10 dubna 2017

Magnóliové pastorále .....



Když už jsem si včera vypůjčila jeden z církevních termínů
dnes tedy tak činím podruhé. Jak všichni asi víte, mou posedlostí
v této roční době jsou magnólie. Miluju je, a připadá mi, že v sobě mají snad nějaké feromony
které mne k nim neodolatelně přitahují. Měla jsem velké přání, mít
na zahradě tenhle skvost. Částečně se mi vyplnilo, byť moje
první magnóliová krasavice kvete později, květy, sice velké, v sobě ale skrývají
ještě větší listy a navíc velmi nevábně voní. Vlastně pěkně hnusně smrdí.

Předminulou neděli jsme se synem jeli do Hradce zakoupit novou střechu na altánek
aby zas bylo kde v létě sedět, a já tam v zahradním oddělení šla pátrat
po koniklecích které jsem si chtěla dokoupit náhradou za ty od Baka zničené.
A tak jsem při zpáteční cestě zabloudila pohledem ke keřům. Jen tak, čirou ae
i chtěnou náhodou. A byla tam. Magnólia stellata, kultivar kvetoucí jako první.
Za velmi příjemnou cenu. Takže nebylo nic snazšího než po ní vstáhnout ruku
a přidat jí do nákupního koše. Navíc to měl být dokoce kultivar růžový!
Říkám měl, ale při mé smůle je bílý ..... tedy já to nechápu. Na
označení květináče napsáno "Rosea" na cedulce na větvi "Rosea" ale květ bílý,
byť měl být růžový. Tedy až tak mi to nevadí, původně jsem tu bílou chtěla,
ale znáte to, proč brát bílou, když je v nabídce i jiná barva, že?

Stejně bych chtěla ještě odrůdu Stellata z větším květem a pak onu klasickou,
s kalichy růžovými či žlutými nebo bílými. Na zahradě je místa dost, a občas se
i najdou nějaké finance na to udělat si radost .....


Konečně se můžu kochat svou vlastní a nemusím mlsně koukat přes ploty.
Ovšem má to i svou stinnou stránku, neb budete pravidelně zavalováni množstvím
magnóliových fotek Mrkající


Fotit bílou ve chvilkách kdy svítí sluníčko je hodně velký vopruz.
Budu muset zalovit v chytrých stránkách jak se to má správně dělat.









13 komentářů:

  1. Takhle jsem nakupovala amarylis. Chtěla jsem bílý a přesto, že na krabičce ve které byla cibule bylo v několika jazycích napsáno bílá, dvakrát jsem přinesla bílo růžový.Až napotřetí to vyšlo, když jsem si na radu zahradnice  koupila už sice odkvétající, ale opravdu čistě bílý. Letos mně udělat obrovskou radost, protože měl čtyři překrásné, plné květy. Magnolii mám krásnou, už se pomalu chystá rozkvést, ale mám pech. Tím, že kvete brzy, většinou ji obejde nějaký drzý mrazík, květy zhnědnou a je po kráse.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Příště budu chtít bílou a to by bylo, abych se netrefila do růžové . ono i u nás je to s magnoliemi sázka, buď rozkvetou nebo zmrznou. Ta smradlavka má výhodu že kvete na přelomu května a června, tudíž ta je toho ušetřená. Ale ráda to risknu.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná magnolie byla léta před 1. ZŠ, ale nakonec padla za vlast, když byla rekonstrukce budovy na Základní uměleckou školu. Nasadili tam  okolo chodníku nějaké keříky, ale magnolii tam už nevidím.Skoda, byla krásná. Nevadí, jen foť, až pokvete.

    OdpovědětVymazat
  4. Přes silnici koukám na krásně rozkvetlou růžovou magnólii, tak třímetrový strom.....Na minizahrádce máme tmavěji kvetoucí keřík+, ale ta pokvete cca za čtrnáct dní.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Původně jsem si říkala, že si tu tmavou taky pořídím, jenže ona má jednu estetickou chybku. Nerozkvete nikdy do tak krásného tvaru jak ty růžové. Sice oproti nim nádherně voní, ale ten květ není ono.

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Spíš bych chtěla koupit neopadavou formu, už jsou k mání a mají nejen nádherně lesklé zelené a zespodu hnědě chlupaté listy, ale i krásné velké bílé květy. A navíc patří mezi letní magnólie, kvetou v červnu, tudíž jim neuškodí mrazy.

    OdpovědětVymazat
  7. Já ji považuji za jarní královnu.

    OdpovědětVymazat
  8. U mě vede první fotečka :). Já letos magnolie opět nestihnu :). Ale už jsem zvyklá :)).

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Pro ten případ jsem si koupila vlastní, abych je vždycky stihla. A ještě se budu snažit pořídit další.... jinak tady teprve dokvétají nebo jsou v plném květu tyhle stellaty, klasický šácholany ještě mají docela uzavřená poupata.

    OdpovědětVymazat
  10. Já vídávám jen růžové, proto jsem původně myslel, že magnolie ani jiné být nemůžou.

    OdpovědětVymazat
  11. Takovou podívanou snesu i častěji   

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Neboj, bude jich dost. Ještě jsem byla fotit tu mou oblíbenou u zámku na Mníšku....a nestihla jsem nafotit ještě jednu takovou velkou u jedné vily.

    OdpovědětVymazat
  13. [10]: Jsou bílé, světlerůžové, tmavě růžové, skoro fialové ale i žluté.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....