09 dubna 2017

Květná neděle .....



Nějak mi dnešní článek vyšel zrovna na Květnou neděli.
Jak víte, jsem ateista a církve mám plné zuby, ale nějak se stalo,
že dnešní článeček svou náplní je prostě o květinách a tak jsem si
místo názvu Květinová vypůjčila Květná. A já vzdávám hold a žehnám jejich
kráse, oslavuji jejich krásu, děkuji jim že nás svou vůní a barvami těší
od jara až do podzimu. Na tento okamžik se vždycky těším, když se po zimě
začnou klubat ven, kdy jejich květy vytvoří barevný a vonný koberec a začnou
lákat včely a motýly na své požehnané květy a je úplně jedno, jestli jsou to květy
luční, hajní nebo šlechtěné ....


Moje hyacintoviště .... sem sázím všechny své koupené
rychlené hyacinty. Dost dlouho mi trvalo než jsem přišla na to, jak
je sázet aby mi příští rok vykvetly. Jsem zvyklá všechny cibuloviny sázet
na podzim, ale s tímhle přístupem mi vždy ty hyacinty buď shnily, nebo nekvetly.
Jednou jsem zkusila dát je do země hned po odkvětu a bác ho, příští jaro mi
vykvetly. Sice ne úplně bohatými květy, ale to se spravilo a třetím rokem už měly nádherné
a bohaté šištice. Mnohé z nich už mají místo jedné rostliny pět, šest a tvoří už
pěkné trsy. Nejvíc modré , modrá je totiž původní barevnost.




Takhle kvetou po šesti letech v zemi.


Tuhle fialovou jsem si letos koupila jako posledí rychlenou, nakonec
jsem jí ale dala nejdřív do truhlíku a pak rovnou do země.
Je to další z letošních barevných novinek.


A loňská akvizice. Ta barva je naprosto uchvacující. Doufám, že se bude
množit stejně dobře jako ty ostatní....


První z okrasných trav, která kvete,má krásně zelenomodré listy
a černé bambulky.



20 komentářů:

  1. To je nádhera a kvetou krásně Máš je hezky huňaté. Taky je sázím hned jak odkvetou

    OdpovědětVymazat
  2. Úvod jsi napsala moc pěkně, Vendy, a tvoje hyacinty jsou opravdu nádherné.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Tady to s tím sluníčkem moc slavné není, pořád se rozmýšlí jestli jo nebo ne....

    OdpovědětVymazat
  4. bezdikovotvoreni9/4/17 12:12

    Hezký článek a fotky také přeji hezké velikonoce Eva

    OdpovědětVymazat
  5. Hyacinty jsou krásné, přeji pěknou neděli

    OdpovědětVymazat
  6. Krásně kytičková neděle, u nás je výjimečně i trochu sluníčková .

    OdpovědětVymazat
  7. Nemám v sobě tolik víry, abych dokázal být ateistou! Ale květinky jsou krásné!

    OdpovědětVymazat
  8. hm, hyacinty u nás už dávno odkvetly...asi tu máme tepleji...

    OdpovědětVymazat
  9. Kvetou ti náramně! Kytky tě mají rády.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Mě už kvetou déle, ale teprve včera jsem je mohla nafotit protože se udělalo hezky

    OdpovědětVymazat
  11. [7]: U nás byla skoro celá sluníčková, natáhli jsme novou střechu na altán, z čehož jsem měla trochu strach, jestli to vůbec bude ta správná, a pak jeli na výlet a výšlap za koníky a pivkem se synem za dcerou. Dneska je tedy přepychově už od rána, po dlouhé době, ale bohužel to dlouho nevydrží ....

    OdpovědětVymazat
  12. Taky dávám hyacinty do země hned po odkvětu a zatím dobrý další roky znova vykvetou...

    OdpovědětVymazat
  13. [14]: No právě, ale všude v knihách a zahradnictvích ti řeknou, že je máš dát do země až na podzim. Jenže to jsem měla vždycky s nimi problém.

    OdpovědětVymazat
  14. [4]: U nás bylo v neděli i včera nádherně.

    OdpovědětVymazat
  15. Krásně probarvené :). Teď je ale venku taková zima (alespoň u nás), že se mi vůbec nechce ven..

    OdpovědětVymazat
  16. [17]: To mi povídej.... hnus šedivej tam je.

    OdpovědětVymazat
  17. Hyacinty jsi krásně vyšlechtila, ale pobavila mě ta tyčka se solárním čepcem. Taky jsme si ji za pár korun koupili, ale zatím jsem si nevšiml, že by večer svítila nebo alespoň světélkovala.

    OdpovědětVymazat
  18. [19]: Já jich mám po zahradě víc a svítí mi krásně všechny

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....