10 března 2017

To moc dlouho nevydrželo ....




...... ono krásné jarní počasí. Byť meteorologicky už jaro začalo, venku se to zas
pomalu začíná klonit k zimě. Teploty denní i noční sviští fofrem dolů a občas i atakují nulu,
sluníčko se schovalo za vrstvu mraků a dešťové přeháňky se někdy promění v pěkný slejvák.
A s tím jak mizí sluníčko, mizí opět i moje mírně znovunalezená chuť fotit.
Jako kdybych byla na solární pohon, ale měla nějak porouchané záložní akumulátory pro
případ zatažené oblohy. Vyleze sluníčko, juj to je mi do skoku, zaleze a chcípám.....

Ještě když svítilo, zajela jsem do města se podívat po růžové vlně, ale hlavně koupit
do truhlíků nějaké barevné kvetoucí nádhery. Vánoční výzdobu jsem konečně z oken
uklidila a aby nezely úplně prázdnotou, potřebuji doplnit truhlíky se stálou výsadbou
které na oknech jsou v mezidobí než se můžou dát ven muškáty.

Pár zajímavých kousků jsem opět ulovila.....
Samozřejmě jsem nemohla odolat letošnímu hitu mezi primulkami. Jen si kladu
otázku zda jsou to bílé s modrým žilkováním, nebo modré s bílým ....



Zatímco na formě jednoduché jsou ty žilky opravdu velmi výrazné, v plnokvěté
jsou méně nápadné


Další plnokvětá krasavice. Sametová barva, sametový vzhled


Veselá barevnost, vlévá do žil život


Nestárnoucí optimistická klasika, žlutá je dobrá! Lepší než modrá ...


O plnokvěté čemeřici jsem snila už hodně dlouho. Teď se mi sen splni a poštou mi dorazila tahle kráska




A co mi od vánoc nesmí doma chybět, to jsou samozřejmě hyacinty. I tady se objevují novinky v barvách.
Tak mám světlefialový .....


..... světlemodrý .....


..... červený (tedy s rozpaky. Spíš se jedná o hodně tmavě růlžový) Jeden stál
dál od světla a je z něj žirafa .....


...... zatímco kámoš už měl k světlu blíž a tak je kompaktní ....


...... a co se týče rozpaků nad barvou, tady je mám také. Květináček oranžový, leč
květ žlutý. Stejnou barvu jsem koupila už jednou, deklarovanou a také vykvetlou jako žlutá.
Jsem zvědavá, co mi vykvete z toho, který by měl být žlutý....


Moje zatím stále skromné počtem ale krásné jednoduchostí.....






33 komentářů:

  1. Vendy, mám to stejně jako ty. Když je sluníčko, mám energii a víc mě všechno baví. Při ošklivém počasí se tu ploužím.

    OdpovědětVymazat
  2. U nás svítí slunko Je sice dopoledne chladněji, ale pak je velmi příjemně, že mě to žene do zahrady

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: To kdybys stála nad těmi třemi řadami primulek tak bys nevěděla co koupit. Jen těch plnokvětých co bylo barviček. A tvarů květů. Co se týče těch hyacintů, tak jo, oražová by byla bomba, ale i ta žlutá je parádní a ten tmavě růžový bude taky pěkně zapadat do toho mého hyacintoviště. Mám tam nejvíc tmavěmodrých tak se to těmahle barvičkama pěkně rozjasní.

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Ta je z fb. Jednou jsem měnila s jednou paní fuchsie, a ona si otevřela květinářství. A tohle šoupla jako hádanku s tím, kdo uhodne ten jí vyhraje. A co myslíš? Jsme domluvené, že jestli budou k sehnání ještě jiné plnokvěté, že mi dá vědět.

    OdpovědětVymazat
  5. Barvičky vždycky potěší, už se nemůžu dočkat, jako každý rok, až e zase začnu vrtat v zemi. A jako každý rok mě to zase velmi rychle přejde s druhou várkou plevele.

