi to je šumák, a když, tak to poseká tím křoviňákem. Jenže s tím to zas neumím já. Takže zůstat tam bez sekačy by bylo opravdu dost zlé. Už proto co tam je klíšťat....

    OdpovědětVymazat
  15. [12]: Já bych si už něco dalšího asi nepořizovala, ale když jsem viděla ty nádherné fotky jaké s nimi dělají ve skupině jiní, tak mi to nedalo A navíc na Ebay nebo Wish to je fakt pár kaček. Jen se čeká trochu dýl než se to dostane přes moře..... když vidím za kolik to koupím já, a za kolik se to samé pak prodává tady na eshopech, tak přemýšlím o tom, že to snad taky začnu prodávat.

    OdpovědětVymazat
  16. [11]: Je fakt, že ty jseš spíš krajinářka. Teď si taky říkám, že jsem místo té třístovky spíš měla koupit 18 - 105. Mne u ní ale zaujalo, jak jinak, to telemakro. Na motýly, vážky a tyhle neposedy je to skvělé, protože k nim nemusíš natolik blízko, že bys je plašila. A pak na psiska, to je taky fajn. Ale z krajin jsem s ní nafotila minimum. Přeci jen je na to lepší ten seťák.

    OdpovědětVymazat
  17. Jo jo, nikdy spokojenost, tak je to správně .

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Jo, máš pravdu s tím přeostřením. Já na starým noťasu To mám pořád jakoby nedoostřené ale pak ve finále, když se na to podíváš na pořádným displeji tak je to už přeostřené. Snažím se na to nějak dávat pozor, ale někdy to prostě ujede. Vzhledem k tomu, že nefotím nikomu a pro nikoho na zakázky tak mi zatím tohle co mám naprosto bohatě stačí.Je jasný, že fotit už zakázkově, tak by bylo potřeba o něco lepší kousky...

    OdpovědětVymazat
  19. Tak at to foto podle vašich představ a správně zvětšuje..Libo se mi ty fotky s lspkami

    OdpovědětVymazat
  20. [21]: A to mi přibyla do sbírky další barevnost. Tmavě fialová. A uniknul mi růžový. Paní ho sebou nebrala že už byl odkvetlý. Pokud bych se dostala do konce června na chatu, tak mi slíbila že ho bude každou sobotu brát na trh na náměstí.

    OdpovědětVymazat
  21. [23]: Vážně se ti líbí? To mne těší.

    OdpovědětVymazat
  22. [9]: Přidávám se k Janince

    OdpovědětVymazat
  23. Moc pěkný, vede u mě šestka

    OdpovědětVymazat
  24. [22]: mně koniklece pravidelně spasou srny hned, jak se nebohé rostlinky vyklubou na jaře

    OdpovědětVymazat
  25. hmyzák je bradavičník

    OdpovědětVymazat
  26. [27]: Mě je srnky nežerou, ale uchcává mi je pes. Takže jsem ty další musela zasadit trochu dál anebo před něj dát nějakou ozdobu která by tomu zabránila.

    OdpovědětVymazat
  27. Štěstí přeje připraveným.

    OdpovědětVymazat
  28. Mezikroužky ani předsádky jsem nikdy nepoužívala, protože jsem se vždycky bála zhoršené kvality fotky. Ale ty to vychytáš a natrénuješ, držím ti palce a přeju samé pěkné fotečky! :)

    OdpovědětVymazat
  29. [31]: Předsádky ano, ty mají další čočku, mezikroužky ne, protože tam není žádná další přidaná optika.

    OdpovědětVymazat
  30. [32]: Mezikroužky zhoršují světelnost objektivu a to může být v mnoha případech taky komplikace. Netvrdím, že to nejde, ale jak s předsádkami, tak i s mezikroužky se musí počítat s tím, že se musí něco oželet..

    OdpovědětVymazat
  31. [33]: Blbě jsem to napsala. Ne že ne, ale ne tak jak mohou zkreslit fotky ty předsádky.

    OdpovědětVymazat
  32. [34]: Záleží na tom, s jakým objektivem se mezikroužky používají. Čím světelnější objektiv, tím líp. A taky záleží na tom, jak kvalitní mezikroužky člověk koupí.. a pak taky na tom, jak dobře je bude umět využít.

    OdpovědětVymazat
  33. Fotky jsou nádherné a vějíře listů velmi působivé.

    OdpovědětVymazat
  34. [36]: Když jsme se nastěhovali, sekala jsem kosou zahradu tři roky. Naučila jsem se to ještě jako malá holka u nás na chalupě. Nemohla bych sice soupeřit s rodáky, ale na městskýho člověka to myslím zvládám dobře.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....