    OdpovědětVymazat
  6. To jsem si u Tebe smlsla, tolik jara najednou, nádhera Čemeřice je výstavní, ať se ji u Tebe daří

    OdpovědětVymazat
  7. Vendy, on ten nedostatek slunečního světla působí negativně na všechny. Zima trvala dlouho, my se začali všichni těšit a prdlajs, zima se zase vrací. Primulky sis koupila nádherné, to já skončila u té první džínové. Jen přemýšlím, kam jí po odkvětu zasadím. Zahradu jsme museli zmenšit, přestěhovat některé rostliny. Nějaké místečko pro ní snad najdu, jen nevím, zda vykvete znovu modrobíle. Mám pro tuhle cibulákovou kombinaci slabost. Čemeřice je nádherná a hyacinty také. Mám různé barvy, ale zatím jen vystrkují lístky a korunku květů.

    OdpovědětVymazat
  8. Jen malé věcné upřesnění: Astronomické jaro ještě nenastalo, to má ještě pár dní čas. 1.března začalo tzv. meteorologické jaro, byť netuším, jaký je jeho smysl - možná jen ten, abychom se dřív dočkali .

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: No to jsem to fakt pekne zblbla. Jenze ani jedno, ani druhe se nechova tak jak se od jara ocekava a jak by se sluselo! Tedy slunickove a teple

    OdpovědětVymazat
  10. Krásně kytičkově jsem začala po ránu . Venku sluníčko vykukuje, otázkou je, jak dlouho, poslední dva dny to byl fakt hnus.

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Překvapivě teď taky svítí. Jsem zvědavá jak dlouho .....

    OdpovědětVymazat
  12. [7]: Teď jsem koukala na ten druhý hyacint co ještě nekvetl a je správně žlutý, jak naznačoval kelímek. Takže mi přibudou ven celkem tři žluté Ale venku se pěkně snaží. Být tepleji tak to jde ještě rychlejc.

    OdpovědětVymazat
  13. [6]: Čemeřici jsem si zatím dala do truhlíku abych jí měla na očích jak se jí daří.

    OdpovědětVymazat
  14. [5]: Jo, jo ..... přesně tak to mám taky. Nejdřív se šíleně těším, ale pak mne to začne štvát a tak na to kašlu. Samozřejmě to je blbost, protože to okamžitě zaroste a mám dvojnásobnou práci   

    OdpovědětVymazat
  15. Ta modrobílá primulka je krásná, to jsem ještě neviděla.

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: Já je občas viděla už vloni, ale ve velkém je mají až letos.

    OdpovědětVymazat
  17. Nádhera! Takovou primuli jako na první fotce má na stole kolegyně v práci, jsem si prvně myslela, že je umělá

    OdpovědětVymazat
  18. Tolik krásných kytiček. To máš do truhlíků,nebo domů? Já bych je už neměla kam dát.

    OdpovědětVymazat
  19. [20]: Petrklíče a čemeřice jsou v truhlících, hyacinty doma na okně, ale možná je dám taky do menších truhlíků a půjdou na okno. Ale ve finále všechny skončí v záhonech

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: Je krásná a opravdu taková netradičně vypadající

    OdpovědětVymazat
  21. Letošní petrklíče jsou úžasný, a už si třetí, kdo má tem žilkový modrý

    OdpovědětVymazat
  22. Primulky jsou nádherné, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  23. [24]: Teď se to trochu změnilo, z posledních pěti dní čtyři svítí od rána sluníčko.

    OdpovědětVymazat
  24. [23]: Mě to taky bylo divný, pro oranžovou barvu opravdu hyacint předpoklady nemá, což je vidět i u toho červeného. Tam taky červená chybí, je jen hodně tmavě růžový. Ale i tak to jsou zajímavé barvičky, je to oživení tradčních tmavěmodrých, růžových a bílých odrůd.

    OdpovědětVymazat
  25. [25]: U nás taky, ale je dost chladno.

    OdpovědětVymazat
  26. Zvlášť primuli je pěkný výběr každý si přijde na své..

    OdpovědětVymazat
  27. Všechno je krásné, ale ta vínově červená je královnou.

    OdpovědětVymazat
  28. [29]: Já mám šílený problém si vybrat   

    OdpovědětVymazat
  29. Všechny jsou krásné,ale nejvíc se mi líbí ta první modrá žilkovaná

    OdpovědětVymazat
  30. [32]: Je pravda, že je taková hodně netradiční

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....